1 Aralık 2006

ANNİŞİMİN SAĞLIKLI MUTFAĞI-PAYLAŞILAN KEYİFLER


Yemek kitapları ve dergileri mutfakta olmalı, öyle değil mi?
Mutfağımızdan severek kullandığımız iki köşe

Merhaba Sevgili Arkadaşlar, uzun bir süredir görüşemiyoruz değil mi, son görüşmemizin ardından 10 gün geçmiş, inanamadım.
Çok yoğundum, bilgisayarımım ayarları bozuldu, dijital fotoğraf makinem lie henüz anlaşamadık, resim çekebiliyorum, bilgisayarımda görebiliyorum ama kaydettiğim zaman açamıyorum, bir dosya gerekiyormuş, o da bende yok şimdilik (nihayet sorunu bir şekilde çözebildim). Offf her an bir terslik çıkıyor inanın, yazıcım da arızalı, şimdi bilgisayarcıda. Şimdi neden uzun bir süredir yazamadığımı anladınız değil mi dostlarım! Bu arada isimsiz bir okuyucun Gözyaşı Çetesi ve Hırsız Polis dizileri ile ilgili yazı yazılması gerektiğini belirttti, yazmak farz oldu, geçen hafta Hırsız Polis dizisi yayınlandı mı? Dizi yayından kaldırıldı mı bilmiyorum. Eğer öyleyse yazık! Gözyaşı Çetesi de çok çok güzeldi, müdavimi olmuştuk, düzeyli bir diziydi, izlenmiyor diye yayından kaldırdılar, çok yazık ettiler, hiç izleyiciyi düşünmüyorlar umarım yeniden yayınlanır her iki dizi de! Bir diziyi yayınlamaya başlamadan önce iyice bir düşünmeleri lazım tutar mı tutmaz mı diye, ya sonuna kadar götürün işi ya da hiç yayınlamayın bile değil mi ama? Bir de şöyle bir şey oluyor, diziler tutunca iki yıldır yayınlananlar üçüncü yılda da yayınlanıyorlar, ilk yıl tutan diziler de ikinci yıl yeniden yayınlanıyorlar ama gereksiz uzatmalar yapılarak, ne gerek var, tadında bırakın ama değil mi? Ne gerek var Gümüş'ün 3. yılına, Kırık Kanatlar'ın 2. yılına ki ben de ikinci yıl yayınlanmasını çok arzu etmiştim, Yüzbaşı Cemal geçen sezon vurulduğunda ölseydi, Nazlı'nın ölüm biçimi de saçmaydı, hadi diyelim şoka girdi! Yine de saçma oldu! Bitişi en anlamlı olan, bir sezon yayınlanan Çemberimde Gül Oya dizisiydi! Gülbeyaz da sevimli, sıcak bir diziydi, şimdi İki Aile dizisi yayınlanıyor, İclal Aydın ile Emre Kınay ne kadar güzel oynuyorlar, değil mi ama? Eda'nın arkadaşı Oya da çok iyi bir arkadaş, Allah herkese öyle düşünceli bir arkadaş versin! Dizi filmler hakkındaki düşüncelerim işmidilik bu kadar, sizler de düşüncelerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum! Size, son yazımda Brownie tarifi vereceğime dair söz vermiştim ama resmini beğenmediğim için yer vermedim,bu yüzden başka bir zaman tarifini resmiyle birlikte sizlerle paylaşacağım!
Annişimin nefis Hamsi Buğulaması’nı fotoğraf makinemde çektim, sorun yaşadım ama bugün yüklemeyi başarabildim! Ayrıca nefis lezzette Hamsi Salatası ve Lahana Dolması tariflerini de bulacaksınız!
Annişimin sağlıklı mutfağına hoş geldiniz!

Hamsi Buğulama

Malzemeler:

1 kg kılçıkları ayıklanmış, yıkanmış, kevgirde süzülmüş hamsi,

4 büyük boy kuru soğan,

1 limon,

1 limonun suyu,

1 demet maydanoz,

2 domates,

4-5 diş sarımsak,

1 çay bardağı sıvı yağ,

1 çay bardağı su,

Tuz, karabiber.

Yapılışı:

1-Soğanlar halka biçiminde ince ince doğranır.

2- Tepsiye bir sıra soğan, bir sıra balık dizilir. Balıklar bitene dek aynı işlem sürdürülür. Araya limon dilimleri ve domates konur.

