10 Temmuz 2006

Yeşil Zeytinli Ekmek


Merhaba Arkadaşlar
kaçtır yazılarımı resimle süslemek istiyorum ama resim yükleyemiyorum, dün yazdığım yazıyı aslında dün yayınlayacaktım, olmadı, kedili -eğitim konulu yazımı bugün yayımladım. Denedim yine resim yükleyemedim! Amaa, bugün başardım, bu yazıda minnoşumun, Cimcimemin resmini yüklemeyi başardım! Nasıl, çok şeker değil mi?
Neyse ben, bugün yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum, Tarçın'ın Mutfağı'ndan aldığım paskalya çöreği tarifin uyguladım, lezzeti çok güzel oldu da annem kepek unu ekleyince hamurun tok olduğunu söyledi. Annem, PM Market'ten Konya marka kepek unu bulup almış, 2 kg'lık, çok yoğun, tam buğday unundan bile yoğun ve içinde özleri de var! Normal unun yanında bir buçuk bardak kepek unu kullandım, bir daha ki sefere daha az kullanacağım.
Tarçın'ın Mutfağı, bir daha ki sefere daha güzel bir paskalya çöreği yapacağıma söz veriyorum ve tariflerinizi biz blog komşularınızla paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum!
Şimdii, gelelim nefis, yeşil zeytinli ekmeğime, ben de zeytinli ekmeklerle bozdum kafayı değil mi, bir kez de Portakal Ağacı'ndan aldığım zeytinli ekmek tarifini uygulamıştım, çok güzel olmuştu tadı. Ben küçükken bir kase siyah zeytin yermişim, düşünün yani!
Yeşil zeytinli ekmeğim çok nefis oldu, annem bayıldı ama ne yazık ki yayınlayamıyorum, inşallah en kısa zamanda bir kameram olur. Bu tarifi Elele dergisinin verdiği Sıradışı Mönüler adlı kitapçıktan buldum, uyguladım.

Yeşil Zeytinli Ekmek

Malzemesi:
2,5 su bardağı kepekli un (ben yarıdan da az kepek unu kullandım, bir de un ilavesi yapmak durumunda kaldım),

1 tatlı kaşığı toz maya (ya da 1/2 kibrit kutusu kadar yaş maya),

1 su bardağı ılık su,

1 çay bardağı süt,

2 çorba kaşığı margarin,

1 çay kaşığı tuz,

15-20 yeşil zeytin,

2 tatlı kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:

1- Mayayı 1 bardak ılık suda eritip kabarıncaya kadar bekletin. Margarini tavada eritip ılıtın.
Zeytinlerin çekirdeklerini çıkarın.

2- Kepekli un + beyaz unu (1 bardak kepek unu, 1+1/2 bardak beyaz unu) yoğurma kabına döküp ortasını havuz gibi açın. Eritilmiş maya, süt, ılık margarin, tuz ve zeytinleri ilave edip yoğurun, kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. Top gibi yuvarlayıp üzerine sıvıyağ
sürün ve nemli bir bezle örtüp 30 dk kadar dinlendirin. Bu süre bitiminde hamuru tekrar
yoğurup yuvarlayın.

3- Fırın kalıbını yağlayıp un serpin. Hazırladığınız hamuru kalıba alıp üzerini nemli bezle örtün ve 20 dk daha dinlendirin (ben küçük yuvarlaklar haline getirdim, çok güzel kabardılar).

4-Önceden ısıtılmış 180 dereceyeayarlı fırında 45 dk kadar pişirin (ama siz kendi fırınınıza göre ayarlama yapın, ara sıra kontrol edin).

Eveet, sevgili arkadaşlar, bu günlük benden bu kadar, yeniden görüşmek üzere keyifle, sağlıkla ve neşeyle kalın!

Hiç yorum yok: