24 Temmuz 2008

Küresel Isınma ve Ekolojik Denge



Çocuklarımıza nasıl bir dünya bırakmak istiyoruz, yarınımızı nasıl görmek istiyoruz?

Hemen üstteki resim, acilen bireysel, toplumsal olarak önlem almazsak bir kaç yıl sonra karşılacağımız manzarayı gözler önüne seriyor!
Sularımızı, bilinçsizce kullanıyoruz,tüketiyoruz, kuraklık başladı, bir kaç yıl sonra
açlık, salgın hastalıklar, su yüzünden çıkan savaşlarla mücadele edeceğiz!
Ormanlarımız yanıyor, nefessiz kalacağız! Herkes, oksijen tüpleriyle dolaşır hale gelecek herhalde! Kara ve karamsar bir tablo ama gerçek bu! Hepimiz bireysel olarak acilen önlemler almalıyız!
Neler yapabiliriz?
  • greenpeace
  • 'den
    siteye üye oluyoruz, Enerji [D]evrimi’nin ampüllerle ilgili kampanyasına katılıyoruz ki ben, adım adım neler yapabileceğimizi sizlerle paylaşacağım!
    1- Kendi ampullerinizi değiştirmek
    Adım 1: Eski israf (akkor) ampüllerinizi değiştirin

    Muhtemelen siz zaten harekete geçmeye başlamışsınızdır ve evinizdeki bütün israf ampüllerini, enerji tasarruflu (verimli) ampüllerle değiştirmişsinizdir. Böylece yalnızca çevreyi korumakla kalmıyor, aynı zamanda cebinizi de koruyorsunuz. Şimdi başkaları için de harekete geçme zamanı. Belki henüz ampüllerini değiştirmemiş bir arkadaşınız ya da lambaya ulaşamayan yaşlı veya yardıma muhtaç biri. Onlara yardım edin. Onlara yardım ederek iklime de yardım edeceksiniz. Enerji [D]evrimi’ni hep beraber gerçekleştireceğiz.
    İlk önce güvenlik ve sağduyu. İsraf ampüllerinin nasıl enerji harcadığını biliyorsunuz—enerjinin büyük miktarı ısı olarak açığa çıkar. Sökmeden önce soğuyana kadar ışıkları kapalı bırakın (ve eğer bir lambaysa fişten çekin)
    Ampüllerimin israf ampülü olup olmadığını nasıl anlarım? Bunu, ürettikleri ısıdan anlayabilirsiniz. Bir süre yandıktan sonra dokunulmayacakkadar sıcak olurlar. Ayrıca paketindeki bilgilendirmeden de anlayabilirsiniz. Enerji değeri D’nin altında olmalıdır. Ayrıca içindeki telden de anlayabilirsiniz.
    Dükkanlara bakın Eğer yörenizdeki dükkanlar enerji tasarruflu ampuller satmıyorsa veya sattıkları ampuller yeterince iyi değilse çevrenizdeki diğer dükkanları araştırın ve onlardan enerji verimli ampül satmalarını talep edin.
    Bu eylem çok basit görünüyor diye cesaretiniz kırılmasın. Ampullerinizi değiştirmek sadece başlangıç için kolay bir yoldur. Ayrıca paradan da tasarruf edersiniz. Bunu enerji verimliliği ile ilgili bir kampanyanın ilk adımı olarak düşünün. Çoğu devletler enerji verimliliğini belli bir düzeye kadar desteklemektedirler-bazı ülkeler ise ( Kanada,Avustralya ve Hollanda gibi ) yüksek enerji harcayan ampulleri er ya da geç kaldıracaklarını söylüyorlar. Yeterli baskı ile onların harekete geçmelerini sağlayabiliriz.




    Yaşayabileceğimiz başka bir dünya yok! Daha fazla kazanmak isteyen, cebini, çıkarını düşünen insanlar, hayvanların yaşam haklarını ellerinden alıyorlar, ormanlarımızı, yaşamımızı, yarınlarımızı, çocuklarımızı geleceğini tehlikeye atıyorlar,doğayı yok ediyorlar. Buna izin vermeyeceğiz, bireysel-toplumsal olarak mücadele edeceğiz!
    Doğa'dan öğreneceğimiz çok şey var, her sabah gözlerimzi açtığımızda bize kucak açıyor,dostça göz kırpıyor.Hoyratlığımıza, nankörlüğümüze, sevgisizliğimize, düşüncesizliğimize, bencilliğimize, onu korumayışımıza, umursamazlığımıza rağmen büyük bir özveriyle bize güzelliklerini sunmayı sürdürüyor. Dünyayı güzellik kurtaracak!

