26 Mayıs 2008

YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİ

Sevgili komşum,

  • Derya
  • 'nın hazırlamış olduğu Bulgur Ye Etkinliği'ne çok severek katılıyoruz. Çünkü annem ve ben bulguru çok çok seviyoruz, kolesterol yok, kan şekerini yükseltmiyor. Bu nedenle bulguru pirinçten daha sık tüketiyoruz özellikle de esmer bulguru. Sebzeli pilav, kısır, mercimekli köfte, patates köftesi, sarımsaklı köfte nadiren de olsa içli köfte severek yaptığımız yediğimiz yiyecekler. Hatta anniş, Meral'imden etsiz çiğ köfte yapmanın sırrını öğrendi, parmaklarımızı ısırarak yerken! Biz, etkinliğe yıllar önce ablamın Urfalı komşusunda tanıştığımız, yapmayıkafama koyduğum "Yumurtalı Köfte" tarifi ile katılıyoruz! Köfteyi, etkinlik için Cuma günü annişim yaptı! Resimleri çekmek, yazıyı yazmak, yayımlamak ta bana düştü! Tarif aylar önce aldığım "Bulgur Yemekleri" adlı kitaptan! Bulgurseverlerin ellerinden düşüremeyecekleri çok çok güzel bir kitap! Elinizin altında bulunmasında yarar var!

    Malzemeler:

    1 tatlı kaşığı pul biber

    1 1/2 su bardağı sıcak su(yaklaşık)

    1 büyük boy soğan

    3 orta boy yeşil soğan

    4 diş sarımsak

    3/4 demet maydanoz

    2 su bardağı köftelik bulgur

    1 tatlı kaşığı tuz (tarifte 2 tatlı kaşığı tuz kullanışmış ama acı biber salçasının da tuz oranını düşünürsek miktarı yarıya indirmekte yarar var)

    1 tatlı kaşığı karabiber

    1 yemek kaşığı salça

    1 yemek kaşığı acı biber salçası

    1/2 su bardağı sıvıyağ (tarifte tereyağı kullanılmış ama biz sıvıyağ kullanmayı tercih ediyoruz)

    4 adet yumurta

    Yapılışı:

    Pul biber, bir yemek kaşığı ılık su ile 5 dk. ıslatılır. Kuru ve yeşil soğanlar, sarımsaklar soyulur ve yıkanır. Maydanoz yıkanır ve ayıklanır. Kuru soğan, yeşil soğan ve maydanozlar ince kıyılır, sarımsaklar ise dövülür. Bir tepside bulgur, kuru soğan, sarımsak, tuz, karabiber, pul biber, domates ve biber salçası zaman zaman ele su alarak bulgur yumuşayıncaya kadar iyice yoğrulur.
    Tavaya sıvıyağ konulur, yumurtalar kırılır, ak ve sarıları sertleşince ateşten alınır ve yağı köftelik karışıma süzülerek yoğrulur. Kıyılmış yeşil soğan ve maydanoz ilave edilir. Fazla yoğurmadan karıştırılır. En son pişirilmiş yumurtalar eklenir. Yumurtalar fazla parçalanmadan karıştırılır. Birer avuç ya da bir kaseye konarak servis tabağına ters çevrilir.

    Şuraya bakın, kediler, keyif yapmak için dünyaya gelmişler adeta! Ev geçindirme, iş, yemek kaygısı yok! Yediği önünde yemediği arkasında! Bazen kıskandırıyor beni, işe gitmesem de kızımla keyif yapsam diye düşünüyorum! En sevdiğim iş, kızımın çeşit çeşit resimlerini çekmek gördüğünüz gibi! Kızımsız yazı olmaz!
    Tarifi de söz verdiğim gib yayımladığıma göre yeniden buluşuncaya dek hoşçakalın!





    4 yorum:

    lezzetsofram dedi ki...

    Günaydın canım,etkinlik için ,emeğin için kucak dolusu sevgiler.
    Tarifini bekliyorum çünküüü bende bir bulgurseverim:))Dolmalara bile yarım ölçü koyarım, çok lezzetli oluyor.
    Sevgiler
    Emel
    asevi.blogcu.com

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Emelciğim,canım, evet biz de bulgurlu dolma yaparız onu yazmayı unuttum! Vazgeçilemez lezzeti var değil mi?
    Sıcacık yorumların için çok teşekkür ederim!
    Merak etme en kısa zamanda tarifi ekleyeceğim! Sıcacık sevgiler sana tatlım!

    Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

    Burçakcım merhaba:) Ben bu yumurtalı köfteyi 1 kere yedim çok güzeldi. Sayfanda görünce çok canım çekti. En iyisi ben de bir deneyeyim:) Öptüm:)

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Seblacığım, tadı gerçekten de çok güzel! Kıyamam sana bütün köfteler senin olsun :))
    Dene pişman olmazsın canım!
    Çok öptüm!