5 Ocak 2008

Yeni Yıl Soframız!

Merhabalar Arkadaşlar, yeni yılda kurduğumuz soframızın, yaptıklarımızın resimlerini yayımlıyorum! En kısa zamanda tariflerini yazacağım!
Soframız, annemin emekleriyle hazırlandı, okuldan aç bilaç dönünce bana hazır sofraya oturmak düştü!

Annişimin nefisss lazanyasının dilimlenmiş halinin resmini çekebildim ancak!
Tarifi almaya hazır mısınız?

Kıymalı Lazanya

Malzemeler:

1/2 kutu (biz, iki kişi olduğumuz için yarım kutusu yetti) Barilla Lazanya

3 tepeleme çorba kaşığı un,

2 çorba kaşığı margarin

750 gr süt

3-4 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar

Beşamel Sos’un Yapılışı: Margarin ile birlikte un, beyaz kalacak biçimde kavrulur, içine süt, tavuk suyu, tuz, karabiber ilave edilir, sürekli karıştırılarak yedirilir. Kaynadıktan sonra kısık ateşte 3-4 dk. kaynamaya bırakılır.

Beşamel sosu ocaktan indirince 2 çorba kaşığı kaşar peyniri eklenir.

Lazanya'nın Hazırlanışı:

Borcamın en altına lazanya yaprakları haşlanmadan dizilir, üstüne beşamel sos dökülür. üste yeniden lazanya, beşamel sos şeklinde işleme devam edilir. 3-4 sıra lazanya konduktan sonra en üste yine beşamel sos dökülür, kaşar peyniri serpilir. Orta ısıdaki fırında yaklaşık olarak 40-45 dk. pişirilir. Üstü kızarınca fırından alınır. Sıcak olarak servis edilir.

Afiyetle Yenir!

Ama en de boş durmadım. Yılbaşı kurabiyelerini ve pastasını (chessecake) bir gün önceden hazırladım. Kurabiyelerimin resmini hediyelerimle yayımlayacağım çünkü servis ve sunum sırasında hediyelerimi kullandım! Sırrımı açığa vurmak istemem! Biraz sabır! Kurabiyelerimi üst kat komşumuz, arkadaşımDilek ve Aytülüm çok çok beğendiler bunu da ayrıca belirtmeme gerek. Ki ikisi de çok seçicidir!


Limonlu Chessecake

Malzemeler:

2 paket Eti burçak

100 gr Becel margarin

500 gr süzme yoğurt

2 yumurta

1 paket vanilya

1 paket tart jölesi

1 limonun kabuğu

1 limon

100 gr krema

1 paket labne peynir (ben Aytaç marka peynir aldım, sonuçtan çok memnun kaldık)

Yapılışı:

Bisküviler, rondoya konur, toz haline getirilir. Margarin eritilir, toz haline getirilmiş bisküvilere yedirilir. Bisküviler, 18-20 cm çapında bir kelepçeli kalıbın tabanına sıkıca yayılır. 30 dk. boyunca buzdolabında tutulur.
Labne peyniri mikserle çırpılır daha sonra çırpılmıuş olan krema eklenir. Yumurtalar eklenir, karıştırmaya devam edilir. Dilerseniz bu aşamada vanilya da ekleyebilirsiniz.
Ben, limon kabuğunu da rendeleyip krema karışımına ekledim, süzme yoğurdu da kattım. Karıştırdım.
Fırında yaklaşık bir saat kadar pişirdim.
Piştikten ve soğuduktan sonra limon dilimlerini chessecake'nin üzerine dizdim. Hazırlamış olduğum tart jölesiyle de (tart jölesi bir çay bardağı su ve yarım limon suyu karıştırılarak pişirilir. Kabarmaya başlayınca ocaktan alınır, bir buçuk çay bardağı soğuk su eklenir. Karıştırılır. Soğumaya bırakılır) üzerini kapladım.
Soğuyunca buzdolabına koydum, bir gün boyunca dinlenmiş oldu. Yılbaşı'nda da kahvenin eşlikçisi oldu, afiyetle yendi!

Not: Ben, chessecake'mi limonlu yaptığım için tart jölesine limon kattım. Tart jölesi sade olarak ta hazırlanabilir dilediğiniz, malzemeye uyumlu bir meyve suyu katılarak ta hazırlanabilir.

