28 Mart 2007

Yüzde Yüz Sağlıklı ve Doğal Ürünlü Mutfak!


Siz daha önce koltukta kurabiye gördünüz mü, ben böyle resim çekerim yaaa!!! Bu kurabiye Sibelciğimin bana yapıp getirdiği Pekmezli-Kepekli, Sağlıklı Kurabiye'nin Burçiş versiyonu, nasıl beğendiniz mi?

Yaşasınnn, Steviya'ma kavuştum!

Merhaba Arkadaşlar! Keyifler nasıl, umarım her şey yolundadır!
Steviya'yı ben ilk Sibel ile yazıştığımda öğrenmiştim, ona da hatırladığım kadarıyla Güney Afrika'daki arkadaşı Türkmen göndermişti. Daha sonra evine ziyarete gittiğimde denemem için bir poşete bir kaç kaşık toz stevia koydu, verdi, yine Pekmezli-Kepekli Kurabiye yaptığımda stevia koydum, annişimle çok beğenerek yedik. Ama ben bu arada Sibel'den öğrendiğimden beri Türkiye'de olsun, İsviçre'de olsun hep araştırdım, bulamadım, yengem öyle bir şey duymamış, o da sağlıklı ürünlere çok ilgilidir dayım da!
Bir buçuk ay önce gibi Sofra dergisi aldığımda içinden bir poşetlik toz stevya çıktı, Türkiye'de bulunmasına çok sevindim, eczaneye sordum, tablet halinde vardı, sonra geçen Cuma toz stevyam ile nihayet buluşabildik! Ayın gün Sofra Dergisi'nin Nisan sayısını aldım, bir de baktım ki Sevgili Komşum, saygı duyduğum blog arkadaşım Miss Çilek'te stevya konusuna değinmiş, yararlı bilgiler de vermiş bize! Tamamen doğal, sağlıklı, bitkisel, sıfır kalori bir ürün ve prebiyotik lif içeriyor. Sodyum, aspartam yok, kanser yapıcı hiç bir etken madde yok. Veee sıkı durun küçük çocuklara bile güvenle verilebiliniyormuş çünkü dişleri çürütmüyormuş, bunu Miss Çilek'ten öğrendim!
Benim gibi tatlı delilerine bundan güzel bir sürpriz olabilir mi, sıfır kalori, şeker hastası olmuş olsan bile güvenle kullanabilirsin (çok şükür öyle bir sorun yok şimdilik).
Ben, detoks kürüne başlasam bile tatlıdan mahrum kalmam, sütlü tatlı yaparım, meyve tatlısı yaparım yerim vallahi! Yaşasın Hayat! İnsan hem formunu hem sağlığını koruyarak tatlısını gönül rahatlığıyla yiyebiliyor ya hakikaten bundan güzel haber olamaz sevdiklerinin sağlığı dışında!!!
Geçen sene 8 günlük detoks yapmıştım, aç kalmıştım, yalnızca su, meyve suyu, sebze suyu ki onu daha sonra domates suyuna çevirmiştim, o şekilde yaşamıştım ama insanın sinirleri bozuluyor, kendini açlığa mahkum etmek çok büyük bir kötülük ve bir daha asla böyle bir şey yapmayacağım!
Detos ile ilgili olarak bu ay ki Mutfak dergisi çok güzel bilgi vermiş, nasıl beslenmemiz gerektiği öyle güzel anlatılmış ki Taylan Kümeli'nin de yorumları var. Almanızı şiddetle öneririm!

İlk fırsatta bir haftalık detoks kürüne başlayacağım, insanın özellikle cildini ve karaciğerini toksinlerden arındırıyor. Özellikle İlkbahar ve Sonbahar başlangıcında yapılması öneriliyor. Hücreleri yenileyici, gençleştirici özelliği de olduğunu daha önceden gazetelerden okumuştum.

Arkadaşlar, bu arada Kepekli-Pekmezli-Sağlıklı Kurabiye'nin tarifini daha önce yazmıştım, Pekmezli Kepekli Kurabiye 'den bulabilirsiniz!
Arkadaşlar, keyif kahveniz ya da çayınız eşiliğinde Nazım Hikmet'ten bir rübai okumaya ne dersiniz? Yeni keyiflerde, güzelliklerde buluşmak üzere şimdilik hoşçakalın diyorum.
Sevgiyle Kalın, her şey gönlünüzce olsun!

Rübai

Sevdiğin müddetçe
Ve sevebildiğin kadar,
Sevdiğine her şeyini verdiğin
müddetçe
Ve verebildiğin kadar gençsin.

Nazım Hikmet
1947





4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba
ay burçak aşk olsun
takma kafana
sadece bundan ders almayı bi yeter
senin fotoların için mi geliyoruz biz
aaaaaaaa
:):):)
üzme canını
ye o kurabiyelerden afiyet olsun
sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım benim, çok çok teşekkür ederim, moralim yerine geldi inan ki, sağol! Çok öptüm seni, sevgiyle kal emi! İnşallah bir gün seninle de kahve ve kurabiye paylaşımımız olur!

sevdamavisi dedi ki...

Canım, seni yine bir oyuna dahil ettim. geldi başının belası:))

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım benim, çok teeşkkür ederim!
Senin gib bela tüm dostlar başına, sen olsan olsan tatlı belam olursun benim!
Seni çok öptüm, canım en kısa zamanda oyuna katılacağım!
Sevgiyle Kal!