6 Mart 2007

Lor Tatlısı ve Susamlı Kurabiye



Merhaba Arkadaşlar, tarafımdan büyük ölçüde chasee cake haline getirilmiş olan lor tatlımın son diliminin resmini sizlerle paylaşabiliyorum ancak! Anniş te pelte yaparak katkıda bulundu bana! Tarifini elbette paylaşacağım sizlerle!
Nasılız, iyi miyiz, keyfimiz, sağlığımız yerinde mi? Umarım her şey yolundadır! Ben iyiyim, okula gidip geliyorum, öğrencilerimle birlikte değişik etkinlikler uyguluyoruz o zaman çok mutlu oluyorum, sıradan olandan farklı ürünler ortaya çıkardığımız için, onlar da mutlu oluyorlar hele de işin içinde parmak boya, boncuk, pul varsa değmeyin keyiflerine! Bugün de hepimizi keyif alsığı bir etkinlik sonrası eve döndüğümde manevi ablam Meralimin geldiğini gördüm, ruhum şenlendi doğrusu, annişimin yaptığı nefis ekşili kabak yemeğini yedik, çay içtik, susamlı kırabiye yedik, güzel güzel sohbet ettik, biraz da dedikodu yaptık.
Meralimden nefis bir kurabiye tarifi aldım, yaptığım zaman tarifini paylaşacağım sizlerle!
Meralim de annişim de yptığım Susamlı Kurabiye'yi çok beğendiler, ben de Meralime onun tarifini verdim! Meralim, on parmağında on hüner olan insanlardandır, örgü örer, nefis şapkalar yapar, nefis yemekler yapar, çok güzel dikiş diker şimdi de gümüş hasır kursuna gidiyor ve nefis gümüş hasırlar örüyor, çok yetenekli, bize yaptıklarını gösterdi, çok beğendik! En güzel özelliği de kapılarını öğrenmeye açık tutuyor olması!
Şimdiii, tariflerimize gelelim mi?

Bu Söke’ye ait bir tatlı tarifi ama aslında bana göre Söke usulü bir chasee cake! Pötibör bisküvi yerine kepekli ya da kepekli bisküvi kullanılarak yapılsa tam chasee cake olacak!

Tarifi veriyorum, ilkinde tarife sadık kaldım, ikinci de değiştirdim, üçüncü de kökten değiştireceğim!

Lor Tatlısı

Malzemeler:

300 gr tuzsuz lor,

1 paket pötibör bisküvi (bence hata, kıtır kıtır olması için kepekli ya da yulaflı bisküvi kullanmalı),

2 çorba kaşığı kaymak (ben süzme yoğurt kullandım, çok güzel ve hafif oldu),

3 çorba kaşığı bal,

1 çorba kaşığı eritilmiş tereyağı,

1 çorba kaşığı kavrulmuş dolmalık fıstık (kaloriye kalori eklenmesin diye bir de yakıştıramadığımdan kullanmadım),

Üzerine: Ahududu reçeli (fazlaca tatlı oluyor, ikincisinde anniş bana pelte yaptı, onu döktük üzerine, üçüncüsünde meyveli sos hazırlayıp koyacağım)

Yapılışı:

1- Pötibör bisküviyi robottan geçirin ve bir kaseye alın. Kaymağı ilave edip karıştırın. Bu karışımı yağlanmış kelepçeli kalıba bastırarak yayın.

2- Bir kasede tuzsuz lor, bal, tereyağı ve dolmalık fıstığı karıştırın. Kaymaklı karşımın üzerine yayın. Kabın üzerini alüminyum folyo ile sarıp buzlukta 1-2 saat bekletin. Daha sonra buzluktan çıkardığınız tatlının üzerine ahududu reçeli dökün (biz annişimin yaptığı pelteyi kullandık) . Dilimleyerek servis yapın!

Annişimin Peltesi:

Malzemeler:

1 su bardağı su,

1 su bardağı vişne suyu,

1 limon kabuğu rendesi,

1 çay bardağı toz şeker,

3 çorba kaşığı tepeleme buğday nişastası

Yapılışı:

Tüm malzemeler yumurta teliyle karıştırılır. Göz göz oluncaya dek pişirilir. Ilınınca pastanın ya da tatlının üzerine dökülür.

