18 Kasım 2007

YE#28 Geleneksel Kış Hazırlıkları Etkinliği



Bu ay birbirinden güzel iki etkinlik düzenlendi. Biri kış hazırlıklarıyla ilgili, Sevgili
  • mahzunprenses
  • ’in düzenlemiş olduğu YE#28 Geleneksel Kış Hazırlıkları Etkinliği,diğeri de Sevgili
  • Lale
  • ‘nin düzenlemiş olduğu, esprili bir isme sahip olan “Kaynana Çatlatan Tarifler”! Sevgili Komşularıma, bu kadar güzel etkinlikler düzenledikleri için teşekkür ediyorum!
    Sevgili Mahzun Prenses, çok anlamlı, çok zevkli, zahmetli bir etkinlik düzenledin, ellerine sağlık! Kış için ne kadar çok hazırlıklar yapılıyor, salçalar, erişteler, turşular, tarhanalar, tükenmezler, reçeller, pekmezler, pestiller,…
    Biz, annişin iki birbirinden lezzetli tarifiyle etkinliğe katılıyoruz!Karışık Turşu ve Erik Reçeli (Reçel tarifi, Ayvalık
  • kelebek-pension
  • ’un Zarif Sahibesi Çiğdem Hanım’a aittir)
    Aslında, annişim, turşu kurar kurmaz ben resimlerini çekmiştim ama eski bilgisayarımın azizliğine uğradım, her ne kadar kaydetsem de resimlerimin bazıları silindi. Bana da iki kavanoz turşudan birini yayımlamak düştü!



    Karışık Turşu

    Malzemeler:

    5-6 yeşil domates
    4-5 tane acur
    7-8 tane salatalık
    5-6 tane kelek kavun
    5-6 tane kırmızı biber
    8-10 tane sivri biber
    2 baş sarımsak
    1 şişe elma sirkesi
    1 şişe üzüm sirkesi
    Yaklaşık 10 çorba kaşığı tuz

    Hazırlanışı:

    1- Sebzeler yıkanır. İstenildiği biçimde kesilir.
    2- Biberler bıçakla delinir.
    3-Sebzelerin hepsi kavanozlara yerleştirilir.
    4- Sarımsaklar soyulur, ikiye, üçe bölünerek yerleştirilir.
    5- Sirke, tuz, 1 bardak su ilavesiyle tuz iyice eriyene dek karıştırılır. Kavanozlara pay edilir. Kavanozlar sıkıca kapatılır.
    6- Kavanozların en üstüne de kereviz yaprağı konur.
    Annişin Notu:
    Serin yerde 1 ayda,
    Sıcak ortamda 15-20 günde turşunuz hazır olur.




    Kırmızı Erik Reçeli




    Malzemeler:

    1 kg mürdüm eriği
    750 gr toz şeker
    1 kabuk tarçın
    7-8 tane karanfil (Tarçın ve karanfil, reçel piştikten sonra alınır)

    Hazırlanışı:

    Erikler yıkanır, yarım ay biçiminde doğranır. Tencereye konur. Üzerine şeker eklenir. Tarçın ve karanfil konulur. Tencere ocağa yerleştirilir. Kısık ateşte yaklaşık 45 dk. pişirilir. Oluşan köpükler üzerinden alınır.
    45. dk. sonra birkaç damla limon suyu eklenir. Tencere ocaktan alınır.

    Not: Reçel, piştikten sonra tarçın ve karanfil içinden çıkarılır. Reçel soğumaya bırakılır. Daha sonra kavanozlara yerleştirilir.

    Çiğdem Hanım’ın yaptığı Erik Reçeli’ni, kaldığımız süre içersinde annişle her sabah kahvaltıda iştahla yedik. Çiğdem Hanım’a, nefis reçel tarifini bizlerle paylaştığı için buradan bir kez daha teşekkür ediyorum!



    Sevgili Arkadaşlar, yeniden buluşcuncaya dek şimdilik hoşçakalın!

    14 yorum:

    Adsız dedi ki...

    Canım Burçağım, gece gece canım turşu istedi.. vallahi bravo :)

    O erik reçelide pek güzel görünüyor. Hele tabağı pek hoşuam gitti. maçası, karosuda var mı onların :))

    ellerinize sağlık şekerim.