    Bilge Kızılderililer bakın, neler söylemişler:

    "Hayvanlar olmadan insanlar nedir ki? Eğer bütün hayvanlar kaybolup giderse insanoğlu büyük bir ruh yalnızlığı içinde ölecektir. Hayvanlara ne olduysa insanlara da aynısı olur. Her şey birbirine bağlıdır. Yerkürenin başına gelen, yerkürenin çocuklarının da başına gelecektir."

    "İnsan tabiattan uzaklaştıkça kalbi katılaşır."

    "Dünya,bize atalarımızdan miras kalmadı,çocuklarımızdan ödünç aldık."

    Bu konuda bizlere bilgi verebilecek, gönüllü çalışmalara katılabileceğimiz sivil toplum örgütleri, kuruluşlarının adreslerini aşağıda bulabilirsiniz!

  • tema

  • wwf

  • yesil.ntvmsnbc

  • turmepa

  • greenpeace

  • bugday

  • dhkd

  • cevreciyiz


  • Bundan böyle sıklıkla küresel ısınma ve ekolojik dengeyi korumaya yönelik yazılar eşliğinde sizlerle buluşacağız!
    Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!

    7 yorum:

    Tijen dedi ki...

    Burçak'cığım,
    Seneye yine çıkacak çiriş nasılsa. O zaman denersin.
    Doğaya, çevreye verdiğin destek için kendi adıma teşekkür ediyorum.

    EZGi :)) dedi ki...

    canım burçakçım harika bir yazı seçmişsin seni yürekten kutluyorum canım eğer 1 kişi bile bu yazıyı okuduktan sonra hayatında birşeyler değiştirmeye başlarsa biraz bile biliçlenirse bunun çok fazla önemi olduğunu düşünüyorum bütün kalbimle yazdıklarına katılıyorum en yakın zamanda bende blogumda işlemeyi düşünüyorum kocaman öptüm canım kocaman sevgiler

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Tijenciğim, evet tatlım Çiriş başka bahara kaldı! Canım, çabamı gördüğün, destek olduğun için ben çok teşekkür ederim! Manevi desteğin benim için çok çok önemli!
    Sımsıcacık sevgiler!

    Ezgiciğim, canım benim, merhaba!
    Canım,sevdiğim dostlarımın manevi destekleri, çabamı görmeleri, takdir etmeleri beni çok çok mutlu ediyor! Sıcacık yorumun içn çok çok teşekkür ederim tatlım!
    Bence sen de hemen bu konuda yazmaya başla, arkası da gelsin!Bizler arasında başlasın yayılsın bu çaba!
    Kocaman öptüm seni!

    FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

    Buröak cıgım merhaba,
    Yazını gururl okudum, cok tebrik ediyorum seni bu girişiminden oturu.
    Ben de ilk vakitte yazacagım.
    Emeklerine saglık canım...

    sevgilerimle,

    Figen Karavaş

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Figenciğim, canım benim!Sıcacık, destekleyici yazın beni çok mutlu etti, onore oldum tatlım benim! Çok teşekkür ederim, iyi ki varsın, iy ki varsınız! Yüreğiniz sıcacık, çok güzel ki çabaları hem görüyor hem de takdir ediyorsunuz!Tatlım, evet, hepimiz birlik olup yazmalıyız bence!
    Öptüm canım!

    pelince dedi ki...

    Burçak harika bir paylaşım,uzun uzun okudum...bitkisel atık yağları evden bir alo dedikten alıyorlar bu çok hoşuma gidiyor..Yapılması gereken ne çok şey var..Bloğumda paylaşmak ve görüşmek üzere..

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Pelinciğim, yorumun çok çok güzel, çok teşekkür ederim! Gerçekten yapılması gereken çok şey var! Evet hepimizi bloglarımızda bu konuya eğilmeliyiz!
    İlk fırsatta blogunu ziyaret edeceğim!
    Seni tanıdığıma çok sevindim!
    Sıcacık sevgiler!