20 Aralık 2006

Paylaşılan Lezzetler 2

Annişimin nefis Ayva Tatlısı

Arkadaşlar, Burçiş bir yaklaşık bir haftadır neler çekiyor bir bilseniz, yine bilgisayarı çöktü, üç ayda bir düzenli olarak çöker bu kez arası iki ay oldu, en sonunda bilgisayarımı değiştirme kararı aldım, zamansız bir masrafa girmiş oldum ama iyi oldu, bilgisayarcımdan bugün aldım, o da geldi, neyi merak ediyorsam gösterdi, iki yıl dayanır mı sorumu gülerek "evet" diyerek yanıtladı, içim rahatladı! En kısa zamanda görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın, sizi durumum hakkında bilgilendirmek istedim, aslında bu yazıyı Pazar ya da en geç Pazartesi yazmak isterdim, elimde olmayan nedenlerden dolayı olamadı! Söz bir daha ki yazım da bu kadar gecikmeyecek!
Sevgiyle Kalın!


Evet, geçtiğimiz hafta sonunu soğuk algınlığına yakalanmış bir halde karşılamıştım, Cumartesi günü Sevincimin geleceğini öğrenince Cuma gününden Fındıklı ekmek ve de Sibelim’in Sakızlı ve Lor Peynirli Kurabiyesi’nden yaptım.

(Fındıklı ekmeği, temel ekmek yapımı tarifine sadık kalarak yalnızca zeytinyağı ve fındık ilavesiyle yaptım)

Tarifini Sibelimin arşiv safasına bakarak bulabilirsiniz! Hatta birkaç gün önce dayanamayıp yeniden yaptım, fırında biraz fazla kaldığı halde yumuşacık oldular yine afiyetle yedik!
Sevincim çok çok beğendi, tarifini aldı, tatlı lor peyniri de aldı, evde yapacak.
Ceylan, yumuşak kıvamdaki kurabiyeleri çok çok seviyormuş, işe giderken yolda bu tür yiyecekleri tercih ediyormuş, bizde de yedi, ertesi günü yanına götürmek üzere benden kurabiye istedi ki zaten verecektim!


Canım benim, zavallı kızcağızın staj yaptığı, şimdi de okulundan arta kalan zamanda çalıştığı Dünya Göz Hastanesi fuara katılmış, bizim kız da orada bulunduğu için pestili çıkmış!
Ceylanım, Marmara Üniversitesi’nde Halkla İlişkiler ve Pazarlama okuyor.Bu son yılı, bitirince kadrolu olarak Dünya Göz Hastanesi’nde çalışmayı sürdürmeyi hedeflemiş durumda! Pırıl pırıl, aklı başında, çok yönlü, tarihe, yakın tarihe çok meraklı, takı tasarımı, ahşap boyama konularında yeteneği olan, derin bir müzik kültürüne sahip gencecik bir kız, 22 yaşında, kültürlü, sohbet etmekten zevk alabileceğin, kesinlikle yeni bir şeyler öğrenebileceğin bir insan,
Sevincimin olgun kızı! Allah, ailesine ve bizlere bağışlasın!

Yaptıklarımıza gelelim, bir de Portakal Ağacı’ndan Hatice’nin forum sayfasında Asya’nın minik poğaçalarının tarifi yer alıyordu, onu yaptım, lezzeti çok güzel oldu. Tarifi forum sayfasında bulabilirsiniz. Biz zaman yetersizliğinden biraz büyük şekillendirdik, anniş yardım etti bana!

Anniş te nefis Mantı Çorbası yaptı o gün, parmaklarımızı ısıracak kıvama geldik!

Annişin Nefisss Mantı Çorbası

Malzemeler:

1 su bardağı nohut,

1 tavuk göğsü,

250 gr soya kıymalı mantı,

2 diş sarımsak,

7 su bardağı su (gerekirse ilave edilir),

2 su bardağı yoğurt,

2 tatlı kaşığı pul biber,

2 tatlı kaşığı kuru nane,

2 çorba kaşığı Becel margarin,

Tuz.

Yapılışı:

1-Akşamdan ıslatılmış nohut haşlanır. İçine ince kıyılmış tavuk eti konur ve 10 dk. daha haşlanır.

2- Mantılar ilave edilir, mantıların iyice pişmesi sağlanır.

3- Başka bir kaba 2 çorba kaşığı Becel konur, içine rendelenmiş sarımsak, nane, pul biber ve tuz konur, hafifçe kızdırılır, karışım çorbanın içine dökülür, çorba bir taşım daha kaynatılır, altı kapatılır.

Servis yapılır!

Afiyetle Yenir!

Ceylan, fuar dönüşü bize gelmek istedi, birbirimizi özlemiştik, görüştük, iyi oldu! Babası, aldı, birlikte geldiler, yemek yedik, sohbet ettik, çok güzel zaman geçirdik! Gelecekleri kesinleşince ben hemen hamur mayaladım, tarifini daha önceki yazılarımdan ya da Arzu ve Ülfet Aygen'in Beyaz Unsuz ve Şekersiz Hamur işleri Kitabı'ndan bulabileceğiniz Esmer Ramazan Pidesi'ni yalnızca beyaz un ile yaptım, Ceylanım meğerse pideyi de çok severmiş, beğenerek yedi geçekten de!

Pidemin pişmeden önceki hali

Pişmemiş pideme yakından bir bakış


Pidem yanmadı vallahi!

Annişim birkaç gün önce evde duran ayvaları Ayva Tatlısı yaparak değerlendirdi, ben ayvayı öyle olduğu gibi pek yiyemiyorum,boğazıma takılıyor, hoşlanmıyorum ya reçel ya da tatlı halinde severek yiyebiliyorum!

Annişin Enfes Ayva Tatlısı

Malzemeler:

3 orta boy ayva,

1 ekşi elma,

2 bardak toz şeker,

2 bardak su,

½ lohusa şekeri,

2-3 tane karanfil,

Yeterince kaymak ya da kaymaklı tatlı lor peyniri,

Yapılışı:

1- Ayvaların kabukları soyulur, ikiye bölünür, orta çekirdekleri alınır, yayvan bir tencereye dizilir.

2- Ekşi elmanın kabukları soyulur, rendelenir, ayvaların oyuk kısımlarına yerleştirilir.

3- Ayvaların üzerine 2 su bardağı toz şeker, 2 su bardağı su, karanfil ve loğusa şekerinin yarısı konur. Kısık ateşte yaklaşık 45 dk. pişirilir.

4- Bir fırın tepsisine yerleştirilerek 20 dk. kadar fırınlanır.

5- Soğuduktan sonra üzerine kaymak ya da kaymaklı tatlı lor peyniri konularak servis edilir!

Afiyet Olsun!

Arkadaşlar, sizlerle Edip Cansever'in Yerçekimli Kranfil adlı şiirini bir kahve keyfi süresince paylaşıyor ve şimdilik hoşçakalın diyorum, sevgiyle kalın!

Yerçekimli Karanfil

Biliyor musun az az yaşıyorsun içimde,

Oysaki seninle güzel olmak var,

Örneğin rakı içiyoruz,

İçimize bir karanfil düşüyor gibi.

Bir ağaç isliyor tıkır tıkır yanımızda,

Midemdi, aklımdı, şu kadarcık kalıyor.

Sen o karanfile eğilimlisin,

Alıp sana veriyorum işte,

Sen de bir başkasına veriyorsun daha güzel,

O başkası yok mu bir yanındakine veriyor,

Derken karanfil elden ele.

Görüyorsun ya bir sevdayı büyütüyoruz seninle,

Sana değiniyorum, sana ısınıyorum,

Bu o değil,

Bak nasıl,

Beyaza keser gibisine yedi renk.

Edip Cansever

(Not: Sibelim, resimlerimi bulanık görmüş biraz, haklı vallahi ayva tatlısının resimlerini ekleyince anladım ne demek istediğini, bundan sonraki resimler işte böyle daha net çıkacak)











4 yorum:

Sibel dedi ki...

Burciş hanım, resimleriniz neden böyle bulanıklaştı sizin hıı? Canım arkadaşım, bilgisayarın hayırlı olsun, çok sevindim, senin kadar rahatladım valla. Oohh bee! (reklamdaki gibi söyledim:) Sakızlı kurabiyelerin ne güzel olmuştur kimbilir, ellerine sağlık canım! Pekmezlilerin içine sinmemesine üzüldüm ama:( neyse olur öyle bazen. Bu arada ben de fuarı senin yerine de gezdim, kahveye gelsene? :)

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, üzüldüm resimlerimi bulanık görmene, en net görüntüleri yayınlamıştım oysa, daha önce de bulanık gördüklerimi silmiştim. Neyse bundan sonra daha net olacak, emin olabilirsin, ayarları yapıldı çünkü, kurabiyelerin tadı güzel oldu ama sakızlı değildi.
Pekmezli kurtabiyelerin de yeniden ısıtılınz çok güzel odlu ama şekillerini yayınlama içime sinmwedi, sen de kahveye gel oldu mu, seni çok öptüm tatlı arkadaşım!
Sevgiyle kal, güzel ve yapıcı düşüncelerin için çok çok teşekkürler!

sevdamavisi dedi ki...

burçakcığım,
ne güzel ye78mele8r/ bunlar döktürmüşsünüz annenle. Ellerinize sağlık. Fındıklı ekmek özellikle çok güzel. resimlerini ben de bulanık görüyorum. umarım en kısa zamanda düzeltebilirsin. sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevdacığım, güzel yorumların için çok çok teşekkür ederim canım.
Resim konusunda haklısın, ayva tatılsı resmini koyunca daha iyi anladım ama bir kez bulanık resimleri silicem diye yeniden yazı
yazmak ,resimleri yeniden eklemek durumunda kaldım çünkü siteye resimleri yeni yüklerken kesebiliyorsun, edit yapınca resimleri yok edemiyorsun.
ilk fırsatta yeniden ilgilenceğim, yazdıklarım resimlerle kanıtlansın diye yayınlıyorum ama fotoğraf makinemin özelliklerini yeni yerni öğreniyorum. Söz bundan sonraki resimler daha iyi olacak!
Sevgiyle kal, seni çok öptüm!