2 Kasım 2007

Linzer Turta


Merhaba arkadaşlar!
Dün Linzer turta yaptım, bir kısmı gitti bile! Resmide gördüğünüz turtadan arta kalanlar!
Tarif Tea Time'dan, Sevgili
  • Mine
  • 'nin tariflerine de daha yapmadan güvenirim zaten! Hamurun kıvamı da çok güzel oldu zaten.




    Aslında geçtiğimiz hafta beni ziyaret eden
  • Sevdam
  • 'a yapmak, ikram etmek isterdim, olmadı maalesef! Sevda'ya yaptıklarımın da şekillerini beğenmediğim için resimlerini yayımlayamadım, üzüldüm!
    Sevdacım, yazarken yansıtıığn gibi çok samimi, dürüst, çok çok şeker! Kaşılıklı oturup konuşmadan güven duyduğum bir kaç kişiden biridir Sevda! Nasıl yani? Düşünün ki ben tanıdığım insanlara bile çok zor güvenirim! İnsanlar, kendilerini bir şekilde ortaya koyuyorlar! Güveniveriyorsun! Ben de şaşırdım bu işe ama haklı çıktım. Haklı çıkacağımı da biliyordum zatennn :)))
    Sevda'yı zaten çok sevmiştim, sevgim, saygım kaç kat arttı inanın bilmiyorum, çok neşeli bir insan! Neşesi bulaşıcı, evimizi şenlendirdi! Cimcime'yi bile!!!
    İyi ki geldin, iyi ki evimizi şenlendirdin canım arkadaşım! Bir daha ki buluşmamızda söz, kendi ellerimle Linzer Turta yapacağım sana!
    Bir daha ki sefere kitap keyfi yapalım sizlerle, olur mu? Keyifli, mutlu,sağlıklı, neşeli bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle!



    (Sevda'm, Cimcime'yi çok şımarttığımı söyledi, bu resmi görseydi ne derdi, bilemiyorum artık! Hani pamuklara sarıp sarmalayıp büyüttüm misali. Benim kızım cibinlik severmiş!

    16 yorum:

    Sıcak Mutfaklar dedi ki...

    Çocukluğumda ve ilk gençlik yıllarımda evimizde hep kedimiz vardı. Şanslı bir ailenin çocuğuydum çünkü hayvanları tüm aile bireyleri sever. Sadece kedimiz olmadı elbette evimizden bir kaç kedi tavşan ve kuşlar geçti. Yalnız köpek besleyemedik. Onu da annem haklı olarak 3 tane yaramaz kıza bakıyorum köpekle uğraşamam diyerek redetmişti. Bu yüzden kediciğinin resimlerini gördükçe hasetimden çatlıyorum. Benim minnoş özgürlüğü tercih etti. Evden kaçtı. Artık kapının önünde ama eve girmeyi kesinlikle istemiyor. Tercih onun n'apalım.

