15 Eylül 2007

Ye#26 Aperatifler ve Mezeler

Merhabaaa, işte yine çok güzel bir etkinlik nedeniyle buluştuk!
"Ye#26 Aperatifler ve Mezeler" etkinliğini düzenlediği, güzel, nefis tarifler öğrenmemize vesile olduğu için cafegusto'nun sahibesi Sevgili Serpil'in ellerine sağlık!
Bu arada, Sevgili Arkadaşlar, Ramazan Ayı hepimize hayırlı olsun! Sözü daha fazla uzatmadan
taiflere geçiyorum.

Ben bu etkinlik için Nohutlu Salata ve Safranlı Pirinç Topları yaptım (safran yerine aynı rengi veren zerdeçal kullandım).


Safranlı Pirinç Topları (Tarif, Chef’s Dergisi Ağustos ayı sayısından. Daha yapılacak o kadar çok tarif var ki, bitiremedim bir türlü).

Gerekli Malzeme:

1,5 su bardağı haşlanmış Amerikan pirinci (ben kepekli pirinç kullandım)

1 çay kaşığı safran

1 çay kaşığı tuz

½ çay kaşığı karabiber

2 yemek kaşığı zeytinyağı

Dilerseniz ½ limonun suyu

Yapılışı:

Haşlanmış ve tamamen suyu süzülmüş pirinci derin bir kaba alın.

Safran, zeytinyağı, tuz, karabiber, limon suyu ilave edip karıştırın.

Karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp avcunuzun içinde yuvarlayarak top haline getirin. Sıcak veya soğuk olarak Akdeniz yeşillikleri ile servis edebilirsiniz!

Şefin Önerisi: Sıcak olarak, salçalı ya da domatesli yemeklerin yanında aperatif olarak servis etmeniz önerilir!


Nohutlu Salata (Tarif, Lezzet Dergisi Eylül sayısından).

Malzemeler:

1 su bardağı nohut

1 çorba kaşığı sumak

1 limonun suyu

2 çorba kaşığı zeytinyağı

3 Çengelköy salatalığı (annem, kornişonun daha çok yakışacağını belirtti)

1 sarı dolmalık biber (ben, elimdeki sivri biberleri değerlendirdim)

2 domates

1 beyaz soğan

Tuz

Yapılışı:

1- Nohutları bol suyla yıkayıp bir kaba alın. Bir gün öncesinden suda bekletin. Ertesi günü bol suyla yıkayıp süzün ve geniş bir tencereye alın. Üzerini iki misli geçecek kadar su ilave edip nohutlar yumuşayıncaya kadar haşlayın. Süzüp bir kaba alın.

2- Sos için sumak, limon suyu, tuz ve zeytinyağını bir kasede karıştırın. Domatesleri yıkayıp küp şeklinde doğrayın. Salatalıkların uç kısımlarını kesip kabuklarını soymadan domates gibi küp şeklinde doğrayın (eğer kornişon turşu kullanacaksanız ortadan ikiye bölüp öyle de kesebilirsiniz).

Soğanı ve dolmalık biberi temizleyip küp şeklinde doğrayın.

3- Salata malzemeleri ile sosu geniş bir kasede karıştırın. Salatayı servis kasesine aktarın. Servis yapın.

Afiyet Olsun!


Yeni etkinliklerde buluşmak üzere şimdilik hoşçakalın!















7 yorum:

Adsız dedi ki...

çok sevdim bu pirinç toplarını ama bir daha iftardan önce gelmiycem buralara insanın nasılda karnı açıkıyor neler neler istiyor canı
ellerine sağlık canımm

Adsız dedi ki...

Yaaaa ne kadar güzel tarifler bunlar böyle canım Burçak...

Bayılıyorum meze aperatif tariflerine.

Seninkilerde birbirinden güzel.
ALlahım ben bu akşam hangi birini yapsamda yesem :))

Ellerine sağlık.

Sıcacık sevgiler...

sevdamavisi dedi ki...

canım,
ellerine sağlık çok güzel olmuş tariflerin. bu etkinliğe katılan tarifler çok işime yarayacak. hepsini denemek istiyorum. sevgiler canım.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Eline emeğine sağlık çok güzel olmuş. Sunum da süslü süslü gel beni ye diyor. Sevgiler...

Hesna dedi ki...

Burçakçığım Merhaba
Her iki tarifte renk cümbüşü olmuş, çok güzel ve leziz görünüyor eline sağlık.

Hesna

yaban mersini dedi ki...

ne güzel tarifler bunlar..hele o safranlı pirinç topları..görüntü muhteşem.ellerine sağlık.slmlar.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Yeşimciğim, kıyamam sana! Evet, uzmanlar da aç karnına alışverişe çıkmayın önerisinde bulunuyorlar ya! Aynı hesap! Haydi iyi sen, oruç tutarken dayanamıyorsun, ben tok karnıma yemek dergilerine göz atarken, sizlerin sitelerini gezerken acıkıyorum. Ona ne diyeceksin?
Canım, Allah kabul etsin! Pirinç toplarımı beğenmene çok sevindim tatlım! İftar için bir tabak versem!Sağol!

Zerrinciğim, inan bana ben de meze-aperatif, salata tariflerine bayılıyorum. Hem güzel, sağlıklı hem de iştah açıcı oluyorlar. Hele görünümler!!!
Canım, çok çok sağol! Sana da sıcacık sevgiler!

Sevdam, çok çok teşekkür ederim canım!Evet, çok çok tarifler öğreneceğiz bu etkinlik dolayısıyla! Ben de denemek istiyorum. Sevgiyle kal canım!

Sevgili Aslı, etkinlikler dolayısıyla yeni arkadaşlar tanımak hakikaten çok sevindirici! Güzel yorumun için çok çok teşekkür ederim! Yaptıklarımın beğenilmesi kadar insanı mutlu eden bir şey var mıdır? Sana da sevgiler!

Hesnacığım, çok çok çok teşekkür ederim tatlım! Yaptıklarımın sevgili arkadaşlarım tarafından beğenilmesi çok çok mutlu ediyor beni! Ve tabii ki hepimizi! Sevgiyle Kal!

Sevgili Diyalog Yemekleri, çok çok çok teşekkür ederim! Beğenmene çok sevindim! Sana da selamlar!