13 Ekim 2008

Annemin Enfes Erik Reçeli


Merhaba,çoook uzun bir süredir tarif yayımlamıyorum, değil mi?
Bu kez ciddi ciddi blogumun adını değiştirmeyi düşündüm ama sonra vazgeçtim! Bu erik reçelinin tarifini geçen sene de yayımlamıştım. Ama şimdi yeniden yayımlayıp hatırlamakta yarar var!

Erik Reçeli

Malzemeler:

1 kg mürdüm eriği
750 gr toz şeker
1 kabuk tarçın
7-8 tane karanfil (Tarçın ve karanfil, reçel piştikten sonra alınır)

Hazırlanışı:

Erikler yıkanır, yarım ay biçiminde doğranır. Tencereye konur. Üzerine şeker eklenir. Tarçın ve karanfil konulur. Tencere ocağa yerleştirilir. Kısık ateşte yaklaşık 45 dk. pişirilir. Oluşan köpükler üzerinden alınır.
45. dk. sonra birkaç damla limon suyu eklenir. Tencere ocaktan alınır.

Not: Reçel, piştikten sonra tarçın ve karanfil içinden çıkarılır. Reçel soğumaya bırakılır. Daha sonra kavanozlara yerleştirilir.



Çok çok lezzetli olduğunu,afiyetle yediğimi belirtmek isterim! Ben, hafta içi evde kahvaltı etmiyorum.Bu yüzden hafta sonu evde kahvaltı seremoni haline geliyor!
En kısa zamanda yeniden görüşmek üzere sevgiyle, dostça kalın!

2 yorum:

Yasemin dedi ki...

hakkaten yahu! bu blog yemek bloguydu dimi.. ben unutmusum :P
canim yeniden hosgeldin ama artik lutfen tariflerle gel ;)

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Yaseminciğim, hoşbulduk tatlım!
Tamam tatlım, ben, tariflerle geleyim sen de kendini alıp bizimle buluşmaya gel, 2 Kasım'da olur mu?
Sevda ile İstanbul buluşması düzenledik! Bak, bekliyoruz! Öpüyorum!