9 Temmuz 2006

Kedilerimiz- Eğitim


Merhaba Arkadaşlar
dün tarifini Sibelciğimden aldığım Rokalı Tabule'yi yaptım, çok güzel oldu, yarın da paskalya çöreği yapacağım, Tarçın'ın mutfağından aldım tarifini, çok güzel geldi, sonucunu anlatırım, bir de yeşil zeytinli ekmek tarifi buldum, Elele dergisinin önceki yıllardaki kitapçığından, zaman zaman oradan tarifler uygulayıp tarifini sizlerle paylaşacağım!
Geçen sene Eylül ayı gibi oradaki sarımsaklı ekmek tarifini uyguladım, lezzeti çok güzel oldu da sanki her yanımız sarımsak kokuyor gibi geldi bize! Onu da mevsim dönüşümlerinde yapmak üzere paylaşacağım sizlerle! Yapıp resmin çeker koyarım bloguma, olur mu?
Bu arada blog arkadaşım Sibelimi de şimdiden özledim, bilgisayarı ilk açtığımda onun sayfasına bakardım, alışkanlık olmuştu, onun selamını almadan başlangıç yapmak
içimde eksiklik duygusu yaratıyordu. Alışmışım arkadaşlar, müdavimi olmuşum Sibel'in merhabasının, yazılarının. Neyse ki sağlıklı olduğunu, tatil yapıp dinleneceğini biliyoruz, dinlenecek, dönecek köşesine! Yine de bizi merhabasız bırakama sevgili arkadaşım, olur mu?

Kedilerimiz: Ayşe Arman'ın biricik kedişi "Oğluşum" ölmüş, çok üzüldüm, okur okumaz göz yaşlarına boğuldum, 13 yaşındaymış, insan o günü yaşayacağını biliyor ama düşünmek istemiyor vedalaşacağı zamanın yaklaşmakta olduğunu!
benim minnoşum 10 yaşında, veterineri Müjgan ablası 70 yaşında olduğunu söyleyince dumura uğradım!
Benim kızımın kaşıntıları için geçen gün dokroruyla konuşacağımızı belirtmiştim. Konuştuk, iğne yapmayacağını söyledi, "çok yüklenmeyelim çocuğun üzerine" dedi, kaşıntısı için şurup verdi, geçen gün enjektörle zor içirdim, köpürttü, dün yaş mamanın içine enjekte ettim ilacı, anladı ki yarısını bıraktı cadı, ben de yarım ölçü yine enjektörle verdim, bugünm de önce ilacı vereceğim sonra da ödül olarak bir tatlı kaşığı gibi yaş mama vereceğim!
Bir kaç gün sonra yine doktoruyla görüşeceğiz, bakalım ne diyecek?

Eğitim: Benim okul öncesi öğretmeni olduğumu hatırlıyorsunuz değil mi? Bu nedenle zaman zaman eğitim ile ilgili yazılara da yer vereceğim blogumda.
Örneğin bugün anaokulunun önemini ele alalım: Anneler, çocukları için en iyisini isterler, iyi bir eğitimden geçmelerini isterler ama 3-4 yaşına gelmiş çocuklarını anaokuluna göndermeye kıyamazlar, çok erken olduğunu düşünürler!
Anaokulu eğitimi 3 yaşında başlar ama erken olduğunu düşünüyorsanız en ideali 4 yaştır.
Sosyalleşme bu yaşta başlar çünkü. Anaokulunda yaşıtlarıyla nasıl iletişim kurması erektiğini öğrenir, sosyal bir çocuk olur, kendi işini kendi görür, öz saygısı yüksek olur, kendine güvenir. Daha bir çok yararından bahsedebiliriz. Ama evde oturan çocuklar bu yönlerden eksik kalır demek istemiyorum, yanlış anlama olmasın!
Bu konuyla ilgili sorularınız olursa seve seve yanıtlarım arkadaşlar!
Bu arada size çok saygı duyduğum öğretmen arkadaşım İbrahim Baysan'ın da alanlarının
adını veriyorum, ilköğretim ile ilgili edinmek isteyeceğiniz bilgiler varsa oradan yararlanabilirsiniz!
Bu arada ben de Eylül ayında görev aldığımda eğitim ile ilgili yine bu buradan bir alan alıp eğitim ile ilgili ayrıntılı olarak yazılar yazacağım! Yani eğitime yönelik bir blog olacak, burası da mutfak keyfi olarak devam edecek!
Yarın buluşmak üzere iyi hafta sonları diliyorum!

ibrahim_baysan@hotmail.com

www. dersimizforum.com ya da efex_45@msn.com

mailto:hihkio_345c@msn.com

Hiç yorum yok: