19 Temmuz 2008

Hafif Bir Cevizli Havuçlu Kek

Selam arkadaşlar, biliyorsunuz, bu günlerde pek yazı yazasım yok, arşivde bir sürü tarif var yayımlamayı bekleyen. İşte bu da onlardan biri. Cevizli havuçlu kekim pek bilinir oldu, biliyorum ama bir farkla yağ miktarını yarı yarıya düşürdüm, daha güzel oluyor. Yağsız da olmuyor hem.
Bir de severek uyguladığım tariflerde form değişikliği yapmayı tercih ediyorum. Chessecakeler de de değişik mazlemeler kullanmayı seviyorum. Bir tane daha böyle değişik bir tarif siz çok bekletmeden gelecek zaten, söz! ;))


Cevizli ve Havuçlu Kek

Malzemeler:

1/2 su bardağı sıvıyağ (bir bardak yağ fazla geliyor)

2 yumurta

1,5 su bardağı toz şeker (siz kendinize göre şeker miktarını ayarlayabilirsiniz)

1 su bardağı süt

2 tane rendelenmiş havuç

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1/2 su bardağı ceviz

3 su bardağı un

Yapılışı:

1- Yumurta ve vanilya mikser ile iyice çırpılır,toz şeker, süt, sıvıyağ eklenir, yeniden karıştırılır.

2- Karışıma rendelenmiş havuç ve ceviz ilave edilir, karıştırılır.

3- Kabartma tozu ve un da eklenir, karıştırmaya devam edilir, iyice karıştırıldıktan sonra ısı ayarını sizin belirleyeceğiniz sıcaklıktaki (orta ısıda olmalı) fırında 40-45 dk. pişirilir.

Afiyetle yenir!

Sevgiyle Kalın!

2 yorum:

Hanife dedi ki...

Burcak'cigim,
Tasun gibi bu olmus bu guzel:)) Sicaktan nasil bayilmis, yazik:)

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Hanifeciğim, ev cadısı o resimde sıcaktan bayılmamıştı henüz!Bize yardım etmiyor hiç, kaygıları da yok ki! Onun tek derdi keyfe asistanlık yapmak!
Sıcacık sevgiler canım!