Afiyetle yiyin!

Ben, en çok chasee cake sevdiğim için sanırım bu tadı aradım ve yaratmaya çalışıyorum bu yüzden de tatlının özünü değiştiriyorum!

Bu arada süzme yoğurt ta gerçekten eritilmiş margarin kadar etkili bisküvileri sıkıştırıp, sertleştirip şekillendirmede çok etkili! Şiddetle öneririm!

Sofra Özel’in geçen Pazar ki sayısında Susamlı Kurabiye ve Kreviç tarifleri görmüştüm, çok ilginç gelmişti, denenmiş olmasını isterken Türkan Abla, anasınıfının bu ayki kahvaltı listesine bu iki tarifi de eklemiş, geçen hafta yaptı, Perşembe günü, müthişşş bir şey, hani böyle biraz ağızda kıtır kıtır olan bir çörek arıyorsanız tam size göre, Selanik gevreğini de çok severim, unutturdu vallahi, o derece çok beğendim!

Kreviç te ilk fırsatta denenecekler arasında!

Eveeet, Susamlı Kurabiye’nin tarifini de veriyorum, hazır mıyız yazmaya?

Malzemeler:

20 adet için:

280 gr susam (ben 100 gr kullandım, fazlası kolesterol, yüksek tansiyon rahatsızlıkları için zararlı),

12 kahve fincanı un,

1,5 su bardağı toz şeker,

1 paket margarin,

2 çay kaşığı kabartma tozu,

3,5 çorba kaşığı su,

Çok az vanilya esansı (ben 1 paket vanilya kullandım çünkü vanilya esansı bana ağır geliyor),

Üzerine:

1 adet yumurta sarısı,

Susam

Yapılışı:

1- Susamı, unu, toz şekeri, margarini, kabartma tozunu, suyu ve vanilya esansını derin bir kapta karıştırın.

2- Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp oval şekil verin. Üzerine yumurta sarısı sürüp bolca susam serpin.

3- Hafifçe yağlanmış fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış 180 C fırında kurabiyelerin üzeri hafifçe pembeleşene dek pişirin. Ilık olarak servis yapın!

Afiyetle yiyin!

Arkadaşlar, biliyorum, sitemi çok ihmal ettim, geçen hafta resimleri yükledim, bu hafta yazımı güncelledim. Bazen size de nedenin bilemediğiniz bir isteksizlik geliyor mu, bilgisayarı açma isteksizliği yani?

Neyseki bu duyguyu içimden attım! Bir süredir beğenerek okuduğum kitapları sizlerle paylaşamadığımı fark ettim! Bugün çok beğenerek okuduğum Bir Dilek Tut Benim İçin adlı kitabı sizlerle paylaşmak istiyorum!

Bir Dilek Tut Benim İçin, farklı milliyetlerden geldikleri halde yaşamın zorluklarını, güzelliklerini paylaşmayı başarabilmiş iki arkadaşın öyküsünü anlatıyor hele ki yazar Maeve Binchy olursa kitabı okumak farz oluyor! Onun kadar anlatımı sıcak, okuyucuyu kendisine çeken bir yazar daha görmedim diyebilirim her kitabında aynı başarıyı sağlayabiliyor! Ve hepsinden önemlisi bizlere pembe bir dünya sunmuyor oluşu ya da içimizi karatmaması, kahramanların yaşadıkları zorluklara rağmen yeniden başalama ve mücadele etme gücünü kendilerinde bulmaları, her şeye rağmen iyimserliklerini yitirmemeleri!

Bugün şiir paylaşımımızı da yapalım! Şiirimiz üye olduğum gruptan bana gönderilen Arsen Altan’ın Seni Düşündüm adlı şiiri, çok beğendim, sizlerle paylaşmak istedim! Bir kahve eşliğinde okumanız, beğenmeniz dileğiyle!

Yeniden buluşuncaya dek hoşçakalın!

