27 Şubat 2007

Burçiş'ten Hafta Sonu Lezzetleri

Selam arkadaşlar, Kekevi etkinliğinden beri görüşemiyoruz değil mi? Şeytanın bacağını kırdık değil mi ama? Hafta sonu çeşit çeşit mamalar yaptım, resimlerini çektim ama siteye yükleyince beğenmedim, iptal ettim. Tariflerini en kısa zamanda paylaşacağım! Organik ürünlere ilgi duyuyordum ama Sade'yi ve organik ürünlerin çok daha fazlasını sevgili arkadaşım Sibelimden öğrendim. Bu ürünleri Bahçeşehir'de bulunan Organik City'den aldım, aralarında deniz tuzu da vardı ama annişim hemen onu açıp tuzluğa boşaltınca bir şey yapamadım. Firik Bulguru'nun pilavını ve de Maş Fasulyesi'nin tadını çok çok merak ediyorum! Gerçi Sibelim, Firik Bulguru'ndan yapılan pilavın isli bir tada sahip olduğunu belirtiyor!


Sibelimin enfessss tarifi!
Sibelime gittiğim zaman sevgili arkadaşımın evinin oradan 2 kg. lor peyniri aldım, buzluğa attım. Peynir buzluktan çıkarılıp ta kurabiyede kullanılınca sulu oluyor, kurabiye ghamurunun kıvamı bozuluyor. Peyniri buzluktan çıkarıp neredeyse iki gün süzgecin içinde buzdolabında beklediği halde!
Bu kez annemin ve Sibelimin sözünü tuttum ve lor peynirini buzluğa atmadım, arkadaşımın nefis kurabiyesinden yaptım, onu buzluğa attım!
Arkadaşlar, bu tiramisu tarifini ben bir blog arkadaşımda görmüştüm ama hatırlamıyorum!
Tarifi arkadaşın affına sığınarak veriyorum!

Malzemeler:

200 gr savoyer bisküvisi,

2 paket labne peyniri,

1 paket krema,

1 paket kakao,

1 ya da 1,5 su bardağı pudra şekeri,

1 su bardağı sıcak su,

2 çorba kaşığı dolusu nescafe,

Yapılışı:

1- Savvoyer bisküvileri yağlı kağıt konulmuş arzu edilen bir kalıba bir sıra dizilir.

2- Sıcak suyun içine 1 çorba kaşığı nescafe konularak iyice karıştılır, savoyer biskivileri bu karışım ile ışlatılır.

3- Krema, iki kutu labne peyniri ve pudra şekeri mikser ile çırpılır, yarısı ıslatılmış biskivilerin üzerine dökülür, yayılır.

4- İkinci sıra savoyer bisküvileri dizilir, nescafeli karışım ile ıslatılır ve kalan krema üzerine boşaltılarak yayılır.

5- Tiramisu iki-üç saat buzdolabında dinlendirilir, servis yapılırken üzerine kakao serpilir.

Yazanın Önerisi: Tiramisu ne kadar uzun dinlendirilirse o kadar lezzetleniyor, tadı damata kalıyor, biz bir günden önce yemeyiz!

Been, bu ayki Sofra dergisinde çok nefis Lor Peynirli Tatlı tarifi gördüm, yaptım ama görünüşünü beğenmediğim için resmine yer vermedim, bir daha ki sefere inşallah!

Arkadaşlar, bu günlük benden bu kadar, size iyi haftalar diliyorum, sevgiyle kalın!

2 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
Ben de organik ürünleri çok seviyorum almaya da çalışıyorum ama fazla bulmak da mümkün değil buralarda maalesef. Yine döktürmüşsünüz Sibel'le ellerinize sağlık. iyi bir haftasonu geçirmen dileğiyle

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım arkadaşım benim, ne güzel yazmışsın yine, ellerine sağlık!
Sana yanıt yazmayı çok denedim buradan ama olmadı, çok özür dilerim!
Sevgiyle Kal!