19 Temmuz 2007

Pratik-Lezzetli ve Tabii ki Sağlıklı Limonlu Parfe


Selam Arkadaşlar, etkinlik için tarifleri yazdım, resimlerimi yükledim. Cumartesi günü yazımı yayımladım. Buna rağmen dayanamadım, hızımı alamadım. Sizlerle paylaşmadan edemedim. Günaydın’dan, tarif Füsun Fırat’a ait. Çok pratik, lezzetli ve sağlıklı! Malzemeler de evde her zaman bulunan çeşitten! Aslında Limonlu Dondurma tarifimle hemen hemen aynı, ölçüler biraz farklı bir de sos farklılık katıyor!

Limonlu Parfe

Malzemeler:

3 su bardağı yarım yağlı ya da yağsız yoğurt,

1 su bardağı toz şeker (beni dinlerseniz, toz şeker yoğurdu sulandırıyor, istediğim kıvamı vermiyor, damak tadınıza göre iki fincan pudra şekeri ya da bir ölçek Splenda kullanabilirsiniz, ben elimde kalan Stevyayı kullanıyorum)

2 limon suyu ve kabuğunun rendesi,

1 paket vanilya.

Sosu için:

1 su bardağı çilek ya da çekirdekleri ayıklanmış vişne (Ben vişne konusunda çok şanslıydım, komşum, arkadaşım Dilek, annesinin yazlığından getirdi, bahçelerinde yetiştiriyorlarmış. Nasıl kolay ayıklanıyor, minik minik vişneler, lezzetli de, tariflerimde kullanmak üzere buzlukta saklıyoruz).

1 kahve fincanı pudra şekeri,

2-3 dal taze nane.

Yapılışı:

1- Yoğurt, şeker, limon suyu, limon kabuğu rendesi ve vanilyayı mikser veya çırpma teli ile iyice çırpılır.

2- Derin bir kaseye strech film ya da buzdolabı poşeti yayılır. Karışım kaseye boşaltılır, buzlukta bir gece dondurulur (dondurucunuzun dondurma gücü fazla ise 3-4 saat bekletmek yeterli olacaktır).

3-Vişne ya da çilek pudra şekeri ile rondoda püre haline getirilir.

4-Buzluktaki parfe bir tabağa ters çevrilip üzerindeki poşeti çıkarılır.

5- Meyveli sos ya da nane yapraklarıyla servis yapılır.

Afiyetle yenir!

Yeniden buluşana dek sevgiyle, sağlıkla kalın!

Ben, bilgisayar başındayken kızım bana böyle eşlik ediyor işte! Sabırlı, vefakar kızım benim!









2 yorum:

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık çok hoş görünüyor....Selamlar.......

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Çok çok teşekkür ederim Sevgili Serinmavi! Sevgiyle kal!