3- En üste ince doğranmış sarımsak, ince kıyılmış maydanoz, tuz, karabiber, kalan limon ve domatesler konur. Son olarak sıvıyağ ve su da konur.

4- Kısık ateşte 20 dk. pişirilir. 20 dk. sonra limon suyu eklenir. 15-20 dk. daha pişirilir.
Afiyetle Yenir!
Annişin Hamsi Salatası nasıl görünüyor ama?

Hamsi Salatası

Malzemeler:

1 kg kılçıkları ayıklanmış, yıkanmış, kevgirde süzülmüş hamsi,

Tuz,

1 çay bardağı sirke,

2 limonun suyu,

1 çay bardağı zeytinyağı.

Yapılışı:

1-Hamsiler, bir borcama iç kısımları üste gelecek biçimde düzgün olarak dizilir, bolca tuzlanır. İkinci sıra balık dizilir, tuzlanır. Balıklar bitene dek işlem sürdürülür.

2- Üstüne 1 çay bardağı sirke konur, 3-4 saat bekletilir.

3- Bekletme süresinin ardından balıklar az açılmış musluğun altında tek tek yıkanır. Sonra yeniden borcama dizilir.

4- 2 Limonun suyu, 1 çay bardağı zeytinyağı dökülür.

5- 1 saat bekletildikten sonra yenilebilir kıvama gelir. Üzerine arzuya göre karabiber, dereotu, maydanoz ya da ince halkalar biçiminde kesilmiş kırmızı biber konularak servis edilebilir.
Afiyetle Yenir!


Cimişimin Hamsi Salatası Keyfi

Annişimin Nefiss Lahana Dolması

Malzemeler:

1 Orta büyüklükte sarmalık lahana,

1 su bardağı pirinç,

300 gr hindi kıyması,

1 çay bardağı sıvı yağ,

1 su bardağı su,

1 çorba kaşığı domates salçası, 1 çorba kaşığı biber salçası,

2 orta boy ince kıyılmış kuru soğan,

1 tatlı kaşığı tuz, 1 çay kaşığı karabiber.

Yapılışı:

1- Lahanalar sarmaya hazır hale getirilir.

2- Soğan, domates ve biber salçası , tuz, karabiber, sıvıyağ, hindi kıyması, pirinç bir kapta karıştırılır.

3- Dolma sarılır. Yayvan bir tencereye dizilir, 1 su bardağı su konur, üzerine tabak yerleştirilir, 15-20 dk. orta ateşte pişirilir.

4- 15-20 dk. sonra 4-5 diş dövülmüş sarımsak, sumak, 1 çay kaşığı limon tuzu eklenir, kısık ateşte 45 dk. daha pişirilir, altı kapatılır, 15-20 dk. dinlenmeye bırakılır.
Afiyetle Yenir!

Arkadaşlar, Söke Un, yeni bir ürün çıkarmış, Yulaf Unlu Ekmek Harcı, Çarşamba günü annişleCarrefour'a gittik,
orada gördük, ilgimizi çekti ,aldık, ertesi günü yaptım, hamur yoğurmak istedim, o zaman insanda stres diye bir şey kalmıyor. çok güzel oldu da yulaf unu biraz daha fazla su istiyor, 2 bardağa yakın su kullanılıyor, ben önce 1,5 su bardağı su kullandım sonra su ilave ettim yine de çok güzel oldu. Ekmeklerim tam somun kıvamında oldu.
Burçiş te mutlu oldu!
Arkadaşlar, şimdi sıra çok beğenerek aldığım kitaplarımdan bazılarını paylaşmaya geldi!


“Çocuğumuz ve Biz- Çocuklar Hakkında En Çok Sorulan Sorular” adlı kitapta anne-babaların çocuk yetiştirirken en çok gereksinim duydukları bilgileri ele almış, çocuğuma sağlıklı uyku alışkanlığını nasıl kazandırabilirim, çocuğum için güvenli ortamı nasıl oluşturabilirim, çocuğumla birlikte daha iyi zaman geçirmek istiyorum, neler yapabiliriz, çocuğum nasıl sağlıklı arkadaşlık ilişkileri kurabilir, çocuğumuzu sosyal hayata nasıl hazırlamalıyız, sık sık seyahat eden anne-babayız, suçluluk duyuyoruz, çocuğuma harçlık vermeli miyim, bebekken severek yıkana çocuk şimdi suya girmek istemiyor, ne yapmalıyım, çocuğumla alışverişe gitmeyi kabus olmaktan nasıl çıkarabilirim, çevre, doğa ve çocuk. Çok çok güzel ve etkili bir rehber, şiddetle öneririm!

