19 Mayıs 2009

Sen Rahat Uyu Çağdaş ve Yılmayan Kadın

Bugün, Mustafa Kemal'in, Samsun'a çıkarak Ulusal Kurtuluş Savaşı'nı başlattığı gün! Bugün, Atatürk'ün doğum günü!
Atatürk, yalnızca yurdumuzu düşmanlardan kurtaran bir asker değil aynı zamanda ülkesini ileriye taşıyan yeniliklere imza atan bir devrimci!
Bugün, bir kez daha Atatürk'ü anıyoruz!
Türkan Saylan, yalnızca doktor değil aynı zamanda cüzzamlı hastalara el uzatan, ön yargının kırılmasını sağlayan insan!
Türkan Saylan, kadınların, kızların fırsat eşitliğinden yararlanmalarını sağlayan bir aktivist!
Bütün gençlerini destekleyen, onları sevecen bir biçimde eğiten bir idealist!
Türkan Saylan, sağlık ve eğitim alanında bir devrimci!
Bütün gençlerini destekleyen ,sevecen bir biçimde eğiten bir idealist!
Atatürk'ün devrimlerinin, ilkelerinin peşinden giden, onun değerlerini geliştiren bir eylem insanı!
O bir devrimci!
Atatürk'te, Türkan Saylan'da Türk toplumunun iki değerli insanı! İyi ki biz Türk toplumunun insanlarısınız!

Türkan Saylan'ı karalamaya çalışanları hesabı tutmadı, o, çoğalarak bizlerle vedalaştı!
Hastalığının zorlu zamanlarında bunu yaşadığında çok çok üzülmüştüm, yitirme kaygısına kapılmıştım. Öyle de oldu, Türkiye'nin çağdaş, laik, ilerici, mücadeleci, yılmaz kişiliği Türkan Saylan Hoca'mızı kaybettik!
Uğurlamaya gelen milyolanlarca insan! Sanki Çağlayan ve Tandoğan Mitingi!
Biliyorum ki çok daha fazlası var! Üzüntüm, acım gurura dönüştü! Gururlanarak vedalaştık Türkan Hocam ile!
Ben, yıllardır bu derneğe üye olmadı düşündüm, olmadı, uymadı! Ama şimdi Türkan Saylan'ın izinden gideceğim, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği'ne üye olacağım! Ve bir öğretmen olarak gerekirse işin mutfağına gireceğim!
Tnt Kargo'nun kitap bağışlamak isteyenlerden ücretsiz olarak kitapları teslim aldığını ve doğudaki, güneydoğudaki kızlarımıa, insanlarımıza ulaştırmayı sürdürdüğünü öğrendim.
Bunu araştırmıştım ama bir sonuç alamamıştım. Kitap ta bağışlayacağım!
Sana söz veriyorum Türkan Hocam, çağdaş, laik ve cesur bir Cumhuriyet kadını olarak izinden gideceğim, kızlarımızı, öğrencilerimizi destekleyeceğim! Ve senin yılmazlığından, azminden şevkle harekete geçeceğim! Korkmayacağım! Senden bayrağı devralıyoruz!
Rahat uyu Türkan Saylan, ışıklar içinde yat!

2 yorum:

Tijen dedi ki...

İnşallah rahat uyur Burçak'cığım. Gerçi giderken içim rahat, yapmak istediklerimin hepsini yaptım demiş ama bizim ona olan ihtiyacımız hep var olacak değil mi?

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Evet Tijenciğim, bizim ona ihtiyacımız hep olacak! Ama inan baba o da B.Ç'leri öğrendikçe yüreği sızlayacak! Sanki o bizi görmeye devam edecek duygusuna kapılıyorum!
Anne yüreği yine yardım etmek için çarpacak!
Sımsıcacık sevgiler sana!