16 Şubat 2007

Burçak Yorumuyla Cevizli ve Havuçlu Kek

Merhaba Arkadaşlar, geçen hafta bir tatlı çılgınlığına yakalandım, Çarşamba günü Türkan Abla'nın meşhurr Cevizli ve Havuçlu Keki'ni yaptım, muffin kalıbını kullandım, nasıl, şirin olmuş değil mi? Tarif için bkz.
anaokulunda kahvaltı saati
Hızımı alamadım ve Perşembe akşamı da un kurabiyesi yaptım. Tatlı krizimi sözleşmeli atamalarında bir yere yerleşememiş oluşuma, üçüncü ve umarım sonuncu kez KPSS sınavına girmem gerektiğini anlamşı olmama borçluyum. Eğer, sözleşmeli olarak atansaydım öğrencilerimden ayrılmak durumunda kalmak ta vardı ki bu herkesi üzerdi. Umarım bir tatsızlıkla karşılaşmayız da sene sonuna kadar öğrencilerim ve ben birlikte oluruz!
Bu arada sizin hafta sonunuz nasıl geçiyor ve geçti? Umarım keyifler ve sağlıklar yerindedir!
Arkadaşlar, bi,r eğitim sitesi oluşturdum, adı Öğrenmek Her Yaşta Keyifli, ziyaretiniz, önerilerinizi, eleştirilerinizi ,düşüncelerinizi bekliyorum büyük bir merakla! Yer almasını istediğiniz konuları belirtirseniz ben de bunu dikkate alırım. Yakında o sitede bir de foruma yer vereceğim, kitap tanıtımlarımız orada da olacak!
Bir de hatırlatma yapalım, haber 1 sitesinde, okur-yazar bölümünde yazılarım var, ilginizi çekerse, okursanız, düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim!
Yarın, Kekevi'nin düzenlemiş olduğu Kek Etkinliği'ne katılma zamanıdır, bir yandan katılma hazırlığı içerisindeyim bir yandan da büyük bir merak içerisindeyim bakalım ne güzel, ne değişik tarif ve manzaralarla karşılaşacağız? Haydi hayırlısı!
Bugün, sizlerle usta şair Jacques Prevert'in "Bir Kuşun Resmini Yapmak İçin" şiiri eşliğinde ayrılıyoruz, keyfiniz, sağlığınız yerinde olsun, işleriniz rast gitsin dileğiyle, şimdilik hoşçakalın!

Bir Kuşun Resmini Yapmak İçin

Önce bir kafes resmi yaparsın,
Kapısı açık bir kafes,
Sonra kuş için
Bir şey çizersin içine,
Sevimli bir şey,
Yalın bir şey,
Güzel bir şey,
Yararlı bir şey,
Sonra götürür bir ağaca
Asarsın bu resmi,
Bir bahçede,
Bir koruda,
Ya da bir ormanda,
Saklanır beklersin ağacın arkasında,
Ses çıkarmaz,
Kımıldamazsın,
Kuş bazen çabuk gelir,
Ama uzun yıllar bekleyebilir de
Karar vermezden önce,
Yılmayacaksın,
Bekleyeceksin,
Yıllarca bekleyeceksin gerekirse,
Resmin başarısıyla hiç ilgisi yoktur çünkü
Kuşun çabuk ya da yavaş gelmesinin,
Geleceği olup ta geldi mi kuş
Çıt çıkarma yok,
Kafese girmesini beklersin,
Girdi mi kafese, fırçanla,
Usuulcacık kapısını kaparsın.
Sonra kuşun bir tüyüne dokunayım demeden
Bütün kafes tellerini teker teker silersin.
Yerine bir ağaç resmi yaparsın,
Dallarının en güzeline kondurursun kuşu,
Tabii ne yapraklarının yeşilini unutacaksın,
Ne yellerin serinliğini,
Ne de yaz sıcağındaki böcek seslerini,
Otlar arasında.
Sonra beklersin ötsün diye kuş,
Ötmezse kötü,
Resim kötü demektir,
Öterse iyi olduğunun resmidir,
İmzanı atabilirsin artık,
Bir tüy koparırsın usulca
Kuşun kanadından,
Ve yazarsın adını resmin bir köşesine.

2 yorum:

Hesna dedi ki...

Burçak Merhaba
Yazmıştım ama gelmemiş demekki.
Şiir çok beğendim öncelikle. Kekinde çok şirin olmuş eline sağlık.Görüşmek dileğiyle...

Sevgiler
Hesna

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, beğenmene çok sevindim, çok çok sağol!
Bu arada, gönderilen yorumlar ileti adresime geliyor, ben okuma fırsatı bulunca yayımlıyorum!
Sevgiyle Kal!