25 Kasım 2007

#KAYNANA ÇATLATAN TARİFLER# ve BURÇİŞ'İN CHESEECAKESİ



Merhaba Sevgili Dostlarım,
Sevgili Komşumuz
  • Lale
  • 'nin çok esprili, eğlenceli etkinliği sayesinde biraradayız yine! Lale'ye bu güzel etkinliği düzenlediği, nefis tarifler, etkili sunumlar öğrenmemizi sağlayacağı için şimdiden çok çok teşekkür ediyorum!



    Bugün, Lale'nin etkinliği için mutfağa girdim, sitem için de çeşit çeşit tatlılar hazırladım ve çıktım. Tarif,benim uydurmam, okuduklarımdan bir derleme!Cheseecake ile etkinliğe katıldım!
    Soğuk algınlığına yakalandım, kendimi iyi hissettiğim bir anda işe giriştim ama şimdi iyice halsizlik çöktü!
    Şimdi iyiym ve gecikmeli olarak hemen tarifi veriyorum.

    Malzemeler:

    Pandispanya için:


    3 yumurta

    3 kahve fincanı un

    3 kahve fincanı toz şeker

    Kreması İçin:

    200 gr Labne Peynir

    200 gr süt kreması

    1 paket tart jölesi

    2 çorba kaşığı kadar toz şeker

    Dövülmüş Antep Fıstığı ya da arzu ettiğiniz meyveyle, meyve sosuyla da süsleyebilirsiniz. Ben, dışarı çıkmamak evimdeki malzemeleri kullandım.

    Yapılışı:

    1- Yumurtanın sarısı ve beyazı ayrı ayrı çırpılıp karıştırılır.

    2-Elenmiş un, karışıma katılır,yağlı kağıt kaplı kalıba dökülür (ben, silikon kalıpta deneme yaptım, pişman olmadım).

    3- Pandispanya orta ısıdaki fırında yaklaşık 15-20 dk. süteyle pişirilir. Piştikten sonra fırından çıkarılıp soğumaya bırakılır.

    4- Tart jölesi bir buçuk çay bardağı su ile karıştırılarak pişirilir. Kabarmaya başlayınca ocaktan alınır, bir buçuk çay bardağı soğuk su eklenir. Karıştırılır. Soğumaya bırakılır.

    5- Labne peyniri, toz şeker ve krema bir kapta mikserle çırpılır. Soğuyan jöle, karışıma eklenir. Karıştırılır. Pandispanyanın üzerine hazırlanan karışım boşaltılır.
    Cheseecake, istenildiği gibi süslenir. Buzdolabına konur. Dinlendirilir. Daha sonra da afiyetle yenir!

    10 yorum:

    Adsız dedi ki...

    canım benim kıyamam ben sana çok geçmiş olsun canımın için
    tarifi de bekleriz en kısa zamanda kocaman sevgimlee

    sevdamavisi dedi ki...

    Canım,
    geçmiş olsun hastasın demek. havalar çok soğuyunca böyle oluyor. Ada da hastaydı birkaç gündür. iğne yaptırdık. Umarım en kısa zamanda iyileşirsin. Cheesecake de çok şirin olmuş ellerine sağlık. öpüyorum canım.

    Yaren dedi ki...

    Nefis nefisss ,cok sahane olmus.Ellerine saglik bu güzel tarif ícin.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canım Yeşimcim, çok çok teşekkür ederim! Bugün daha iyiyim ama yarın öbür gün mutlaka tarifi yayımlayacağım!
    Kocaman öpüyorummmm yine!

    Sevdam, tatlım! Ada'ya da geçimş olsun! çok öpüyorum onu! Kıyamam ben tatlı kızıma!
    Çok çok teşekkür ederim! Ben de iyileşiyorum yavaş yavaş! Chessecake'mi şirin bulman beni çok mutlu etti Sevdam! Öptüm seni!

    Yarenciğim, çok teşekkür ederim! Ne güzel yazmışsın, insan çok mutlu oluyor, yaptıkları arkadaşları, dostları tarafından beğenilince değil mi?
    Sıcacık sevgiler sana!

    Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

    Geçmiş olsun Burçakcım! Cheesecake çok güzel olmuş. Ellerine sağlık! Ben de cheesecake yaptım:) Görüşmek üzere. Öptüm:)

    Mutfak Havlusu dedi ki...

    çok çok geçmiş olsun.
    ama hasta halinle bile böyle güzel birşey hazırlamışsın ya maşAllah derim ben sana başkada birşey değil:)
    ellerine sağlık bu nefis duruyor.
    zaten bu etkinlik benim cheesecake olsada yesek çığırtkanlığımı ayyuka çıkardı:)

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Seblacığım, güzel yorumun için çok çok teşekkür ederim tatlım!Siteni ziyaret edip nefis tarifini mutlaka almalıyım!

    Sevgili Mutfakhavlusu, çok çok teşekkür ederim! Şimdi daha iyiyim!
    Bir chessecake delisi ile daha tanışmış oldum! Sevgiler!

    Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

    Süper görünüyor !!!

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...
    Bu yorum yazar tarafından silindi.
    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canaycığım, beğendiğin için çok çok teşekkür ederim tatlım!
    Kucak dolusu sevgiler!