24 Temmuz 2007

Zeytinyağlı Soya Fasulyesi- Kıymalı Çoban Payı ve Nazım Hikmet'ten Bir Rubai

Arkadaşlar merhaba!
Sorumlu birer vatandaş olarak oyumuzu kullandık, seçim sonuçlandı! Vatana milllete hayırlı olsun diyelim!
Bu aralar hiç keyfim yok, tatsızlık olmasın diye konuşulmaması gerekn konuların kapatılmasını istiyorsun, biliyorsun ki sevdiğin, saygı duyduğun kişi bir yere varamayacak, bir gecede bir tarla sürülemez! Ama, seni yasnlış anlıyor ve kalbini paramparça ediyor, sen kırılıp sofrayı terk ettiğin zaman da onu haksız duruma düşürdüğünü düşünüp sana tepki duyuyor. Kızmakta haklı olduğunu düşünüyor, kalp kırmak değil haklı olmak! Onun için önemli olan bu! Ve bunu da en iyi anlaştığın, tartışsan da bir yere varabildiğine en çok inandığın yapıyor! Yani şu aralar hiç bir yere varamıyoruz! Neyse eninde sonunda iletişim kurulacak ama zaman alacak! Sizleri biraz sıktım, değil mi? Özür dilerim!
Şimdiii, sizlerle paylaşmak üzere iki tane yeni tarifim var!
İlk tarif, Milliyet Gazetesi’nin verdiği “Sahrap Soysal’la Yaza Özel Düşük kalorili Sofralar” ekinden.

Zeytinyağlı Soya Fasulyesi

Malzemeler:

2 su bardağı soya fasulyesi,

5 çorba kaşığı zeytinyağı,

2 adet orta boy kuru soğan,

3-4 diş sarımsak,

3 orta boy domates,

4-5 adet sivri biber, 1 adet kırmızı biber,

3 adet kesme şeker,

2 çay kaşığı tuz, karabiber,

8 su bardağı sıcak su,

1 demet dereotu ya da bizim kullandığımız üzere maydanoz.

Yapılışı:

Biz zeytinyağlı yemek gibi hepsini çiğden koyarak pişirdik. Sahrap Soysal, sıcak yemek gibi yapmış. Yani soğanı kavurarak pişirmiş yemeği. Ayrıca domates, biber, sarımsak yok gerçek tarifte. Güzel ve değişik bir tarif, görünce esilendik, uyarladık ve de pişirdik. Nasıl olmuş?

Afiyetle yiyin efendim!

Ve gelelim ikinci tarifimize. Bu tarif te Sofra Dergisi’nin hediyesi, Dünya Mutfağı’ndan Sağlıklı Tarifler serisinin Pratik Tarifler kitapçığından. Çalışan bir kadının kolaylıkla, zaman yitirmeden yapabileceği hakikaten çok pratik bir tarif.

Kıymalı Çoban Payı

Malzemeler:

400 gr dana kıyması (hindi eti kullandım),

2 çorba kaşığı tereyağı (ben sıvı yağ kullandım),

4 adet soğan,

Bir de ben renk ve lezzet katsın diye 1 tatlı kaşığı Antep salçası kullandım.

Ben, kıymalı harca birazcık tuz ve karabiber ilave ettim.

Patates Püresi İçin:

6 adet orta boy patates,

4 çorba kaşığı kaşar rendesi,

2 çorba kaşığı tereyağ (burada Becel margarin kullandım),

1 su bardağı süt,

2 adet yumurta sarısı (ben bir tane sarı kullandım),

Tuz, ben biraz karabiber de ekledim.

Yapılışı:

1-Soğanları piyaz şeklinde doğrayın. Tereyağını (ya da sıvıyağı) bir tavaya koyarak kıymayı ve soğanları ilave edin. İyice kavurun ve tuz ekleyin.

2-Patatesleri soyup iri iri parçalayın, iyice haşlayın. Suyunu süzüp kaynar süt ile tereyağı ilave ederek telle püre haline getirin. Bu arada tuz ile lezzetlendirip yumurta sarısını ekleyin.

3-Kıymayı fırın tepsisine döküp üzerini spatula ile düzeltip patates püresi ile kaplayın. Spatula ile düzeltin. Rendelediğiniz kaşar peynirini malzemenin üzerine serpin (ben, fırına attıktan 15 dk. sonra peyniri ekledim).

Önceden ısıtılmış 180 C (siz, kendi fırın ayarınıza göre pişirin) fırında üzeri pembe renk alana kadar pişirin.

Afiyetle yiyin!

Biz ev işleriyle, temizlikle uğraşırken böyle pozlar veriyor, işimi gücümü bırakıp resmini çekmekten kendimi alıkoyamıyorum! Sonra yine işe koyuluyorum, resmini çekiyorum diye iyice bacaklarını açtı serseri! Hınzır kız! Bir de gözden kaybolup başka bir odaya geçersek, banyonun kapısını kapatma gafletinde bulunursak kıyamet kopuyor! Kapalı kapılara karşı alerjimiz var!
Hiç te şımarık değiliz!!!

Nazım Hikmet'in Rubailer' inden seçtiğimim bir dörtlük eşliğinde vedalaşalım mı?

İnsan
ya hayrandır sana, ya düşman.
Ya hiç yokmuşsun gibi unutulursun
ya bir dakka bile çıkmazsın akıldan...

Rubailer'den

Yeniden görüşünceye dek sevgiyle, sağlıkla, hoşça kalın!







































3 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
ellerine sağlık canım güzel tariflerini bizimle paylaşmışsın.
canım insanlar genelde kendi penceresinden bakar dünyaya ve kendi kurallarına göre değerlendirir. ve karşısındakini anlamaya çalışmaz. bunu art niyetinden yapmaz ama kendi duygularına gömüldüğü için mi, o şekilde gördüğü için mi ki bu en güçlü ihtimal, karşısındakinin iyiliği için yapmaya çalışmasından mı tabi kendi penceresine göre, bu tarz iletişim hatalarına uğrarız maalesef. annemle çok yaşadım mesela ve şunu öğrendim ki bazı şeyleri konuşmak faydasız. ortak noktada buluşamıyorsun çünkü. ben de karıştırdım sanırım cümleleri ama biliyorum sen anladın:)) sevgiler canım.

Adsız dedi ki...

Mrb Burçak,
Bende çok mutlu oldum seni tanıdığıma artık yeni yerimde sizlerle olacağım. Yani yeşimmutfakta oldu yeşimli tarfiler
Kitapları anlatışına yorumlarına hayran kaldım
sevgiyle
yesim

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevdacığım, çok doğru ve çok çok güzel anlatmışsın yaşadığımız iletişim hatalarını! Çok çok iyi anladım gerçekten de! Teselli verdiğin için çok çok teşekkür ederim tatlım!Tariflerimi beğendiğin için de çok çok teşekkürler! Sevgiyle kal canım!

Yeşimcim, yeni yerin hayırlı olsun! Anlaşılan adresini düzeltmem gerekecek (yemek yapan komşular listesindeki). Beğenin beni çok mutlu etti! Sevgiyle Kal!