15 Aralık 2007

YE# 29 ZEYTİNYAĞLILAR


Merhaba, çok güzel, çok sağlıklı bir etkinlik dolayısıyla buluştuk yeniden, Zeytinyağlılar!
Sevgili Aysel'in ellerine sağlık! Sayende ne kadar güzel, ne kadar sağlıklı ve lezzetli tarifler öğreneceğiz!
Ben, daha önceki tariflerimden biriyle katılıyorum bu etkinliğe!


Patlıcan Paçası (Bu tarif te rahmetli Tuğrul Şavkay'ın Hürriyet Pazar yazılarından)

1- 1,5 kg küçük patlıcan sapı kalmak koşuluyla tamamen soyulur. Ortasından dörde bölünüp limonlu ve unlu suya atılarak bir müddet bekletilir. Daha sonra sıkılır ve tepsiye dizilir.

2- Yarım limon tuza batırılarak tepside dizili bulunan patlıcanlara masaj yapılır. Böylece patlıcanların kararması önlenir.

3- Zeytinyağı, domates, suyu, tuz, toz şeker ve su ilave edilerek tepsinin üzeri ışık almayacak şekilde yağlı kağıt ile kapatılır. Su ilave dilerek 50 dk. kadar pişirilir. Diğer tarafta 2 baş sarımsak havanda dövülür, 2 fincan sirke ile karıştırıldıktan sonra patlıcanlar üzerinde gezdirilerek dökülür.

Tepside bulunan patlıcanların her biri için iki adet kesme şeker atılarak yağlı kağıt tekrar kapatılır ve 15 dk. kadar pişirilmeye devam edilir.

Soğuduktan sonra servis tabağına konularak buzdolabına yerleştirilir.

Afiyetle Yenir!

Yeniden buluşuncaya dek sevgiyle kalın!

14 yorum:

sekergibi dedi ki...

merhabalar
patlıcana bayılıyorum helede bu şekilde pişenine
ellerine sağlık.
etkinliğe katılma konusunda kararsızım.
ama karar verirsem göndermek için bana g mail olmayan bir adres verebilirmisin.

Adsız dedi ki...

ben eskiden hiç patlıcan yemezdim şimdi patlıcan diye ölüyorum
cinsim ya ondan
neyse mutsuz cins ellerine sağlık der paçanı almadan patlıcanı yer
kocaman öptümm

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Afiyet olsun komik kız! Beğendiysen ne mutlu!Öptümmm!

Leziz Sofralar dedi ki...

Bu yemegin methini cok duydum ama denemedim görüntüsüne bakilirsa nefis ellerine saglik,sevgiler...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Şeker gibi, güzel yorumun için çok çok teşekkür ederim!
Sana, başka bir ileti adresi gönderdim, gördün mü?
Sevgiyle kal!

Sevgili Yemeğimle, tadı da çok çok güzel, gerçekten denemelisin bence de!

Yaren dedi ki...

Cok cok harika görünüyor,yani nasil desem yasamak lazim bu tadi:))gercekten istah acici,ellerine saglik canim,iyi bir pazar diliyorum.

GANNE dedi ki...

Burçakcığım ellerine sağlık. Patlıcan delisi biri olarak bu tarifini kesinlikle denemeliyim. Ağzımın suları aktı valla. :)))
Ellerine sağlık canım. Opuyorum.

MİNELİ dedi ki...

Patlıcanın her türlüsünü çok severim.Ellerine sağlık sayende listeme yeni bir tarif daha eklendi.Sevgilerimle.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık çok leziz görünüyor.Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

patl�can ezme ve salataya hi� hay�r diyemem.�ok severim patl�can�..ellerinize sa�l�k..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Yarenciğim, denemeli, tatmalısın mutlaka! Annemin elinden zevkle yiyorum!
Sana da iyi haftalar tatlım!

Fadimem, merhaba canım arkadaşım!
Sen dene! ilk fırsatta da misafirim ol, annemi yapsın bir de sana!Şimdiden afiyet olsun! Seni çooook öptüm!

Sevgili Mineli, beğendiğin için çok teşekkür ederim!Eminim, deneyince çok beğenerek yiyeceksin! Sevgiyle Kal!

Aslıcığım, çok çok teşekkür ederim tatlım! Kocaman sevgiler sana!

Sevgili daimamutfak, ben de çok severim patlıcanlı tarifleri! Karnıyarık,Hünkar beğendi, Patlıcan salatası, Ali Nazik,Patlıcan kebabı, ekşili dolması, oturtması,turşusu, kızartma tadındaki ızgarası asla hayır diyemeyeceğim lezzetler!
Geriye ne kaldı ki?
Sevgiler!

GANNE dedi ki...

Burçakcığım,canım kurban bayramınız mübarek olsun. Sevdiklerinle beraber nice bayramlara ulaşmak kısmet olur inşallah. Opuyorum kocaman...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

İyi ve her şeyin istediğinden de daha güzel olacağı harika bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Ganneciğim, tatlım, senin de bayramın kutlu olsun! Ailenle, keyifli, mutlu, sağlıklı, neşeli nice nice bayramlar yaşarsın inşallah!
Ben de seni kocamann öpüyorum tatlı arkadaşım benim!

Sevgili tabaktalezzetler, bayramını kutlar her gününün bayram tadında geçmesini dilerim! Sevgiler!