Bir Aile Olmak- Anne- Baba Olmanın Altın Kuralları


Ancak tutarlı, istikrarlı davranışlar sergileyerek çocuklarımıza sevgimizi ifade edebiliriz, iyi bir eğitim verebiliriz, bu yolla dengeli bireyler olmalarını sağlayabiliriz! Bunun yolları kitapta çok güzel bir biçimde anlatılmış.
İçinde yer alan konuların başlıcaları şunlar:
Bir şey karşılığında vaat etmeyin, çocuğunuza karşı dürüst olun, çocuğa karşı sözleriniz ve davranışlarınız tutarlı olsun, çocuğunuza otoriter tutum sergilemeyin, çocuğunuza reddedici tutum sergilemeyin, çocuğunuzu kendi işini yapabilecek düzeyde bilinçlendirin, çocuğunuza karşı aşırı hoşgörülü tutum sergilemeyin, çocuğunuza demokratik tutum sergileyin, sonunda evet diyeceğiniz hayırlar söylemeyin, çocuğunuza hayır demek yerine seçenekler sunun, haftalık iş bölümü yapın, çocuğunuz işe yaradığını hissetsin, çocuğunuz özel eşyasına ve odasına saygı gösterin,… daha bir çok konuda çok güzel bilgiler verilmiş, bu kitabı da şiddetle öneriyorum.


Karamela Sepeti ise çok güzel ve değişik çocuk şarkılarını içeriyor, kitap ve cd bir arada, kitapta yapılabilecek etkinliklere de yer verilmiş.
Bugün sizlerle Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu’nun çok beğenerek okuduğum “Pulsuz Dilekçe” adlı çocukların anne-babalarına yönelik beklentilerini ifade eden çok çok güzel yazısını paylaşmak istedim, elinize bir keyif kahvesi ya da çayı almadıysanız hemen şimdi hazırlayın yazımızı birlikte okuyalım!
Yeniden buluşana dek sevgiyle, keyifle, sağlıkla kalın! Mutlu ve keyifli bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle!

Sevgili Anneciğim, Babacığım;
Bütün duygu ve düşüncelerimi dile getirebilseydim, size şunları söylemek isterdim:
:)Sürekli bir büyüme ve değişme içindeyim. Sizin çocuğunuz olsam da sizden ayrı bir kişilik geliştiriyorum. Beni tanımaya ve anlamaya çalışın.
:)Deneme ile öğrenirim. Bana ayak uydurmakta güçlük çekebilirsiniz. Oyunda, arkadaşlıkta ve uğraşlarımda özgürlük tanıyın. Beni her yerde, her zaman koruyup kollamayın. Davranışlarımın sonuçlarını kendim görürsem daha iyi öğrenirim. Bırakın kendi işimi kendim göreyim. Büyüdüğümü başka nasıl anlarım?
Büyümeyi çok istiyorsam da ara sıra yaşımdan küçük davranmaktan kendimi alamıyorum. Bunu önemsemeyin. Ama siz beni şımartmayın. Hep çocuk kalmak isterim sonra. Her istediğimi elde edemeyeceğimi biliyorum. Ancak siz verdikçe almadan edemiyorum. Bana yerli yersiz söz de vermeyin. Sözünüzü tutmayınca sizlere güvenim azalıyor.
:)Bana kesin ve kararlı davranmaktan çekinmeyin. Yoldan saptığımı görünce beni sınırlayın. Koyduğunuz kurallar ve yasakların hepsini beğendiğimi söyleyemem. Ancak, hiç kısıtlanmayınca ne yapacağımı şaşırıyorum. Tutarsız davrandığınızı görünce hem bocalıyor, hem de bundan yararlanmadan edemiyorum.
:) Öğütlerinizden çok, davranışlarınızdan etkilendiğimi unutmayın. Beni eğitirken ara sıra yanlışlar yapabilirsiniz. Bunları çabuk unuturum. Ancak birbirinize saygı ve sevginizin azaldığını görmek beni yaralar ve sürekli tedirgin eder.
:) Çok konuşup çok bağırmayın. Yüksek sesle söylenenleri pek duymam. Yumuşak ve kesin sözler bende daha iyi iz bırakır. ” Ben senin yaşında iken………” diye başlayan söylevleri hep kulak ardına atarım…
:)…Yanlış davranışım üzerinde durup düzeltin. Ceza vermeden önce beni dinleyin. Suçumu aşmadığı sürece cezama katlanabilirim.
:) Beni dinleyin. Öğrenmeye en yatkın olduğum anlar, soru sorduğum anlardır. Açıklamalarınız kısa ve özlü olsun. Beni yeteneklerimin üstünde işlere zorlamayın. Ama başarabileceğim işleri yapmamı bekleyin. Bana güvendiğinizi belli edin. Beni destekleyin; hiç değilse çabamı övün. Beni başkalarıyla karşılaştırmayın; umutsuzluğa kapılırım.
:) Benden yaşımın üstünde olgunluk beklemeyin. Bütün kuralları birden öğretmeye kalkmayın; bana süre tanıyın. :) Yüzde yüz dürüst davranmadığımı görünce ürkmeyin. Beni köşeye sıkıştırmayın; yalana sığınmak zorunda kalırım. Sizi çok bunaltsam bile soğukkanlılığınızı yitirmeyin. Kızgınlığınızı haklı görebilirim, ama beni aşağılamayın. Hele başkalarının yanında onurumu kırmayın. Unutmayın ki ben de sizi yabancıların önünde güç durumlara düşürebilirim. :)Bana haksızlık ettiğinizi anlayınca açıklamaktan çekinmeyin. Özür dileyişiniz size olan sevgimi azaltmaz; tersine, beni size daha çok yaklaştırır. Aslında ben sizleri olduğunuzdan daha iyi ve daha değerli görüyorum. Bana kendinizi yanılmaz ve erişilmez göstermeye çabalamayın. Yanıldığınızı görünce üzüntüm büyük olur.
:) …Sizin çocuğunuz olarak doğmak elimde değildi. Ama seçme hakkım olsaydı, sizden başka kimsenin çocuğu olmak istemezdim.
Sevgiler, Çocuğunuz. . Prof. Dr.Atalay Yörükoğlu