    Tariş zeytinyağı iyidir. Arkadaşının söylediği yalan değil ama şu gerçeği paylaşmakta fayda var. Ege bölgesinde ve zeytincilikle uğraşılan diğer bölgelerde genelde herkes kendi yağlarını naturel olarak tüketir. Bu nedenle öncelik onlara verilir. Bu yağların asitliği düşüktür ama aroması oldukça yoğundur. Almadan önce bende yağın tadına bakıp içerek kontrol etmeyi tercih edenlerindenim. Ama teyzemin bahçesinden gelen yağları bulamadığım zaman Tariş'i tercih ederim. Yabana atılmaması gereken bir markadır. Özellikle tavsiye ederim. Keşke imkan olsada balzamik sirkesini kolonyasını ve incirlerinin de tadına bakabilsen. Ulaşamazsan ben sana yardımcı olurum. Özellikle lavanta kolonyası gerçekten çok hoş.Şu sıralar çok yoğunum.Dikkat edersen pek bloglada ilgilenemiyorum. Ayrıca rejimdeyim bu nedenle canım hiç ama hiç yemek yapmak istemiyor. Yaparsam yiyeceğim çünkü.:(
    İnan etkinlik için aklıma bir şey de gelmiyor.Düşündüm dersem de yalan olur.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canım benim, ben de kedinden niye artık söz etmediğini merak ediyordum doğrusu!Demek özgürlüğü seçti minnoşun, yine de görüyorsun, sağlıklı olduğunu biliyorsun ya hiç yoktan o da iyidir.
    Ne kadar güzel yazmışsın,bir anda çocukluğuma gittim Oylumcuğum!
    Biz de üç kız kardeştik, dhaah önce de kedilerimiz oldu ama biz küçük olduğumuz için annem hayvan hastanedine bıraktırdı.
    Kuşlarımız, kısacık bir süreliğine de olsa köpeğimiz de oldu bizim!
    Büyünce bize yakıno lan birine verdik, bir iki gördük ama bu
    şekilde acı verdi bize! Şimdi de insan yaşıyla 18 Mart'ta 12 yaşına girecek olan bir kızımız var.Sağlıklı olması için gözünün içine bakıyoruz!
    Oylumcuğum, zeytinyağ hakında verdiğin bilgiler için çok oçk teşekkür ederim, önerilerin için de! Diğerlerini de denemek isterim ilk fırsatta! Yardımcı olmayı teklif etmen beni çok duygulandırdı tatlım! Kucak dolusu sevgiler!

    Adsız dedi ki...

    :) canım benim ısırırım ben onun tüller içinde uyuyan halini :)

    Bizimde bahçemizde bir neşe var. Minik bir yavru çıktı geldi. nereden geldiğini bilmiyruz. Onunla haşır neşiriz tüm gün :)

    Linzer turta nefis. Denemeli.. Ellerine sağlık.

    Ne güzel burada kurulan dostlukların gerçeğe dönüşmesi.

    Sevgiler hayatım

    sevdamavisi dedi ki...

    Burçakcığım,
    sen kapılarını açtın bana kendi ellerinle hazırladığın şeyleriikramettin ben nasıl neşelenmeyeyim. Biraz da senin güzel kalbin beni bu kadar neşeli görmüştür:)) Cimcime de çok şirindi yalnız belkid şımarmayıhak ediyordur:)) canım ellerine sağlık çok güzelolmuş turtan. bir daha ki sefere mutlaka isterim ama:)) sevgiler öpüyorum canım.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canım Zerrincim, sizin kediş çok şeker olmalı. Cimcime ilk geldiğinde gözleri kapalıydı, gömleğimizin cebine giriyordu. O kadar küçük ve şirindi. Tüm canlılarım bebeklik hali güzel! Cimcime de benim büyük ama ruhu bebek kızım. Sizin bebişi çooook öpüyorum manevi annesi!
    Tatlım, burada kurulan dostluklar gerçekleşince gerçekten çok güzel oluyor! Dilerim bir gün bir kaç arkadaş bir araya geliriz!
    Doya doya sohbet ederiz! Sıcacık sevgiler sana ve kedişinize!

    Sevdam benim, tüm güzel düşüncelerin, sımsıcacık yüreğin için çok çok çok teşekkür ederim!Allah, herkese güzellikleri görebilen, takdir edebilen bir kalp versin! Yüreği güzel arkadaşım benim, yeter ki iste ben yaparım!
    Öpüyorum!

    Hesna dedi ki...

    Burçakçıcım Merhaba
    Nasılsın canım, gördüğüm kadarıyla çok mutlusun.Ne güzel Sevdayla görüşmüş ve birbirinizi çok sevmiş olmanız.Gerçi insan yüzyüze gelmeden de sevip güvenebiliyor değilmi.
    Cimcimenede bayılıyorum.Eskiden bizimde kedimiz vardı ama çocuklar olduktan sonra vermek zorunda kalmıştık.
    Canım öpüyorum seni ve anneciğini.

    Hesna

    Naşide Dönmez dedi ki...

