17 Kasım 2007

Yüreğimin İnkar Etmediği Yer, Ayvalık!



"İnsan, yüreğinin inkar etmediği yere aittir."

Richard Bach



Selam Arkadaşlar, bugün sakin, keyifli bir gün geçirdim. Komşum, arkadaşım Dilek, akşamüstü oğluyla kahve içmeye geldi.
Daha sonra dört gün boyunca kaldığımız Ayvalık'taki Kelebek Pansiyon'un sahibesi Çiğdem Hanım ile konuştuk,ne kadar iyi bir dost kazanmışız! İnsan,dostlarından ne kadar uzak ta olsa konuştuğu, buluştuğu zaman aynı sıcaklıkla bıraktığı yerden devam ediyor!
Bir çok yenilikten söz etti, yeri geldikçe burada sizlerle bu yenilikleri paylaşacağım!
Pansiyonu dış cephesini değiştirmekle uğraşıyorlarmış, mavi-beyaz tam tipik, sevimli bir Rum Evi görünümünde olacağını müjdeledi! Şimdiden, pansiyonun yeni halini göreceğim zamanı iple çekiyorum!
İşte, Ayvalık, benim olmak istediğim yer, bir gün mutlaka buluşacağız Ayvalık,yazın, hem de uzun süreli! Ne kadar özlemişim seni,denizini, martılarını, doğanı, her şeyini!
Yıllarca denize yakın oturan, deniz kenarında yürüyüşler yapan, denizin kokusunu içine çeken,uçan martıları seyrederek, seslerini dinleyerek dinlenen, yazın gece yarısından önce eve girmeyen biri olarak denizden uzak kalınca ne zorluk çekiyor insan!Yıllarca Yeşilköy'de oturduk! Ayvalık'ı da zaten Yeşilköy'ü andırdığı için çok sevdim. Yeşilköy'ün bozulmamış, sakin, şirin hali! Ege'nin en güzel yeri, bitki, balık cenneti, zeytin, zeytinyağı cenneti Ayvalık'ım benim! Bakarsın düşündüğümden de önce buluşurum seninle, kısa süreliğine de olsa! Belli mi olur?



Martı

Gece gündüz bana birdir ah güzelim
Çünkü gözlerim hep kördür
Kanatsız kuş olmak zordur ah güzelim
Denize varmayan ırmak

Gör beni, gör beni, gör, gel gözüm ol gör beni
Sar beni, sar beni, sar, gökyüzüm ol
Uç beni, uç beni, uç, yavru kuş ol uç beni
Geç beni, geç beni, geç, kanadım ol

Birak uyusun su deniz kanatlarının altında
Gel gezmelere gidelim biz bulutların asfaltında
Hiç yaşamamışız gibi olacak sonunda
Ben kendi yoluma gideceğim, güneş kendi yoluna

Takıldım gittim peşinden ah güzelim
Bir gemiydi benim sevdiğim
Yelkeninde bir beyaz gül ah güzelim
Dumanında sevda sözleri

Ezginin Günlüğü

2 yorum:

Adsız dedi ki...

of ya ne güzel de anlatmışsın şimdi canım nasılda deniz istedi o tuz kokusunu yosun kokusunu marışarın çığlığı of offf sen burçak aldın beniii

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Yeşimciğim,ne güzel yazmışsın! Çok çok teşekkür ederim!
Yazın Ayvalık'ta buluşuruz inşallah!
Bir süreliğine orada yaşamayı denemek istiyorum ki yaşayabilirim gibi geliyor!
Öpüyorum tatlım!