31 Mart 2007

Hafta Sonu Keyfi Eşlikçisi Lezzetler!

Annişimin sürprizi Ispanak Borani'si nasıl görünüyor ama?
Selammm, nihayet yeniden birbirimize kavuşabildik! Hafta sonumuz nasıl geçti arkadaşlar, umarım çok iyi ve keyifli geçmiştir, bizimki iyi geçti, bol bol dinlendik, keyif yaptık.
Cuma günü annişimle birlikte Humus yaptık. Annişim ayın gün bana sürpriz olarak en sevdiğim yemeği yani Borani’yi yapmış. Ispanağı en çok o şekilde seviyorum desem yalan olmaz! Bir de yıllar önce babamı ziyarete gittiğimde ondan ıspanağın salatasının da yapılabileceğini öğrenmiştim şaşırarak. O şaşkınlık ta neymiş ki şimdi yemek yapan komşularımın Ispanak Pastası yaptıklarını görüyorum, ilk fırsatta denemek istiyorum!
Şimdi annişimin nefis Ispanak Borani’sinin tarifine geçelim mi?
Malzemeler:
500 gr ıspanak,
1 çorba kaşığı un,
2 çorba kaşığı Becel ya da Mavi-Yeşil Light Margarin,
125 gr süt,
1 tatlı kaşığı deniz tuzu,
2 baş kuru soğan,
200 gr tavuk ya da hindi kıyması,
1 kahve fincanı pirinç,
1 çorba kaşığı Antep salçası,
arzuya göre karabiber,
Yapılışı:
1- Yıkanmış, ayıklanmış ve ince ince kıyılmış ıspanak bir tencereye konur, üstüne 1 kahve fincanı pirinç eklenir. Ispanak, susuz olarak haşlanır.
2- Diğer bir kapta 1 çorba kaşığı un, 2 çorba kaşığı margarin ile kavrulur, 125 gr süt eklenir, kaynayınca altı kapatılır ve ıspanak ile karıştırılır. Servis tabağına alınır.
4- Üstüne kavrulmuş kıyma ya da kuşbaşı et konularak servis yapılır.
Biz, bol soğan ile kavrulmuş tavuk kıymasını Boranimizin üzerine koymayı tercih ediyoruz.
Afiyetle yenir!
Not: Ispanak, sebze yemeyen, seçen çocuklara da sunumu cazip hale getirilerek, süslenerek yedirilebilir! Çocuklara, süsleyerek, eğlenceli hale getirerek sağlıklı her türlü yiyeceği yedirmek mümkün!

Şimdi sıra tadını çok özlediğim, tadını çıkararak yediğim Humus tarifine geldi.
Bu tarif, çocukluğumdan beri çok sevdiğim, güler yüzlü bulduğum, sohbet eder gibi yazdığı yazılarını zevkle okuduğum rahmetli gurme Tuğrul Şavkay’dan! Yaklaşık 20-25 yıl kadar önce Hürriyet Gazetesi’nin yayınladığı iki ciltlik Yemek Ansiklopedisi’ni yayına hazırlamış. Ölümüne çok üzüldük, yapacak, anlatacak, paylaşacak daha çok birikimi vardı, çok derin ve geniş bir kültüre sahipti, çok genç bir yaşta, yaratıcılığının zirvesindeyken öldü. Allahtan rahmet diliyoruz ve çok güvenerek uyguladığımız tarifine geçiyoruz.
Tahinli Humus
Malzemeler:
2 su bardağı nohut,
1,5 su bardağı tahin,
½ tatlı kaşığı tuz,
½ tatlı kaşığı kimyon,
4 diş ezilmiş sarımsak (biz iki büyük diş sarımsak kullandık),
2 limonun suyu (eğer limon suluysa bir tane limon suyu yeterli),
5-6 dal maydanoz,
1 tatlı kaşığı kırmızı biber,
2 çorba kaşığı zeytinyağı.
Yapılışı:
1- Nohutu en az dört-beş saat ılık suda ıslattıktan sonra yumuşayıncaya kadar haşlayın. Soğuyunca nohutların kabuklarını ayıklayın. Ezerek bir tel süzgeçten
geçirin (dilerseniz bu sonuncu işlemi robotta yapabilirsiniz).
2- Nohut püresine azar azar tahin, tuz, kimyon, sarımsak ve limon suyunu yedirerek katın. Bu işlemi yaparken bir tahta kaşıkla sürekli karıştırın.
3- Humusu bir servis tabağına aktarıp üzerini maydanozla süsleyip kırmızı biberle karıştırılmış zeytinyağı gezdirerek servis yapın.
Bu tarifleri şiddetle öneriyorum, umarım beğenir denersiniz, deneyiminizi, düşüncelerinizi benimle paylaşırsınız.
Bugün, sizlerle okuduğum ve çok çok beğendiğim, kedili, hayvanlar ile ilgili kitapları paylaşmak istedim.
En Güzel Kedi Hikayeleri çok çok esprili bir dille yazılmış öykülerden oluşuyor, kedilerin hiç te sanıldığı gibi nankör olmadıklarını yaşayanlar anlatıyor, kedi sevenlerin yüreğini sıcacık bir kitap. Hem belki kimbilir, kedi istemeyen, büyük konuşanların da yüreğini yumuşatır, ne dersiniz? Şiddetle önerdiğim bir öykü var ki o da Rudyard Kipling tarafından kaleme alınmış olan "Başına Buyruk Kedi" adlı öykü!
İkinci kitabımız ise Tavuk Suyuna Çorba Hayvanseverlerin Yüreğini Isıtacak Öyküler adlı kitap.