    Merhaba sizi bloğumda görmek beni çok mutlu etti.çünkü ben sizi uzun zamandır tanıyorum.anlayacağınız sessiz bir ziyaretçiyim:))umarım yine uğrarsınız.bu arada bayıldım ben bu cibinlikli kıza.benimde çocukluğum hep kedilerle geçti.bende oğlumu özledimmmmmmmm şimdi:((

    Yaren dedi ki...

    Kedin cok tatli.Bende kedili bir evde büyüdüm.Cok iyi anlasirdik kedicikle.PAstanda cok harika göünüyor,cok severim Linzer turtayi.Ellerine saglik

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Hesnam, merhaba! Evet gerçekten de çok mutluyum! İnan bana görüşmeden güven duyduğum arkadaşlarım arasında sen de varsın! Bu çok çok önemli bir şey! Soruyor insan kendi kendine tanıdığın, görüştüğün, sevdiğin insanların hepsine güvenemezken karşılıklı gelip te konuşmadığın insanlara nasıl güvenebilirsin?
    Sevda'ya sor, o da sana güvendiğimi söyleyecektir. Bunun adı sezgi galiba! Sanırım siz de bir gün görüşürsünüz, ikiniz de Ankara'da oturuyorsunuz! Kıskanıyorum vallahi, neden ben de sizinle aynı yerde değilim, neden görüşemiyoruz?
    Bir gün iki arkadaş bana sürpriz yapsanız,bana gelseniz! Birlikte uzuuun uzun sohbetler etsek, keyif yapsak! Ne dersin? Dilerim bir gün bu arzum gerçekleşir! Öpüyorum tatlım!

    Merhaba Sevgili Atasofrası, ben de sizi kendi sitemde görmekten dolayı çok mutlu oldum! Beni izlediğinizi öğrenince bir kat daha sevindim!
    Sık sık uğrayacağım, söz! İstanbul'da oturuyorsanız beklerim, cibinlikli kızı da seversiniz böylece! ne dersiniz? Sevgiler!

    Yarenciğim merhaba! Çok çok teşekkür ederim! Linzer Turta'nın hamurunda toz halinden biraz daha irice çekilmiş badem ya da fındık
    gevrek bir tat veriyor ya tasına bayılmamak mümkün değil!
    Sevgiyle Kal!

    zehra dedi ki...

    s�per gorunuyor bay�ld�m keske bende guzel yemekler yapab�lsem ama yapacag�m ogreneceg�m:)))

    ................................

    gelelim bu g�n�n mesaj�na
    herkeze mutlu sagl�kl� ve huzurlu bir hafta diliyorum
    vee en super haberi en sona saklad�m....
    s�k� durun geliyorrr
    cumaninnnn gelmesine sadece 4 g�nnn kald�����ya�as�nnnnn

    Gönül dedi ki...

    vayy değişik bir lezzet ellerine sağlık canikom ama ben kediden çok korkarım:((( küçükken yaşadığım bi kedi olayından sonra kedi görünce sıçrıyorum korkuyorum yanından geçemiyorum kedi benden korkması gerekirken ben kediden tırsıyorum....sevgilerimle

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Turtamı beğenmene sevindim ama kediden korkmana üzüldüm tatlım! Bir gün yıldızınız barışır umarım, ne dersin?
    Sevgiler sana canımcım!

    daimamutfak dedi ki...

    Turta �ok nefismi� Diyecektimki, G�z�m turta kadar tatl� olan turta kedinize tak�ld�..ne ho� �ey �yle o..Turta yapmaya gerek yok al kar��na bak bak dur..sevgiler..

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Sevgili daimamutfak, güzel düşünceleriniz için çok çok teşekkürler! Kedi kızıma gelince o benim herşeyim, topkekim, pamuk poğaçam, şirin sosisim, maymunum, biblom... Gerçekten de bak bak dur! Sevgiyle Kalın!

    Pastanı Seç dedi ki...

    Yaptıkların harika görünüyor.Bu arada kediyede bayıldım.Benimde uykum geldi valla.

    Sevgiler...
    Aylin

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Sevgili Pastanı seç,yaptıklarımı beğendiğin için çok çok teşekkürler!
    Kedime bayılman da beni çok mutlu etti!
    Sevgiyle Kal!