Mutlu, keyifli bir hafta sonu diliyorum sizlere. Sevgiyle kalın!





















































9 yorum:

Adsız dedi ki...

Değerli Burcak Hanım, ilginiz için teşekkürler hediyem elime geçti hatta sitemde yayınladım da siz göremediniz galiba? Yazılarım linki altında etkinlik hakkındaki sayfama ulaşabilirsiniz. Ben sorunum şı ki bana gönderen hanım efendinin web adresi yoktu o yüzden link veremedim yazımda. Size haber vermeyi gözden kaçırdığım için özür dilerim. Yeni etkinliklerinizi dört gözle bekliyorum.

EZGi :)) dedi ki...

burçakcığım hediyemi aldım böyle bir etkinlik hazırladığın için tekrar teşekkür ediyorum sana.yılbaşı sofrası enfes görünüyor anneciğinin ellerine sağlık
sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Ayşe hanım, hediyenizi almış olmanıza çok çok sevindim!
Henüz hediyelerinizi göremedim, yeniden bakmayı deneyeceğim! Etkinliğe katıldığınız için çok teşekkür ederim!
Etkinliğe katılan tüm dostlarımın hediyelerinin ellerine geçmiş olması
çok önemli!
Hediyelerinizi güle güle kullanın!
Yeni ve değişik etkinlikler düşünüyorum, size haber vereceğim mutlaka! Sevgiler!

Ezgiciğim, hediyeni almış olmana çok sevindim, güle güle kullan canım!
Eytkinliğe katıldığın için asıl ben çok teşekkür ederim! Yorumun içn de çok sağol tatlım!
Kocamann sevgiler!

Adsız dedi ki...

bende aldım hediyemi hemde hakıra haykıra
canım bu güzl sofrada sadece yutkunuyorum malum rejim durumları
ben bu nefis kahvenin tadına bakmak için sabırsızlanıyorum
sevgiler yeniden mutlu sevgi dolu yıllar

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
harika bir sofra hem senin hem annenin ellerine sağlık canım. canım seni rüyamda gördüm bu akşam çok hüzünlü görünüyordun. genellikle bu tarz rüyalarım çıkar benim çok merak ettim seni. birşeye canın mı sıkkın yoksa. benimle hiç konuşmadın, düşünceliydin. Şimdi uyuyorsundur sanırım. öpüyorum canım.

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Çok güzel bir sofra Burçakcım:) Çok leziz gözüküyor yemekler:) Ne güzel hazır sofraya konmuşsun:) Afiyet, bal, şeker olsun!

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Yeşimciğim, hediyelerini almış olmana çok çok sevindim!Hangi kahveyi denemek istersen seve seve ikram ederim. Hatta seni kahveye boğarım!
Sana da mutlu yıllar tatlım!
Sıcacık sevgiler!

Sevdacığım, çok çok teşekkür ederim.Sofra tamamen anneme ait tatlım.Ben,işin tatlı kısmını yürüttüm. Chessecake için de eline sağlık diyorsan seve seve bir kez daha teşekkür ederim!
Canım,dilerim rüyalarının tersi çıkar, ikimiz de bol bol güleriz!
Öptüm seni!

Seblacığım, beğendiğin için çok teşekkür ederim tatlım!
Belirttiğin gibi hazır sofraya kondum gerçekten de!
Sana da arada sırada nasip olsun!
Sana da he rsofran ,her yediğin afiyet, bal, şeker olsun!
Öptüm seni!

fidaneli dedi ki...

burcak cım slm.. bende hedıyelerımı aldım sevgılı emel den:)) hemde 2. kez ne sans dımı:) yalnız resımlerı ekleyemedım bloğuma umarım en kısa zamanda ekleyebılırım... bu arada ben lazanyaya takıldım, annenın ellerıne sağlık, ammaaa haslanmadan demıssın doğrumu anlamısım?? eee pekı kıtır kıtır kalmıyorlarmı??

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, hediyelerin çok güzelmiş, güle güle kullan!
Sana gönderdiğim iletide de belirttiğim gibi beşamel sosu biraz sulu yapmak gerekiyor ki lazanyamız kuru olmasın!
Kocaman sevgiler sana!