28 Mayıs 2008

ANNEMİN YEMEKLERİ!

Sevgili komşum
  • Lama
  • çok çok güzel çok çok anlamlı bir etkinlik düzenlemiş. Sevgili komşumun eline, yüreğine sağlık! Yeni annemiz ne bebeği Zeynep'i ne de bizleri ihmal ediyor! Zeynepçiğim, sen çok şanslı bir bebeksin!

    Biz, etkinliğe annemin Yayla Çorbası ile katılıyoruz. Bu çorbanın bizim ailede önemi çok büyük çünkü ne zaman hastalansak, yatağa düşsek annem bu çorbayı yapar! Bize de en kısa zamanda iyileşmek düşer.


    İş yoğunluğunda hastalığı ayakta atlatmaya çalışırken annemin hastalık zamanı yaptığı çorbayı ararım. İçemezsem moralim bozulur, bağışıklık sistemim iyice çöker.
    Annem ve ben çalışırken bazı istekler anında karşılanamazdı. Şimdi annem emekli olduğu için her an yanımda. Dolayısıyla hastalandığımda şanslı hastalardan oluveriyorum, moralim yerinde oluyor. Sanki annemin yaptıkları benim için manevi koruma, zırh oluşturuyor.
    Bir ara "Tavuk Suyuna Çorba" kitapları vardı ya annemin çorbası da aynı etkiyi, sıcaklığı, huzuru veriyor.
    Tarife geçelim mi?

    Malzemeler

    2 çorba kaşığı tepeleme un

    1 çorba kaşığı nane

    3 çorba kaşığı Becel margarin

    250 gr yoğurt

    1 kahve fincanı pirinç

    Yeteri kadar tuz, karabiber

    4 su bardağı su

    Yapılışı:

    Un, yağda, kokusu gidene kadar kavrulur. İçine nane eklenir. Bir iki karıştırıldıktan sonra bir kapta yoğurtla karıştırılan su ve pirinç eklenir. Kaynamaya bırakılır. Pirinçler yumuşayınca tuzu, karabiberi eklenir. Altı söndürülür.

    Not: Bildiğimiz gib aslında çorbaya limon ve yumurta sarısı karıştılarak konur, terbiye edilir. Bu da hafif ekşi bir lezzet verir.
    Ama annem daha hafif, kolesterolsüz olması açısından yoğurdu fazla koyuyor dolayısıyla terbiye ye gerek kalmıyor. Lezzetinden hiç bir şey eksilmiyor!

    Ben de bu çorbayı bir kaç kez annemin verdiği tarifle yaptım, lezzetli de oldu, annem beğendi. Ama sanki annemin eli değmeyince sihir bozuluyor, aynı tarif olsa bile o tadı alamıyorsun.

    Allah, annemi, annelerimizi başımızdan eksik etmesin. Onların manevi desteği her yaşta önemli. İnsanı sakinleştirebilen tek mucize annelerimiz! Onların üstüne yok!







    10 yorum:

    lezzetsofram dedi ki...

    Canım senin ellerine annenin yüreğine sağlık.Anne eli değen herşey başka oluyor.Allah başımızdan eksik etmesin, sağlıklı uzun yıllar bizimle olsunlar...
    Sevgilerimle
    Emel
    asevi.blogcu.com

    zarpandit dedi ki...

    hmmm ellerine sağlık nefis gözüküyor:)
    hayırlı cumalar canım..

    Sıcak Mutfaklar dedi ki...

    Canımcım annenin elelrine sağlık.Benimpaketten henüz haber yok.Sen duyurunu yap yazacaklarını yaz artık bence güzelim.
    sevgilerimle
    oylum

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Emelciğim, çok çok teşekkür ederiz!
    Gerçekten de anne elinin değdiği her şey daha bir güzel daha bir lezzetli!
    Allah, hepimizin annesini bize bağışlasın. Uzun ömür, sağlık versin!
    Sıcacık sevgiler sana!

    Sevgili Gökçe, çok çok teşekkür ederim! Sana iyi tatiller tatlım!

    Oylumcuğum, çok teşekkür ederiz tatlım! Bir ik güne kadar yazımı yazacağım!İnşallah bu süre içersinde hediyene kavuşursun. Senin bu yazını okuyunca arkadaşa hemen yazdım. Mayıs başında hediyesini göndermiş ama henüz eline geçmedi. Çok üzüldüm!
    Seni çok çok öpüyorum!

    sevdamavisi dedi ki...

    Burçakcığım,
    Bu çorbayı içip de iyileşmemek mümkün mü. Annenin ellerine sağlık canım nefis görünüyor. öpüyorum canım.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canım Sevda'm,gerçekten de iyileşmemek mümkün değil! Senin için yapıldığını bilmek, kokusunu içine çekmek bile manevi yönden iyileştiriyor insanı!
    Anneme ilettim, sana teşekkür ediyor!
    Çok teşekkür ederiz canım!
    İkimiz de seni çok öpüyoruz!

    tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

    Burçakcım
    çorban nefis görünüyor.Ellerine sağlık
    K. bkam sanırım cvp vermekte geciktim.herhangi bir sıkıntı yaşamadım ama henüz yayınlayamadım
    bu hafta inş. yayınlayacağım
    sevgiyle kal

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canım,sıcacık yorumun için çok teşekkür ederim!
    Hediyenin eline geçmiş olmasına çok sevindim. İlk fırsatta yayımlarsın elbette!
    Sıcacık sevgiler!

    bir demet feslegen dedi ki...

    Burçak'cım
    Çorba nefis görünüyor..Annene de sevgiler..Bugün hediyelerim geldi canım..Yazını yazabilirsin :)
    Sevgiler

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Edacığım, canım çok çok teşekkür ederim! Sıcacık sevgiler!