14 Aralık 2006

Paylaşılan Lezzetler

Anniş mutfakta, aaaaa ne yapıyor?

Merhaba, günler nasıl geçiyor, keyfimiz yerinde değil mi arkadaşlar? Benim keyfim mi nasıl bir öyle bir böyle, hepimiz bir takım olaylar yaşıyoruz, öyle değil mi ama?Ben, ne yaptım, anneme Perşembe günü üst kat komşumuz sevgili arkadaşım Dilek’i kahveye çağırmak istediğimi söyledim, oda başka bir gün çaya çağırırız dedi. Ertesi günü okuldan bir döndüm ki ne göreyim, anniş, çaylık nefis mamalar yapmamış mı, Dilek’i de çağırmış, Burçiş, o gün neler yaşadığını unuttu, sevindirik oldu.Anniş, neler mi yapmış, her zamanki gibi hünerini konuşturmuş, çiğ börek, patates köftesi yapmış.Dilekimi beklerken tarafımızdan bir böreğin yarısı ile bir patatesli köfte kaçamağı yapıldı tabii ki! Arkadaşım gelince çay sofrasına oturduk, keyifli sohbetler yaptık. Kahveyle de sohbeti iyice taçlandırdık.

Dilekimi beklerken tarafımızdan bir böreğin yarısı ile bir patatesli köfte kaçamağı yapıldı tabii ki! Arkadaşım gelince çay sofrasına oturduk, keyifli sohbetler yaptık. Kahveyle de sohbeti iyice tatlandırdık.

Dilek, jest yapmış, eli boş gelmemiş, ciciş hediyeler almış, çok tatlı bir havlu takım ile bir de meyvelik almış (ev hediyesi olarak).Yediğimiz mamaların tarifini de sizi daha fazla bekletmeden veriyorum!Annişim, çiğ böreği her zaman kendi tarifine göre yapar ama bu kez Sofra dergisi’nin Aralık ayı sayısından almış, yapmış.

Çiğ Börek

Malzemeler (15 adet için)

½ çay bardağı sıvıyağ,

1 çorba kaşığı sirke,

2,5 su bardağı un,

1 çay bardağı su.

İçi İçin:

250 gr yağsız kıyma (biz sıfır kolesterol olduğu için hindi kıyması kullanıyoruz),

1 adet soğan,

Tuz, karabiber,

!/2 çay bardağı su.

Kızartmak için:

Sıvıyağ

Yapılışı:

1- Sıvıyağ, sirke, un ve suyu karıştırıp iyice yoğurun.

2- Hazırladığınız hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp her birini merdane ile pasta tabağı büyüklüğünde açın.

3- İçi için kıyma, ince kıyılmış soğan, sıvıyağ ve suyu karıştırıp yoğurun.

4- Hamurun bir kenarına kıymalı harçtan koyup diğer tarafını üzerine kapatıp elinizle bastırın. Hamur ve iç harç bitene kadar işleme devam edin.

5- Çiğ börekleri kızgın yağda arkalı önlü kızartın. Kağıt havlunun üzerinde fazla yağı süzüldükten sonra servis tabağına alın.

Sıcak olarak servis yapın ve afiyetle yiyin!

Patates Köftesi

Malzemeler:

1,5 su bardağı çiğ köftelik esmer bulgur,

3 orta boy patates,

2 orta boy kuru soğan,

1 demet maydanoz,

4-5 dal taze soğan,

1 çorba kaşığı domates salçası,

1 çorba kaşığı biber salçası,

Kimyon, tuz, karabiber,

1 tatlı kaşığı reyhan,

1 çay bardağı sıvıyağ.

Yapılışı:

1- Patatesler haşlanır, iyice yumuşayınca ateşten alınır, kabukları soyulur, püre haline getirilir.

2- Sıcak suyla yıkanan bulgur karıştırılarak patateslere eklenir. Üzeri 15 dk. bekletilir.

3- Diğer bir kapta ince kıyılmış kuru soğan sıvıyağda iyice öldürülür. Üzerine biber ve domates salçası, baharatlar, tuz eklenir. Karışım, bulgurlu patatesin üzerine dökülür, iyice yoğrulur, incecik kıyılmış maydanoz ve taze soğan ilave edilir. Şekillendirilir. Sıcak olarak servis edilir.
Afiyetle yenir!