Annişimle kahve keyfimiz (ilginçtir, hiç bir evde bu kadar çok fincan seti hediye edilmedi bize, anniş duruma şöyle bir açıklama getiriyor, "bu evimiz çok keyifli onun için bu evde bu kadar çok fincan hediye ediliyor!"

Cumbamızda kahve keyfi bir başka güzel hele de lapa lapa kar yağıyorsa! Kar manzaramız çok güzeldir, bazen İsviçre'de olduğumu zannediyorum, çam ağaçalrı çok güzel oluyor bembeyaz giysilere bürününce! Burada kar yağmaması mümkün değil, sizlerle kar manzaramızı da paylaşacağım yağdığı ve tuttuğu zaman!











3 yorum:

Sibel dedi ki...

İsterim de isterim.. Bu güzel köşede oturup bu güzel fincanlardan kahve içmek isterim!

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
annenin ellerine sağlık tabi ki senin de. döktürmüşsünüz. kitaplar hakkında verdiğin bilgiler de çok güzel. çocuk gelişi ile ilgili kitapları takip ediyor ve okuyorum. çok faydası oluyor doğrusu "kitapla çocuk mu yetiştirilir" diyenlere inat. Atalay Yörükoğlunu özellikle okuyorum. Mutfağınız da çok güzel bu arada. yüreğine sağlık verdiğin bilgiler için teşekkürler. sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sibelciğim, evim, mutfağım sana açık, dilediğin zaman gelip o güzel gincanlarla kahve de içebilirsin, sana uygun hazırladığımız yiyeceklerden de yiyebilirsin, bunu biliyorsun değil mi ama? Güzel düşüncelerini ,beğenilerini belirttiğin için çok çok teşekkürler, öptüm seni!

Sevdacığım, güzel yorumların için çok çok teşekkürler, Atalay Yörükoğlu ve Üstün Dökmen yardımı ile çocuklar çok ta güzel yetiştirilir. Seninle aynı kişilere güvendiğimiz, aynı kişileri sevdiğimizi bilmek ne kadar güzel bir duygu!
Bugün Üstün Hoca'nın programını izlerken kek yaptım, mikser ile değil çırpacak ile çırparak yaptım, konuşmaları kaçırmayayım diye!
Güzel yorumların için tekrar çok çok teşekkürler, anniş te okudu senin ve Sibelin yorumlarını!
Sevgiyle Kal, çok öptüm seni ve şeker kızını!