Hayanları kendisinden üstün görenlerin, saygı duymayı bilenlerin yüreğini fethedecek öykülerden oluşuyor. Bu dünyada biz insanlığı aslında onlardan öğreniyoruz, vefa, karşılıksız sevgi, minnet onlarda var, bizde yok. Diileri var ama bizim gibi konuşamıyorlar, kendilerini savunamıyorlar diye işkence uygulamaktan vazgeçtiğimizde, savunmasız varlıklara ne kadar büyük zararlar verdiğimizi fark ettiğimizde biz susacağız, onlar konuşacak, bizlereyaşam ile, nasıl davranılması gerektiği ile ilgili büyük dersler verecekler eminim!
Biz ki kendi bencil zevkelrmiz uğrunda en vahşi hayvandan daha vahşi davranışlar içerisindeyiz, sırf daha fazla kazanabilmek adına Yunus balıklarını tuzağa düşürüp öldürürüz, fok balıklarını öldürürüz. Ama bir aslanın, kaplanın, panterin, leoparın saldırısından deli gibi de korkarız ama onlar bizim gibi daha çok kazanmak için değil yalnızca acıktıkları zaman doymak için ya da yemek bekleyen yavrularına yemek götürmek avlanırlar.
Keşke bu güzel kitapları herkes ama özellikle okuması gerekenler ellerine alıp okusalar da hayvanlara karşı uygulanan vahşet sona erse! Biz onları yok ettikçe doğanın dengesini bozuyoruz, kendimizin ve mirasçımız çocuklarımızın geleceğini de tehdit altında bırakıyoruz!
Bizler nasıl davranırsak çocuklar da onu öğrenirler, doğru bilirler bu yüzden gerek hayvanlara karşı davranışlarımızda gerekse günlük yaşamda sergilediğimiz davranışlarımızda örnek alındığımızı untmadan çok dikkatli ve dengeli olmalıyız ki çocuklarımız da düşünceli, hayvanları seven, onlardan korkmayan, zarar vermeyen, koruyucu davranışlar geliştiren, sorumluluk alabilen bireyler olabilsinler!
Yeniden buluşana dek sevgiyle, keyifle, sağlıkla kalın!








7 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
annenin ellerine sağlık. ben ıspanak olduğunu bile anlayamamıştım farklı olmuş. canım sen de annenden almışsın maharetini sanırım:)) sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım merhaba, çok çok teşekkür ederim, ederiz! Sevgiyle kal!

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
logonun kodunu sana göndereyim canım. ben de bulamadım ve kendim oluşturdum. ama ne yaptıysam da sana gönderemiyorum. e mail ile göndereyim canım.


Bu kodda sorun olmaz sanırım.
Kerevizi garnitürlü hiç denemedim ama çok güzel olacağını düşünüyorum onu da deneyeceğim.
Annene selamlar. öptüm canım

Hesna dedi ki...

Burçak merhaba canım
Nasılsın görüşmeyeli. sayfanı takip ediyordum ama yazmaya fırsatım olmuyordu.
Ispanak boraniyi hep merak ederim bir türlüde yapmam. ama senin tarifinden sonra en kısa sürede kesin yapmayı düşünüyorum.ellerinize sağlık canım, anneciğinede selamlar.
Kitap tanıtımlarında güzel. Etrafıma bakıyorumda çoğu kişide insan sevgisi bile yokki hayvanları nasıl sevsin.Ama herşeyin yolu eğitimden geçiyor değilmi.
Canım öpüyorum seni hoşçakal

Hesna

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevdacığım, linki buldum canım, yazıyormuş sitede ama yüklemek hatalı oldu, yeniden deneyeceğim! İlgin için çok çok teşekkürler canım!
Umarım garnitürlü kerevizi beğenirsin!Yapınca bana fikrini belirt olur mu tatlım?
Kızını ve seni çok öptüm!
Hesnacığım, merhaba canım!
Kitap tanıtımlarının hoşuna gitmesine çok çok sevindim! Boraniyi denersen gerçekten çok beğenirsin, hele çocuklar bayılırlar! Evet sana katılıyorum, eğitim ve sevgi ile her şey mümkün!
Kızlarına ve sana sevgilerimle!

Ferhanca dedi ki...

Ellerinize sağlık ,afiyet olsun .
Ispanaklı tarifler hafif oluyor .
sevgiler..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Ben de çok çok teşekkür ederim!
Gerçekten de çok hafif ve sağlıklı oluyor! Sevgiler!