19 Şubat 2015

Çocukluğumuzun Lezzeti


Merhaba sevgili dostlarım nasılsınız? Ben çok iyiyim, annem yanımda. Okula gidiyorum, eve dönüyorum. Bugün bir tane öğrencim geldi, resim yaptı, 1 saat kaldı, babası aldı gitti. Ben de hemen izin alıp eve dönmek üzere çıktım.
Annem biz küçükken bayramlarda mozaik pasta malzemelerini biraraya getirir, küçük toplar oluştururdu, hindistan cevizine bulardı. Tadına doyamazdık. Anneme söyledim, malzemeleri aldık. Bugün annemle birlikte bu güzelim bombaları hazırladık. Annemin bileği çok  hassas olduğu için bisküvileri ben kırdım, karıştırdım.  Bu güzel bombaların tarifini veriyorum.
3'lü finger bisküvi
25 gr kakao
1 yumurta
250 gr margarin
hindistan cevizi
1 limonun kabuğu
1 çay bardağı fındık

Yapılışı: Bisküviler kırılır, margarin eritilir, kakao ve yumurta eklenir. Limon kabuğu rendelenip eklenir. Bisküvilerle malzeme karıştırılır. Ceviz büyüklüğünde toplar hazırlanır, üstüne fındık yerleştirilir. Hindistan cevizine bulanır. Kapaklı bir borcama yerleştirilir. Buzdolabına konur.
Afiyetle yenir!

Yeniden buluşuncaya dek sevgiyle, dostça kalın!




Hiç yorum yok: