24 Temmuz 2009

Dondurmalı İrmik Helvası


Merhaba, uzunca bir süredir niyetlendiğim halde depodaki tariflerimi bile yayımlayamıyorum! Şeytanın bacağını kırmış olmanın keyfiyle yazmaya, sizlerle paylaşmaya koyulabilirim!;))
Elim ayağım olan fotoğraf makinemi kullanmaya başlayabileceğim günleri iple çekiyorum!
Ama bu arada depoda da paylaşılmayı bekleyen bir sürü tarif olduğunu da eklemeliyim!
İrmik Helvası tarifi "Gönül Candaş'ın Mutfağı'ndan kitabından.


İrmik Helvası

Malzemeler:

125 gr margarin

1,5 su bard. orta kalınlıkta irmik

1 ya da 2 çorba kaşığı dolma fıstığı (yer fıstığım vardı, onu değerlendirdim)

1,5 su bard. şeker

1 su bard. süt ve 1 bard. su

Yapılışı:

1- Tencerede yağ eritilir. İrmik konur, hafif ateşte karıştırarak açık pembe renge dönüşünceye dek kavrulur.

2- Fıstık eklenir, birkaç kez çevrilip pembeleştirildikten sonra su ve süt konup karıştırılır.

3- Kapak kapatılıp hafif ateşte suyunu çekinceye dek pişirilir. Ateşten alınıp bir süre demlenmesi beklenir.

Sonra da yanına arzunuz isterse bir ya da iki top dondurma eklenir, afiyetle yenir!

Tarif paylaşmayı ne çok özlemişim ben, çok iyi geldi vallahi!Bunu bundan sonra daha sık yapmalı!;))

Yeniden görüşünceye dek dostça kalın!

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Burçak'cığım,
İrmik helvasını pek severim ama çok yağlı diye yapmam. Ancak önceki yıllarda bir yöntem keşfetmiştim, irmiği yağsız kavurup sonra içine yağ-süt niyetine bir kutu krema koyuyordum. Şeker yerine de pekmez. O zaman yiyebileceğim bir kıvama geliyor, ben de korkmadan kaşıklıyorum. Ay bir de ballı-bademli olanı var. Offff....

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Tijenciğim, bu önerini dikkate alacağım! Ama ballı bademli olan beni bitirdi. Sağol varol! Önce onu denemeli!
Deneyene dek bunun hayaliyle yaşarım şimdi de! ;))
Sıcacık sevgiler!

sevdamavisi dedi ki...

canım,
ellerine sağlık çok güzel olmuş helva. ben de severim ama pek yapamam. eşim yapardı o da olmayınca yiyemiyorum.
canım bazı aksilikler yüzünden istanbul seyehatimi ertelemek zorunda kaldım. sana haber veririm . iki hafta tatildeyim dönünce tekrar düzenlemeye çalışacağım. öpüyorum canım.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, çok çok teşekkür ederim!
Sana iyi tatiller! Yolunu gözlüyorum canım arkadaşım!
Öpüyorum seni!