1 Şubat 2015

Meyveli Kek


Merhaba sevgili dostlarım nasılsınız? Biz iyiyiz. Benim işim çıktı, bugün Uzunköprü yolcusuyum. Bir saat sonra yola çıkacağım. Yarın da hayırlısıyla işimi halledip akşamleyin yine Akçay'a geleceğim. Ama bir gün kalıp dönsem de maalesef tatilim bölünmüş oluyor.  Akçay'a evvelki sene ve ondan önceki sene gelmiştik ve çok sevmiştik. Ama Akçay kışın da başka güzel, kaç gündür annemle yürüyüşe çıkıyoruz, sahile geliyoruz. Çok alıştım, bugün gidemiyoruz diye üzülüyorum. Neyse inşallah Salı günü yine yürüyüşe çıkacağız. Bu arada Misi bavulu görünce yine saklandı, benimle geleceğini sandı. Oysa ki Misi ile önümüzdeki Cumartesi günü döneceğiz. 
Cuma günü annemle Cuma Pazarı'na çıktık, alışveriş ettik. Ben de kek için meyve karışımından aldım. Dün de meyveli kekimi yaptım, annem tadına baktı ve çok beğendi. Şimdi hemencecik tarifini veriyorum. 


Malzemeler
3 yumurta
1 su bard. süt
1 su bard. 1 parmak eksik sıvı yağ
1 su bard. 1 parmak eksik toz şeker
150-200 gr karışık ve kurutulmuş meyve karışımı 
Vanilya
Kabartma tozu
3 su bard. un
Yapılışı
Yumurta ve vanilya çırpılır, süt, şeker, sıvıyağ eklenir, karıştırılır. Kabartma tozu, un eklenir, kek harcı karıştırılır. Meyve karışımı unlanır ve kek harcına eklenip karıştırılır. 180 C fırında yaklaşık 45 dk. pişirilir. Afiyetle yenir!
Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!














2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çayın yanında nefis olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Kahvenin yanına da çok yakışır arkadaşım, teşekkürler, sevgiyle kal!