22 Eylül 2007

RAMAZAN GELDİ HOŞ GELDİ!



Merhaba Arkadaşlar! Çok çok güzel ,anlamlı, manevi değeri olan bir etkinlik dolayısıyla buluşmuş bulunuyoruz. Bize Ramazan Keyfi’ni, güzelliklerini yaşatacak olan Sevgili Diyalog Yemekleri'ne çok çok teşekkür ediyorum! Ellerine sağlık Süheyla! Ben, etkinlik için ne yapacağıma karar veremediğimi kendisine yazdığımda beni çok rahatlattı!
Birlikte geçmişe yolculuk ta yapacağız anlaşılan. Bakalım daha ne sürprizlerle karşılaşacağız bu etkinlik ile ilgili olarak! Bence, geçmişte bu kadar yoğunluk yoktu. Şimdiki kadar koşuşturmuyordu kimse! Her şey daha bereketliydi. Aileler, dostlar daha sık bir araya geliyorlardı. Ama, inanın bugünleri de çok seviyorum! Teknolojinin gelişimine bakın, hepimiz biribirimizden haberdarız, dünyanın öbür ucundaki dostlarla tariflerimiz, keyiflerimizi paylaşıyoruz! Çok sık olmasa da sevdiklerimizle buluşup özlem gideriyoruz, mutlu oluyoruz! Hani derler ya, her yaşın güzelliği ayrıdır diye! Bu yaşadığımız dönemler için de geçerli!
Ben, bu etkinliğe Mahluta çorbası ve Ramazan Pidesi ile katılıyorum! Ve bir kez daha "Hayırlı Ramazanlar" diliyorum!

Mahluta Çorbası: (Kaç zamandır Mahluta Çorbası2nı evde yapmaya niyetleniyorum, malum hazırlar evde yapılan gibi değil. Bugün hataylı üst kat komşumuz Sevgili Servet, bize ziyarete gelince kendisine değişik, yöresel yemekler önermesini rica eetim, o da beni kırmadı, Mahluta Çorbası'nı da sayınca tarifin hemen üstüne atladım. Buradan Sevgili Servet'e bir kez daha teşekkür ederim)



Malzemeler:

2 su bardağı kırmızı mercimek

1 çay bardağı pirinç

7-8 su bardağı kadar su

1 tatlı kaşığı kadar tuz

Pul biber (miktarını isteğinize göre siz ayarlıyorsunuz)

1 tatlı kaşığı kadar kimyon

1 kahve fincanı kadar sıvı yağ

1 orta boy soğan

Yapılışı:

Kırmızı mercimek ve pirinç birlikte haşlanır.

Mercimek ve pirincin ezilmesine yakın kimyon ve tuz eklenir.
İyice ezilene dek haşlanır.

Orta boy soğan küp küp kesilir, sıvı yağda kavrulur, pul biber eklenir.
Pişen çorbaya katılır. İyice karıştırılarak ocaktan alınır.

Afiyetle Yenir!





Ramazan Pidesi (Tarif, Arzu Ve Ülfet Aygen’in Beyaz Unsuz ve Şekersiz Hamur İşleri Kitabı’ndan, esmer un ile yapılıyor aslında)

Malzemeler:
4 su bardağı tam buğday unu

2 su bardağı ılık süt

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 yemek kaşığı bal

bir çay kaşığı deniz tuzu

Yarım paket (21 gr) yaş ya da yarım yemek kaşığı kuru maya

1 tatlı kaşığı yoğurt

1’er yemek kaşığı susam ve çörekotu

Yapılışı:

Unu geniş bir kabın içine koyup ortasını havuz biçiminde açın. Diğer malzemeleri havuza koyup yavaş yavaş parmak uçlarınızla (ya da mikserin karıştırma ucuyla) karıştırmaya başlayın. Tüm malzeme karıştıktan sonra 6-7 dk. kadar kuvvetlice yoğurun.

Ilık bir yerde iki katı kabarana kadar 1 saat dinlendirin.

35 cm çapında geniş bir tepsiye bolca buğday kepeği veya mısır unu (ben buğday unu kullanıyorum) serpiştirin.

Fırınınızı 230 (turbo 210) derecede ısıtın.Hamuru, tepsiye yerleştirip ıslak ellerinizle tepsi büyüklüğü boyunca yayın.

Yoğurdu 1 yemek kaşığı su ile sulandırıp üzerine sürün. Susam ve çörekotunu serpiştirin.

Ilık bir yerde 15 dk. dinlendirdikten sonra sıcak fırının orta rafında 20-30 dk. fırınlayın. Üzeri hafifçe renk almış olacak.

Afiyet Olsun!



Yeniden buluşuncaya dek,sevgiyle,keyifle,sağlıkla,hoşça kalın!

8 yorum:

Yaren dedi ki...

Merhabalar,
tatilden bugün döndüm,o yüzden cevapi simdi yazabildim.Ziyaretin icin cok tesekürler.Corba da cok güzel görünüyor,ellerine saglik.Güzel tariflerimizle görüsmek üzere hoscakal.

Esra Kars dedi ki...

Burçak ellerine sağlık.Ne zamandır bu çorbanın tarifini arıyordum. Mutlaka deneyeceğim.
Sevgiler...
www.benimutfagim.blogspot.com

Cafe Gusto dedi ki...

sevgili Burçak etkinliğin resmi kodlardan çıkmıyor.Kopyalayıp yapıştırdım ama bu şekilde olursa da senin bloğuna yönlendirmiyor.
Düzeltince bana da bildirirsen sevinirim.

sevgiler...

İLKAY dedi ki...

Burçak merhaba,
Kahve etkinliği için mail göndermiştim..katılmak için yani...
aldın mı acaba???
etkinlik kodu yenilendi sanırım...çünkü bozuktu...görünmüyordu..
şimdide blogger arızalı::(((
düzelir düzelmez kodu ve etkinliği siteye ekleyeceğim...
Sevgiler,
İlkay
http://www.pastacipapatyalar.blogspot.com/

LaMa dedi ki...

Dedigin ne kadar dogru. Eskiden bu kadar kosusturma yoktu. Daha dolu,suslu guzel sofralar hazirlamak adina belki de daha az misfir agisliyoruz degil mi? Bir tas corbayi paylasip, onun bereketinden faydalanmanin tadini unutuyoruz...

not:Mahluta corbasi duymamistim hic, hngi yoreden ?

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Yaren,tatil yapmak ne kadar mutluluk verici ir duygu, değil mi? Kimbilir nerelere gittin? Ben de senin ziyaretin için çok çok teşekkür ederim! Çorbamı beğenmene çok sevindim. Yeniden görüşmek dileğiyle!

Sevgili Esra, ben de bu tarifi arıyordum. Bulunca da çok sevindim!
Dilerim yapınca da beğenerek, severek yersin! Sevgiyle kal!

Sevgili Serpil, Sevda, etkinlik kodunu yeniden düzenledi. Düzelmiş haliyle kopyalayabilirsin! Sevgiler!

İlkaycığım, etkinlik kodu, Sevda tarafından yeinden düzenlendi. Sorun çözümlendi!İletini de aldım!
Sevgiyle Kal!

Sevgili Lama, sen de çok yoğunsun değil mi? Amerika gibi koşuşturmacası çok fazla bir yerde yaşıyorsun,öğrenim görüyorsun! Düşündüm de sen de çok haklısın!
Ama, Sevgili Lama, insanlar iş yoğunluğundan, trafik stresinden, yaşam koşullarından dolayı her şeyi düşünüyorlar! İstanbul'da, sevdiklerinle görüşmek için şehir içersinde iki-üç saatlik bir yolculuğu göze almak durumunda kalabiliyorsun! Ama, komşularınla bir tas çorbanı memnuniyetle paylaşıyorsun!
Mahluta Çorbası, Hatay taraflarına aitmiş galiba!Ama, yine de bir bilene sormak lazım! Ben, Hatay usulü çorba yaptım, o kadarını söyleyeyim!
Sevgiler!

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Merhabalar,
Mercimekli çorbayı bende çok severim. Geçenlerde yaptım ama ben içine sebze olarak ne bulduysam koydum. Patates, havuç, taze fasulye, ıspanak... Tarifini bende sitemde vereceğim. Sizin de elinize sağlık. Herşey çok güzel... Sevgiyle... Aysel http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Aysel merhaba'
Sebzeli çorbanın tarifini sabırsızlıkla bekliyorum!Şimdiden eline sağlık!
Sevgiler!