17 Temmuz 2008

Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var!


"Yaşamımda edindiğim en büyük bilgi şudur; Kendi kendine yardım etmeyi bilmeyene , hiçkimse yardım etmez." Pestalozzi

Bu güzel ve değerli söze bir ekleme yapmak istiyorum.

"Yaşamımda edindiğim en büyük bilgi şudur; Kendi kendine yardım etmeyi bilmeyene, hiç kimse yardım etmez, edemez."


Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Birşey Var

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği

İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne
Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa
Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır
Kopmaz kökler salmaktır oraya

Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını
Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin
Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara
Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin

İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine
Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına

İnsan balıklama dalmalı içine hayatın
Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına

Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar
Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın
Değişmemelisin hiç bir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın

Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı
Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına
Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara,göğe,bütün evrene karışırcasına
Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana

Ataol BEHRAMOĞLU







                             






























4 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Burçak'cığım,

Bu şiiri de severim, A. Behramoğlu'nun aynı ismi verdiği kitabındaki diğer şiirleri de. Fazla elemek zorunda kalmayacağımız bir yaşam daha neşeli olur belki.

Sevgilerimle.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Betülcüğüm, canım,Ataol Behramoğlu'nun şiirlerine olan ortak ilgimiz, sevgimiz beni çok sevindirdi.
Ama bir yanlış anlama var sanırım. Çünkü sevdiklerimiz, uzağa gitmek durumunda kalabiliyorlar. Ya da bir süreliğine tanıdığımız, benimsediğimiz kişileri bir daha göremeyecek olmanın da üzüntüsünü yaşayabiliyoruz. Beni zorunlu vedalar üzüyor, anlatabildim değil mi tatlım?
Bu yalnızca özel ilişkilerde değil dostluk anlamında da böyle!
Kocaman sevgiler sana!

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

En sevdiğim şiirlerdendir! Çok fazla mesaj içeriyor! Uygulamaya gelince hepsini yapamıyoruz galiba...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Seblacığım,merhaba tatlım! Seni burada görmek ne güzel! Çok özlemiştim! Evet canım, ben de bu şir çok severim.Çoğunu yapamasak ta hiç olmazsa çaba harcıyoruz, öyle değil mi? Yaşamımızı daha anlamlı ve kaliteli hale getirmeye çabalıyoruz!