11 Şubat 2015

Cevizli-Üzümlü Börek


 Sevgili dostlarım merhaba, nasılsınız, dilerim iyisinizdir. Ben iyiyim, sevdiklerimin manevi desteğini hissediyorum.  Bugün size Güldal ablamın Akçay'da yaptığı böreğin tarifini vereceğim. Tadı nefis.



 Ablamlar Akçay'a geldiler, ertesi günü Ayvalık'a gittik. Cuma günü de ablam tarifini aldığı böreği yaptı. Tarife geçiyorum.
Malzemeler
3 yumurta
1 çay bard. yoğurt
1 çay bard. sıvıyağ
1 çay bard. ılık su
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un (kulak memesi kıvamı)
Arasına
1 su bard. toz şeker
250 gr ceviz
250 gr üzüm
Ayrıca
1 su bard. un
1 su bard. buğday nişastası
250 gr tereyağı
1/2 çay bard. sıvıyağ
Yapılışı: Önce yumurtalar kırılır, yoğurt, sıvıyağ eklenip karıştırılır (çırpmadan el yardımıyla karıştırılır. Aldığı kadar un eklenir, karıştırılır. Hamur yoğrulur ve ceviz kadar bezeler hazırlanır. Ortalama 50-60 arası beze çıkmalı. Hamur yarım saat kadar dinlendirilir. Sonrasında her beze açılırken üzerine 1 su bard. un ve nişasta karışımından serpilir. 5 beze pasta büyüklüğünde açılır, aralarına nişasta konur, üst üste koyup açılır.
Tepsi yağlanır. Tepsiye ilk  10 kat beze serilir. Sonra üzüm ve eritilen tereyağı-sıvıyağdan 2 kaşık serpilir. 5 yufka daha koyunca tekrar toz şeker ve 2 kaşık yağ serpilir. Ortaya ceviz serpilir. 5'er kat devam edip üzüm ve yağ sürülür. Her 5 katta mutlaka yağ serpiştirilir. En son 5 yufkadan sonra dilimlenir. 180 C fırına atılır. Biraz kazarınca çıkarılır, 1/2 çay bard. süt serpiştirilir, tekrar fırına sürülür, kızarınca çıkarılır.
Afiyetle yenir.
Sevgili dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle, dostça kalın!














4 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık değişik harika bir börek olmuş sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Özgen hanım çok teşekkür ederim, sevgiler!

Unknown dedi ki...

Ben de yaptım tarifinizi birebir çok güzel oluyor. Ellerinize sağlık

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Çok sevindim, afiyet bal şeker olsun