Ben de boş durmadım, Beyaz Unsuz ve Şekersiz Tarifler Kitabı’ndan Biberiyeli Pide (Focaccia) yaptım, biliyorsunuz kitaptan birkaç tarifi burada verdiğim için uzunca bir süre veremeyeceğim. Ben ,biberiye kullanmadım, sarımsak, kekik ve zeytinyağ karışımını pidemin üzerine döktüm, çok güzel oldu tadı ,annem ve Pazar günü tesadüfen uğrayan vefalı ve kadim dostum(4 ay sonra tanışalı tam 11 yıl olacak) Fikriyem beğendiler.Yalnız benden bir eleştiri kendi yaptığım tarife, maya, ılık su ve pekmez ile karıştırılıp bekletiliyor bu da hamurun fazla kabarmasını önlüyor, bir dahaki sefere pekmezi hamura katacağım. Böylece sonuçtan daha memnun kalacağım, ince olması gerekiyorsa da bu çok çok ince oldu, ben tam kabartayım da büyük tepsi kullanırım, önemli değil, yeter ki paramparça egom onarılsın, değil mi ama? Ama onun resmini çekmedim, içime sinmedi, bir dahaki sefere artık.İki hafta önce Pazar günü Sibelin, sitemde yayınladığım pekmezli ,kepekli ve de sağlıklı kurabiyesini yaptım, tadı çok farklı oldu, içime sinmedi, Sibelim daha güzel yapmıştı ama arada yedim, gelin görün ki anniş Cuma günü onu da ısıtmış bulundu, fırında fazlaca bekletmiş, biscotti kıvamında olmuş mu, yedirdi kendini vallahi, geçen akşam da bitirdim, ne bayatladı, ne de küflendi, yaptığım günden beri hiç bozulmadı, mutlu oldum ziyan olmadı diye!Bugün de, öğrencilerimle birlikte sınıfta tarifini Ya-Pa Yayınları’nın yayınladığı “Yapıyorum, Eğleniyorum, Öğreniyorum” adlı kitaptan aldığım “Fındıklı Kurabiye’yi yaptık. Çocuklar evden toz haline getirilmiş fındık ile portakal getirdiler, portakalın kabuğu tarafımdan rendelendi, fındık yalnızca kurabiyenin üstünü süslemede kullanılacakken içine de koyduk. Hamur kalıpları ile hamuru şekillendirdiler, herkes kendi yaptığı şekildeki kurabiyeden yedi sonra diğer şekillere yüz verildi. Bazı öğrenciler de harcı hazırlarken istediğim malzemeleri verdiler. Çocuklar, fırından çıkarılıp getirilince 3’er 4’er tane yediler, çok beğendiler. Çocuklar bu etkinliği çoook sevdiler ve eğlendiler. Anasınıfı’nda bu etkinlik ilk kez bizim tarafımızdan yapılmış ,Türkan Abla öyle söyledi, eeee öğretmen mutluluğun sırrının mutfakta gizli olduğuna inanınca böyle oluyor demek ki!Tarif ve etkinlikten resimler daha sonra ilk fırsatta sizlerle paylaşılacak.Kitap paylaşımı zamanı geldiii (Burçiş’in reklam kuşağı programına hoş geldiniz gibi oldu sanki)


Bu kitap, Sibelcim'den, nice zamandır paylaşacağım sizlerle, bugüne kımetmiş, çok çok güzel tarifler var içinde, bize karadeniz'den bolca fındık gelecek, Songül teyzem getirince artık hemen her tarifi fındıklı yaparım ki fındıklı ekmek te zaten! Yapılıp sizlerle paylaşılmayı bekliyor, şimdilik mutsuz suratla duruyor sonra değerlendirilince kendini işe yarıyor duyumsayıp mutlu olacak yaa!

İkinci kitabımız Etkili insanların 7 Alışkanlığı, edilgen değil aktif olmayı öğütlüyor, iletişim kurmak için çok güzel ve etkili çözümler sunuyor, bireyler arası şu aralar Sayın Başbakanımız Tayip Erdoğan’dan sıkça duyduğumuz kazan-kazan ilişkisinin en iyi ilişki biçimi olduğunu vurguluyor. Karşılıklı kazanmak iki tarafın da eşit halklara sahip olmasını sağlıyor, çok güzel, çok yalın bir kitap, okumaya başlayınca sürüklüyor insanı!

Üçüncü kitabımıza gelince o da Etkili Ailelerin 7 alışkanlığı, aynı felsefeden yola çıkılarak hazırlanmış, bireyler arası demokratik, karşılıklı kazanıma dayanan aile içi iletişim için çok ideal bir kitap! Konu aileler olunca yazar, konuları daha detaylı ele almış, diğerinden bayağı kalın bir kitap olmuş, ellerine sağlık Stephan Covey’in! Bana soracak olursanız, beğenmediğim bir kitabı sizlerle paylaşmak söz konusu dahi olamaz, almanızı şiddetle öneririm!Victor Hugo’nun “Kadına” adlı nefis şiiriyle sizlerle vedalaşıyor, yeniden buluşana dek hoşçakalın diyorum! Aynı Kayahan’ın “E bebeğime” şarkısında olduğu gibi günlerin getirdiği mutluluk olsun sevgili arkadaşlarım!

Kadına

Eğer kral olsaydım!Çiğneyerek tahtımı

Memleketin halkını dizlerine sererdim.

O kuvvetli hükmümle bütün tacı tahtımı

Bir tek bakışın için sana feda ederdim.

Eğer Allah olsaydım.! O heybetli, o derin Kainatın,

semanın, denizlerin, her yerin

İrademin önünde eğilen meleklerin

Sevgilim bir busene hepsi senindir derim!

Victor Hugo

















4 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım harika görünüyor hediyende çok şık güle güle kullan kirazdali.blogspot.com

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
Annişinin ellerine sağlık çiğ börek için. Ben de bayılırım doğrusu. Kitaplar için de teşekkürler, verdiğin bilgiler ne güzel.
sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Kiraz dalı aramıza hoşgeldin yazdığın yazı icin çok teşekkur ederim, ellerine sağlık, siteni linklerime ekledim bile tatlım, sevgiler, her şey gönlünce olsun!

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevdacığım, çok çok teşekkürler, ne güzel yazmışsın yine, çok çok teşekkür ederim!
Sevgiyle Kal!