    öpüyorum

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Zerrinciğim, hemen sana reçel ve turşu ikram ediyorum!
    Evet, maça da var, bildin, 1000 puan, aferin!
    Teşekkür ederim tatlım!
    Çok çok öpüyorum!

    sevdamavisi dedi ki...

    Burçakcığım,
    Erik reçelinden yeme şansım olduğu için kendimi çok şanslı hissediyorum. Çok güzel bir tattı. Canım Ayvalıkla ilgili yazını da bayılarak okudum. seni o kadar iyi anlıyorum ki. Gönlümüz farklı yerlerde ama O yerle ilgili düşüncelerimiz çok benziyor. Öpüyorum canım. sevgiler

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canım Sevdam benim! Ne güzel düşünüyorsun sen!
    Çok çok sağol tatlım!
    İnşallah bir gün dilediğimiz, düşündüğümüz yerlerde yaşarız, birbirimize misafir oluruz!
    Çok çok öptüm seni,sezgisi güçlü arkadaşım benimmmmm! Gönderdiğin her şeyi çooook beğendim, annem, fincanlardan birine şimdiden el koydu bile, nescafe için harika bir fincanmış!
    Biliyorum zaten, annişimle, sevdiğim arkadaşlarımla kahve keyfi yapmam için aldın fincan takımını!
    Çoook güzel, takılarımı da bugünden kullanacağımdan emnin olabilirsin!
    Arkadaşımın hediyesi olduğu için gururla, mutlulukla, keyifle taşıyacağım tatlım!
    Ada'mı ve biricik arkadaşımı çook çok öocaman öpüyorum!

    Tijen dedi ki...

    Burçak'cığım,
    Sitenin adı farklı değildi değil mi? Garip bir soru biliyorum ama bende linkin var olmalı ama bu isimle bulamadım. Beni aydınlat ne olur. Sevgiler.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Selam, Tijenciğim, sitemin adı bu!
    Senin sitende yer almak büyük bir şeref! Çok teşekkür ederim! Senin yazını görmek beni çoook mutlu etti!

    GANNE dedi ki...

    Burçakcığım işleirm çok yoğun. Okulda bir konferans duzenliyoruz bu haftasonu. Onun hazırlıkları var. Fırsat bulup bloguma yazamadım hic. Haftaya inşallah bir soluk alıp tatil anılarımı yazacagım. Kusura bakma olur mu? Opuyorum. :)))

    kakaolusevgi dedi ki...

    merhaba,ellerine sağlık,ama şunu da eklemek istiyorum,bence tadı kadar yapılan şeylerin sunumu da çok önemli,yani ben bayılıyorum senin gibi,harika sunumlar yapanlara.Turşu kavanozun bile şeker.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Ganneciğim, kolay gelsin sana!Ben, kusura bakmıyorum! Çok öpüyorum!

    Sevgili Kakaolu Sevgi, bu aralar seni çok ihmal ettim, değil mi canım! Çok özür dilerim!
    İltifatlarına bayıldım, uçtum, çok oçk teşekükr ederim tatlım! :)))

    Tijen dedi ki...

    Burçak'cığım,
    Daha önce de linkini eklemiş olmalıyım. Neden yoktu anlamadım. Belki de ekledim zannedip eklememişim. Kusura bakma lütfen. Evet kitaplarımın hepsinde tarifler var, hepsinin teması farklı. Daha ayrıntılı bilgi istersen sor lütfen.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Tijenciğim, hiç önemli değil! Sen, ekledin ya, ona bak! çok çok sağol!
    Yalnız, ben senin ileti adresini kaybetmişim!Ona üzüldüm!
    Sıcacık sevgiler!

    Adsız dedi ki...

    canım şimdi canım turşu istedi iste. hemen salatalık turşuyu alıyorum. Reçelde bir ayrı güzel hele reçel tabağına bayıldım.
    Ellerine sağlık

    nilay dedi ki...

    Merhaba Burçak :)
    erik reçelin çok ilgimi çekti...hiç tatmadım bu güne dek ,tarif defterime not aldım...ellerine sağlık :)

    sevgiler

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canım yeşimciğim! Al tatlım, bütün turşular senin! Afiyet olsun! Reçeli de artık bizde yersin, olur mu?
    Öpücük delisinden kocaman öpücükler!
    Kucak dolusu sevgiler!

    Sevgili Nilay, çok teşekkür ederim!
    Mutlaka denemelisin gerçekten de! Tadı çok güzel!
    Sevgiler sana da!