14 Temmuz 2007

Limon Ye Etkinliği İçin Sağlıklı ve Leziz Tarifler


Selam, Limon Ye Etkinliği hepimize hayırlı olsun! Kimbilir ne güzel sunumlar, ne güzel tariflerle karşılaşacağız, yine? Bu kadar güzel ve bu kadar sağlıklı bir etkinlik düzenlediği için limonçiçeği Süheyla’ya teşekkürler, ellerine sağlık!

Ben etkinlik için sıkı çalıştım ve limonlu üç çeşit hazırladım.

Tariflere geçiyorum, sizlerden gelen nefis tarifleri görmek için sabırsızlanıyorum!


İlk olarak Limonlu Dondurma yaptım, son derece sağlıklı ve hafif bir tarifi var. Ben bunu yıllar önce sıklıkla yapıyordum, tarifini nereden bulduğumu hatırlamıyorum ama daha sık yapmaya karar verdim!

Malzemeler:

2 su bardağı yoğurt,

2 kahve fincanı pudra şekeri ya da iki ölçü Splenda,

1 limonun suyu ve kabuğu,

1 yumurtanın akı,

1 paket vanilya.

Yapılışı: Malzemeler mutfak robotuna konur, krema kıvamına gelinceye dek karıştırılır, metal bir kaba konulur, buzluğa konulur. İki saat sonra buzluktan çıkarılır, kıvamına bakılır, çırpma teli ile karıştırılır, yeniden buzluğa konur.

Buzluğun dondurucu özelliği fazla ise 4-5 saat sonra yenilebilecek kıvama ulaşır. Dondurma kaselerine konularak servis edilir.

Afiyetle yenir.

İkinci tarifim Limıonlu Chasee Cake

Malzemeler:

4 paket Eti Form Limonlu Bisküvi,

2 çorba kaşığı eritilmiş Becel margarin,

1 paket Dr. Oetker Tart Jölesi,

1 yumurta,

200 gr Labne Peyniri (ben, yengemin getirdiği 250 gr’lık Mascarpone’yi kullandım),

Yarım limon suyu,

1 limonun kabuğu,

2 çay bardağı su,

½ ölçek Splenda ya da 2-3 çorba kaşığı toz şeker,

Yapılışı:

1- Bisküviler, rondoya konur, toz haline getirilir.

2- Margarin eritilir, toz haline getirilmiş bisküvilere yedirilir. Bisküviler, istenilen bir kaba yerleştirilir, iyice sıkıştırılır. 30 dk. boyunca buzdolabında tutulur.

3- Bir yumurta ile labne peyniri rondoda iyice karıştırılır, krema haline getirilir, bisküvilerin üzerine yayılır. Yine bir 30 dk. buzdolabında bekletilir.

4- Tart jölesi, iki çay bardağı su, limon suyu, limon kabuğu, Splenda ya da toz şeker konularak kaynatılır. Ilınınca kremanın üzerine dökülür. Bir gece boyunca buzlukta bekletilir. Ertesi gün buzdolabına alınır.Bir kaç saat sonra servise hazır hale gelir. Afiyetle yenir!

Bugün, Güldalımın doğum günüydü, bu nedenle Chasee Cake aynı zamanda doğum günü pastası olarak ta yapılmış oldu. Güldalımın mağazasına götürüldü, sohbet- kahve keyfi eşliğinde, mutluluk dilekleriyle afiyetle yendi!

3. Tarifim Limonlu Kek, süt, yoğurt içermiyor.


Limonlu Kek

Malzemeler:

2 yumurta,

1 nescafe fincanı toz şeker,

1 nescafe fincanı sıvıyağ (ideal fındık yağı),

2 nescafe fincanı un,

2-3 çorba kaşığı limon suyu,

1 limonun kabuğu,

1 paket vanilya,

1 paket kabartma tozu,

Arzu edilirse üzerine serpmek için Hindistan cevizi.

Yapılışı:

1- Yumurta ve vanilya mikserle çırpılır, sıvıyağ, şeker, limon suyu ve limon kabuğu eklenir ve yeniden çırpılır.

2- Ardından kabartma tozu ve un eklenir, karıştırılır.

3- İstenilen fırın kabına yağlı kağıt konulur, karışım boşaltılır ve kek fırına konulur. Ben, kendi fırınımda 140 C’de 30 dk. süreyle pişiriyorum. Herkesin fırın ayarı farklı, siz kendi fırınınızın ayarına göre pişirin.

Afiyetle yiyin!


Kek, fırında pişerken limon aromasını almak beni baştan çıkartıyor. Limon ile Hindistan cevizi çok güzel uyum sağlıyor bu yüzden kekin üzerine serpmek, o şekilde yemek çok hoşuma gidiyor.

Eveeet, benden bu günlük bu kadar, yeniden buluşana dek sevgiyle, sağlıkla, hoşça kalın! Mutlu hafta sonları diliyorum!


















5 yorum:

Adsız dedi ki...

Hepsi de birbirinden güzel olmuş. DOndurmayı pek sevdim...

Mutlaka denemeli..

Ellerinize sağlık

sevgiler...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, teşşkkür ederim, bir top ta seni oldun! Sevgiyle Kal!

limoncicegi dedi ki...

Böyle güzel bir tarif ile etkinliğe katıldığın için teşekür ederim. Ellerine sağlık, sevgilerle

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
ne zamandır nete de giremiyordum sayfana da uğrayamamıştım. şimdi iş yerinden fırsat bulursam girebiliyorum ancak. çok şey kaçırmışım, neler yapmışsın öyle. canım dualarınla güzel dileklerinle hep yanımdaydın ve şimdi herşey yoluna girdi. bunda senin de payın var emin ol. bir de kızım kreşe alışabilse. kapıdan bırakırken öyle bir koluma sarılıp ağlıyor ki ağlamamak için kendimi zor tutuyorum. yaş ilerledikçe daha mı duygusal oluyor insan ne. sulu göz olup çıktım.
canım neler yapmışsın öyle etkinlik için. ellerine sağlık. limonun ferahlığını çok güzel yansıtmışsın tariflerinde. canım öpüyorum. sevgiler...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Süheylacığım, asıl bu kadar güzel bir etkinliği düzenlemiş olduğun için ben çok çok teşekkür ederim sana! Sayende ne güzel, ne kadar sağlıklı ve hafif tarifler öğrendik! Sevgiyle kal! Sevdiğimiz renklerle yaptıklarımıza yer vermen de çok ince bir davranıştı doğrusu! Sevgiyle Kal!

Sevdacığım, hiç merak etme, kızın da en kısa sürede alışacak kreşine.
Sen, mutlusun ya, her şey yoluna girdi ya, bizim için mutluluk bu!
Güzel yorumların için çok çok teşekkür ederim tatlım!
Canım sevgiyle Kal! Ada'yı da çok öptüm!