25 Aralık 2006

Yılbaşı Menümüzden Seçmeler ve Soframız (YE#OZEL YILBASI VE BAYRAM MENUSU)


Merhaba Arkadaşlar, bir Pazartesi gününü daha devirdik, Pazartesi sendromu olanlarımızın içi rahatladı!
Yeni yıl için günler sayılı artııık, yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Yeni yılla birlikte bir yaş daha kazanıyoruz, vatana millete hayırlı olsun!
Burçiş, dün yeni yıl için ne hazırlıklar yaptı Çin Kurabiyesi olarak ta adlandırılan içine niyet kartlarından konulan kalp formunda çikolata parçacıklı cevizli kurabiye yaptı, afiyetle yendi, bugün öğleyin çay saati dolayısıyla bitti.
Anniş te Ispanaklı Börek yaptı, parmaklarımı ısırarak yedim vallahi,tarif için annişten lezzetler başlıklı yazılarıma bakabilirsiniz, pazı yerine ıspanak konacak, tarifte hiç bir değişiklik yok bunun dışında.

Hemen size çikolata parçalı kurabiyemin tarifini veriyorum arkadaşlar!

Çikolata Parçalı Kurabiye

Malzemeler:

125 gr margarin,

120 gr şeker,

1 paket vanilya,

1 yumurta,

250 gr un,

180 gr damla çikolata ya da doğranmış çikolata,

60 gr ceviz,

5 çay kaşığı karbonat.

Yapılışı:

1- Margarin ve şeker birlikte ezilir.

2- Karışıma yumurta ve vanilya eklenir.

3- Un ve karbonat ta eklenerek karıştırılır.

4- Çikolata ve ceviz eklenir, yağlanmış tepsilere istenilen büyüklükte parçalar halinde dizilerek 180 C fırında 10-15 dk. pişirilir. Ya da bir kalıba konularak yine 180 C fırında 20-25 dk. pişirilir.

Bu kurabiyelerin içine niyet kağıtları konulabilir, ben 3 tane koydum, çok eğlenceli oldu. Güldalımın işyerine götürdüm, ona, yardımcısına ve çiçekçi komşusuna çıktı, çok heyecanlandılar, eğlendiler. Sürprizlerden hoşlanıyorsanız iyi bir fikir, deneyin bence!
Çin Kurabiyemi uzun süredir yapmamı isteyen yeğenim İlayda da şansına oradaydı, sevinçle elimden aldı, onu orda görünce mutlu oldum, İloş orada olmasa eve gönderecektim hakkını zaten ama böylesi daha iyi oldu.

Niyet kartlarını anniş hazırladı, oldukça muzur olmuş değil mi?



(Sonia,yılbaşı, bayram yemekleri dışında bir de masa dizaynı oluşturmamı önerdi, bakalım ilk kez böyle bir etkinliğe katılacağım, sonuç ne olacak? Tüm katılan arkadaşlara başarılar diliyorum)

Beğendiğim kitapları sizlerle son iki yazımda paylaşamadım,beni bağışlayın, bakalım bugün neler varmış:

Birincisi Danielle Steel'in Müzmin bekarlar adlı kitabı, kitapta ideal aşkı arayan üç samimi arkadaşın bir tekne yolculuğuna çıkışı, yaşadıkları olaylar sonucunda da
aşkın bir macera olduğunu kavrayışlarıanlatılmış, şiddetle öneririm.

İkinci kitap ise Babil'in Kervan Taciri, bu kitabı ben çok daha önce okudum, çarpıldım, isteyen her insanın zenginliğe ulaşabileceği Babilli zengin bilgeler tarafından bize bildiriliyor, mucizevi yöntemler yok, tutumlu olmayı o kadar güzel öğütlüyor ki siz bir masal okurken hayatınızla ilgili yeni kararlar alıyorsunuz! Bu zengin insanlar da köleymiş eskiden! Okumanızı çok çok şiddetle öneriyorum!
Zengin Arkad, yoksul olanlara, kendisiyle aynı durumda olmayan arkadaşlarına asla sırt çevirmiyor, kibirli davranmıyor, onlar istedikleri zaman öğüt veriyor, hakikaten bugüne dek okumadıysanız mutlaka okuyun!

Evet, bugün Cemal Süreya'nın Sevgilim Bir Günün şiiri ile birlikte kahvemizin son yudumlarını alıyoruz,yeniden buluşuncaya dek sevgiyle, umutla, neşeyle kalıyoruz!

Sevgilim, Bir Günün...

Sevgilim, bir günün ortası şimdi
Taşıtlar hızla gelip geçiyor, her yer kalabalık,
Ben seni düşünüyorum bir bodrum kahvesinde
Uzat bana uzat ellerini
Izinli askerler görüyorum, kırıtarak yürüyen işçi kızlar
Istanbul her günkü yaşantısı içinde, uğultulu,
Güvercinler güneşten bir sessizliği biriktiriyor.

