4 Aralık 2007

Esra İçin Meyve Soslu Cheseecake!



Sevgili Arkadaşım Esra, senin çok sevdiğin yiyeceklerden senin için özel olarak hazırlanan Kevgir Dergisi'ne yetiştiremedim, çok çok üzüldüm! Ama sonra düşündüm ki ne zaman senin sevdiğin bir yiyeceği yiyecek olsam seni anmak, senin için de yemek benim için bir teselli olacak! Böylece sık sık seni anmış olacağım!
Kanatsız melekten kanatlı melekliğe doğru öyle zamansız bir geçiş yaptın ki, öğrendiğimde o kadar üzüldüm ki sana hemen yazamadım canım arkadaşım benim!
Sen, o kadar hayat dolu, iyimser,neşeli, dünya tatlısı, yardımsever bir arkadaşsın ki gittiğine inanmak çok çok zor!


Senin için hafta sonu Cheseecake yaptım, senin için yedim!
Tamam kabul, ben de çok seviyorum, bir cheseecake manyağıyım!
Cuma akşamı işten çıktım, doğruca ilk adresim Migros'a gittim. İşyerime o kadar yakın ki hemen her akşam uğramadan edemiyorum!
Reyonlarda turlarken Dr. Oetker standı kurulduğunu, müşterilere cheseeecake ikram edildiğini gördüm, tadına baktım, bayıldım!
Hemen bir paket aldım,Pazar günü denedim, sonuçtan da çok memnun kaldım!
Evde cheseecake yapmaktan uzun bir süreliğine vazgeçtiğimi belirtmem lazım!
Aynı Gloria Jean's Cofee, Starbuck's, Mado, Tchibo gibi kafelerde yediğimiz cheseecake tadında ve aromasında!
Bu tadı hangi aromayı kullanarak elde ediyorlar bilemiyorum ama evde yaptıklarımızda bu koku olmuyor! Bilenlerin beni de bilgilendirmeleri dileğiyle!
Ben,karışımı kullanırken tarifin biraz dışına çıktım!



Malzemeler ve Yapılışı:
Hamuru hazırlamak için un karışımına yalnızca 100 gr yumuşak margarin kullanıyoruz.
Margarin ile un karışımını mikserde önce yavaş devirde sonra hızlı devirde hamur karıştırma aparatı ile karıştırıyoruz. Hamur, parça parça ayrılana dek bir kaç dakika karıştırıyoruz.
Sonra, yağlanmış kelepçeli kalıba hamurun üçte ikisini yayıyoruz. Kalan üçte bir hamuru çubuk haline getirip hamurun kenarlarına biraz açıp yükselti oluşturacak biçimde yerleştiriyoruz.
Orta ısıdaki fırında hafifçe pembeleşene dek yaklaşık 10 dk.tutuyoruz. Çıkarıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.

Bu arada kremayı hazırlıyoruz.

Krema karışımına aslında 750 gr. yoğurt ve 3 yuımurta ekleniyor. Lezzeti zenginleştirmek istersek labne peyniri koyuyoruz o zaman 550 gr yoğurt ilave ediliyor.
Benim nasıl yaptığıma gelince;

200 gr labne peyniri,

100 gr krema,

2 yumurta,

400 gr süzme yoğurt kullandım (bence çok yakıştı)

Krema harcına bu sırasıyla malzemeleri ekledim, karıştırdım.

Sonra yaklaşık 45-50 dk. orta ısıdaki fırında pişirdim.

Fırından çıkardım, soğumaya bıraktım.

Daha sonra Dr. Oetker meyve sosunu 200 ml su ile pişirdim.
Ilınınca cheseecakenin üzerine yaydım.
Cheseecakemi buzdolabında bir kaç sat dinlendirdim, akşam da annem ile nescafe eşliğinde afiyetle yedim! Denemenizi şiddetle öneririm!
Mekanın cennet olsun arkadaşım! Seni hiç bir zaman unutmayacağız!

11 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

canım,
ellerine sağlık çok güzel olmuş. ben de geçen hafta geniş bir araştırma sonucu cheesecake yaptım ve çok lezzetli oldu. Sanırım sırrını çözdüm. önceki yaptıklarımdan çok çok güzel oldu. yakında yayınlayacağım. Esra için elimizden bunlar geliyor ama eminim çok mutludur yaptıklarımızdan dolayı. herkes dahil oldu ne güzel. öpüyorum canım. sevgiler...