Bugünkü şiirimiz üye olduğum gruptan bana gönderilen Arsen Altan’ın Seni Düşündüm adlı şiiri! Bir kahve eşliğinde okumanız, beğenmeniz dileğiyle!

Yeniden buluşuncaya dek hoşçakalın!

Seni Düşündüm

Yavaş yavaş düşündüm seni
Tohum meyveye durasıya
Her ayrıntının girdabına aletsiz daldım
Kucağımda midyeler ölü bulundum düşlerin kıyısında

Kısa kısa düşündüm seni
Göz açıp kapayasıya
Bazı anlarda takılıp anlam aradım
Bazı anları hiç yaşamadım aklım kaldı

Uzun uzun düşündüm seni
Saç sakal karışasıya
Kaç kereler uzattım hatırlamam
Çelik bileklerim jilet bakışlarına emanet

Kara kara düşündüm seni
Karadeniz bulanıp daralasıya
Balıklara yuva kurdum
Kılavuz kaptansız boğazımdan geçemeyen şilepler dolusu

Sakin sakin düşündüm seni
Paradokslara anlam sığdırasıya
Pasif korucuydum canımın çektiğine
Bir faydam da dokunmadı insanlığa ama

Deli deli düşündüm seni
Kafamı duvarlara vurasıya
Deri kemerlerle bağladım bakışlarımı tavana
Beyaz önlük bendeyse doktor kim?

Dolu dolu düşündüm seni
Damla bardağı taşırasıya
Ekinleri yatırdım müebbete isyandan
Ne güzel sarıyı ve orağı bilmeyecekler hiç

Avaz avaz düşündüm seni
Karlar altında kalasıya
Ses tellerimi kopardım sessiz sakin
Fırlatıp attım bilmem hangi dağ başında

Sessiz sessiz düşündüm seni.
Kanlı pusuları yarasıya
Şafak vakti vuruldu sol yanım
Yine de suya inen ceylanı kaçırmadım

Dura dura düşündüm seni
Paraladım kendimi kıyasıya
Aynı sabaha uyanamadım
Dur durak bilmez sana filiz sürgünüm

Sora sora düşündüm seni
Bağdat toz duman savrulasıya
Ne sorulacak birileri kaldı etrafta
Ne de bulunacak bir yer bu köhne zindanda

Sıra sıra düşündüm seni
Devrilip raydan çıkasıya
Her vagona bir duble sığdırdım
Yük trenleri ve yalnız makinistleri şerefine

İnce ince düşündüm seni
Kokun odaya dolasıya
Yağmurun ılık sesinde sabahladım
Vurdum duymaz siyatiğimle bacak bacak üstüne

Kalın kalın düşündüm seni
Ağız dolusu savurasıya
Ayrıntıdaki şeytanı bulup boğdum
Eski yazı tozlu ciltler arasında bir sabah ezanında

Santim santim düşündüm seni
Kilometrelere varasıya
Yürüdüm datçadan hopaya yalınayak
Hangi sınırsız gezgin düştü ki benimle yola

Nefes nefes düşündüm seni
Ciğerlerimi dumana boğasıya
Soluk soluğa kaldım çıkmaz yokuşlarında
Kaç kibrit çakımı yakınsın son sigarama

Doya doya düşündüm seni
Sofradan aç kalkasıya,
Bölüştüm ekmeğimi de her şeyim gibi
Bir yürek kaldı geride yangın yeri
Bilsem ki bana ait...

Arsen Altan















2 yorum:

Hesna dedi ki...

Burçakcığım merhaba, nasılsın.
Öncelikle şiiri çok beğendiğimi söylemekle başlamak istiyorum.
Lor tatlısı harika görünüyor ama ne kadar çok kalorili değilmi.
Susamlı kurabiyende kıyır kıyır görünüyor eline sağlık canım.

Hesna

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Hesnacığım, iyiyim, sen de iyisin belli, ne kadar güzel yazmışsın öyle, ellerine sağlık, senin için de bir tane yerim olur mu? Hafif gevrek, çok güzel oluyor gerçekten de! Uzun ömürlü de yap, sakla!
Sevgiyle Kal canım!