Ben seni düşünüyorum seni
Hani tıpkı o ilk günlerdeki gibi
Kalbim diyorum kalbim
Daha dün tezgâhtan çıkmıs bir su sayacı gibi
Aşki anılar besliyor düşler kadar
Bu yüzden diyorum ki aşk eskidikçe aşktır
Sevgi eskidikçe sevgi.

Günümüz ekmeğimiz, türkümüz
Çoluğumuz çocuğumuz
Binalar yan yana yükselip gidiyor
Vapurların ağzı köpük içinde
Uzaklarda ne kapılar açılıyor
Trenin biri bir istasyona varıyor
Ordan çıkıyor biri.

Her şey biliyor her sey
Sen biliyor musun bakalım
Seni nice sevdiğimi?
Üstüne titrediğimi?

Geldiğimi?
Gittiğimi

Hadi!

Cemal Süreya

11 yorum:

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik, niyet kartinin tamamini okuyamadim, anladigim kadariyla makinan yeterli olacak resim cekebilmek icin ama cekerken sanirim hareket ettiriyorsun. Cunku cok daha net resimlerin de var. Makinayi hic kipirtatmamalisin cekerken. Bu da benden bir tavsiye olsun,gorusmek uzere:)

Adsız dedi ki...

merhaba
ıspanaklı böreği çok severiz biz oldukça fazla yaptığım bir börektir. sizinkilerde nefis görünüyorlar kalpli kurabiyede çok güzel olmuş ikinizinde eline sağlık.masada şık görünüyor ayrıca.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

Adsız dedi ki...

merhaba,ne ilginç şeyler yapmıssın çok güzel ..kağıtları kurabiyelere nasıl koydugunu anlayamadım,ben bu kurabiylerden hiç yemedim sadece filmlerde gördüm de...ayrıntı verirsen sevinrim..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Yeldacığım, son yazımın resimlerinin hepsini cep telefonum ile çektim, fotoğraf makinemde görüntüler bulanık ve karanlık çıktı. O resmi fikir oslun diye koydum, sonra yok edebilirim! Belki de dikkat etmeden sallıyorumdur makineyi gerçekten de, verdğini fikir için de güzel yorumların için de çok çok teşekkürler, sevgiyle kal!
Hesnacığım, güzel yorumların için çok çok teşekkürler, çok sağol!
Sevgiyle kal, senin siteni ilk fırsatta linklerime ekleyeceğim haberin olsun!
Süheylacığım, güzel yorumların için sana da çok çok teşekkürler, nası lyaptığıma gelince niyet kağıtlarına mümkünse zehirsiz kalemle yazını yazıyorsun ve çikolata ve cevizi kattığın anda kağıtları da hamurun içine koyup tekrar yoğuruyorsun, çok basit!
Çok ta heyecan verici, bizimkiler Pazar günü çok heyecanlandılar, kime çıkacak diye!
Sevgiyle kal!

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Merhaba,
Etkinlik dolayisi ile tanistik. Güzel bir blog, tariflerde öyle. Etkinlige katkida bulundugunuz icin tesekküerler. Yeni yilinizi ve bayraminizi kutluyorum.
Pirinc etkinliginde bulusmak üzere sevgiler Sonia...

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
ellerine sağlık ne güzel bir sofra. Ben de bayram ve yılbaşı hazırlığı olmadığı için sizinkilere bakarak gözümü gönlümü doyuruyorum. sevgiler

Tuba dedi ki...

Anneannenle ilgili yaziyi cok sevdim. Cok guzel yazmissin.Sevgilerle,

Adsız dedi ki...

Hepsi çok güzel görünüyor ellerine sağlık...İyi bayramlar ve yıllar dilerim..

Selam ve sevgiler

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Yeni yilinizi ve Bayraminizi kutlar, tüm dileklerinizin gerceklesmesini dilerim. Sevgiler Sonia...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Bayan Sonia önceliklwe size yazdığınız güzel yorumlar için çok çok teşekkürler, ben de size mutlu yıllar dilerim!
Size de iyi bayramlar! Pirinç etkinliğinde görüşmek üzere hoşçakalın!
Sevgili arkadaşlar, güzel yorumlarınız, güzel düşünceleriniz için sizlere de çok çok teşekkürler!
Hepinize mutlu yıllar diliyorum, hayırlı bayramlar!

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
yeni yılın ve bayramın kutlu olsun. Umarım planlarını daha bir azimle gerçekleştirme imkanı bulursun yeni yılda. Ve hep mutluluk yanında kalır umarım. sevgiler