8 Temmuz 2017

Karpuz Kabuğu Reçeli


Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Annem, ben ve Misi iyiyiz. Yarın sabah ben yola çıkıyorum ve İstanbul'a gidiyorum. Ablamlarla görüşeceğim, bir hafta kalıp döneceğim. Annemi ve kızımı özleyeceğim.
Annişim dün karpuz kabuğu reçeli yaptı, tadı enfess oldu. Malzemeleri göz kararı koydu. Bana da bu güzelim tarifi yayımlamak düştü. Tarife geçiyorum.
Malzemeler
Karpuz
Şeker
Su
6 adet karanfil
Yarım limon adet limon

Yapılışı: Karpuzun dışındaki yeşil kısmı zar gibi soyulduktan
sonra kabuk küpler halinde doğranır. Bir tencerede su kaynatılır, kabuklar kaynayan suya atılıp yumuşayana kadar pişirilir. Karpuz kabukları ve suyun miktarı arasındaki oran iki kat şeklinde ayarlanmalıdır.Kaynayıp yumuşayan kabukların içine bir bardak kabuğa bir bardak şeker gelecek şekilde şeker ilavesi yapılır. Karanfiller de eklenip kaynatmaya devam edilir. Reçel kıvamına gelmiş olan malzemeye yarım limonun suyu eklenerek bir iki dakika daha kaynatılıp ateş kapatılır.
Afiyet olsun! Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın dostlarım!



Hiç yorum yok: