16 Temmuz 2008

İşte Yeniden Paskalya Çöreği!

Selammm, bir süredir yine yazmıyorum değil mi? Bu aralar kendimle çok uğraşıyorum. Kendimi keşfetmeye adadım. Ne hissediyorum, ne düşünüyorum, sürekli analiz ve sorgulama içersindeyim. Dünya kadar kitabım var, kafamı veremiyorum. Durmadan yazı yazıyorum. İyi geliyor. Arada sırada fırsat bulup hepimizin zihinsel ve ruhsal detoks yapmasında yarar var bence.

Ama bu arada geçen hafta yeniden Paskalya Çöreği yaptım. Eksik malzemesiz. Annem, çok beğendi, "işte bu" dedi. İki gün sonra bile yumuşacıktı.
Tarifi yeniden yazıyorum. Çünkü arşiv oluşturma konusunda tembellik ediyorum. ilk fırsatta o işin de üzerine düşeceğim.


Paskalya Çöreği

Malzemeler (Hamur için)

500 gr un ( 4.5, 5 su bardağı) un (benim ölçü bardağıma göre dört bardak)

1 poşet Dr. Oetker instant maya

125 gr yumuşak margarin

1/2 çay bardağı toz şeker (bir çay bardağının tamamı ya da tamamına yakın koymakta yarar var, şekeri biraz az gibi )

1 yumurta

200 ml ılık süt (bir su bardağı ya da iki çay bardağı)

Üzeri İçin:

1 yumurta sarısı

Hazırlanışı:

Unu eleyip maya ile karıştırın. Üzerine margarin ,toz şeker, yumurta ve ılık sütü ekleyip yaklaşık 5-10 dk. yoğurun. Üzerini kapatıp oda sıcaklığında hamur hacmi iki katına çıkıncaya kadar (yaklaşık 40-50 dk.) bekletin. Süre sonunda hamuru 21 eşit parçaya bölün, her birini 15 cm boyunda uzatın. Bu hamurları üçerli olarak saç örgüsü biçiminde gevşek olarak örün. Fırın tepsisine aralıklı olarak sıralayın. Üzerini kapatıp 30 dk. bekletin. Üzerlerine yumurta sarısı sürün, ısısı 180 C'ye getirilmiş fırında 20-30 dk. pişirin. Fırından çıkarınca üzerini kapatın. Sıcak ya da soğuk olarak servis yapın.

Dostum, ablam Ayşenur abla, dün, anneme, benim almaya niyetlendiğim kitabı okumamız için anneme vermiş. Görünce çok sevindim. Birazdan büyük bir iştahla okumaya başlayacağım.
Sizleri daha fazla merakta bırakmak istemedim.
Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!














2 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Burçak'cığım,

Haklısın, arada zihinsel olarak kendimizle başbaşa kalmak, istiflenenleri yerlerine koymak iyi geliyor. Paskalya çöreğin enfes görünüyor, ellerine sağlık.

Herşey gönlünce olsun.
Sevgilerimle.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Betülcüğüm,merhaba tatlım! ayın düşüncede olmamız beni çok mutlu etti canım!
Paskalya çöreğimi beğenmene çok sevindim.
Senin de her şey gönlünce olsun!
Sımsıcacık sevgiler!