Yasemin dedi ki...

insan bazen iyi ki Dr.Oetker var diyor :) benimde cogu zaman imdadima yetisen urunleri var hakkaten! ama peykeki yeni goruyorum! denemek lazim! ellerine saglik!

Adsız dedi ki...

Tam benlik pratik bir tarifmiş bu :) Yaşasın Dr.Oetker :) Denemem şart...
Ellerine sağlık Burçakcım

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevdam, güzel yorumun için çok çok teşekkür ederim!
Öyle güzel güzel yazmışsın ki inan üzerine bir şey eklemeye gerek yok!
Helal sana, benim canım arkadaşım!
Ben de öpüyorum ama bu arada kendine iyi bak!

Yaseminciğim, çok doğru diyorsun! Çok çok sağol!

Burçinciğim, beğendiysen ne mutlu bana!Dene çok beğeneceksin gerçekten de! Çok çok teşekkür ederim!

Yaren dedi ki...

PAsta cok harika görünüyor.Bende Dr. ötker in pastalarini cok yaparim.Güzel yazin ve güzel pastan icin hem gönlüne hemde ellerine saglik canim.

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Burçakcım gerçekten mükemmel görünüyor! İnanılmaz bir görüntü! İşte bizi bu tatlılar mahvediyor:) Eline sağlık! Öptüm canım:)

GANNE dedi ki...

Burçakcığım valal süper görünüyor cheesecake. :)) Ben de deneyeyim bir ara. Çok canım çekti. Henüz hiç cheesecake yapmamış biri olarak, bunla başlamak kolay olur benim için di mi? :)
Canım bu arada benim hediyem geldi. Hatta bana hediyen alan arkadaşım çok hızlı çıktı. Ben Amerika yoluna çıkmadan yetiştirdi hediyelerimi. Çok mutlu etti beni.Kim olduğunu pazartesi görücez, merak ettireyim herkesi biraz. Heyecanla hediyelerimi yayınlamayı bekliyorum. Az kaldı, pazartesi bloglarımız hediyelerimizle çoşacak. Operim canım. Ne guzel bir etkinlik oldu. Emeğin için çok teşekkürler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Merhabalar. Bende benden başka cheseecake manyağı yok sanırdım. Bende hasta derecede çok seviyoyum bu tadı. Bu Dr. mudur prof.mudur nedir bi de onla deneyim bakalım nasıl olacak. SEVGİLER. Ellerine sağlık...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Yarenciğim,çok çok teşekkür ederim tatlım!
Dr. Oetker'in bütün pastalarını henüz yapmadım. Yapacağım ama!
Bu arada şaşılacak bir şey bir haftada cheseecake harcı bitmiş Migros'ta, inanamadım! MMM Migros'tan almıştım hatta stok yapmayı da düşünmüştüm.

Seblacığım, güzel düşüncelerin için çok çok çok teşekkür ederim!
Haklısın bizi bu güzel tatlılar, pastalar mahvediyor!
Öpüyorum!

Ganneciğim, senin gibi becerkli birinin cheseecake yapımında başarılı olmaması mümkün değil!
Yazdıklarını gülümseyerek okudum, çok keyif aldım!
Ne kadar güzel yazmışsın! Coşkuya kapılmamak imkansız!
Asıl ben, etkinliğe katıldığın için çooook çok teşekkür ederim tatlım!
Çok öpüyorum seni!

Ayselciğim, yaaa Cheseecake manyaklığı konusunda rakip çıktı sana!
Mutlaka dene, çok beğeneceksin!
Sıcacık sevgiler!

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Bende dr oetker cheesecake aldım. Aarkasında yazılı olan tarife göre yapmak istiyorum. Ancak yoğurt konusunda kararsız kaldım. Tarifte sadece yoğurt diye yazılı. Süzme mi yoksa normal yoğurt mu karar veremedim. Yardımcı olursanız sevinirim. şimdiden teşekkürler.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Esin, ben süzme yoğurt kullandım! Kıvamı çoki yi oldu! Artık süzme yoğurttan şaşmıyorum!
Çünkü normal yoğurt biraz sulu kaluyor gibime geliyor! Tadı bile farklı! Tamam yoğurdun her türünü seviyorum ama!Ama bu başka! Bir dene pişman olmayacaksın!