30 Ocak 2008

GELENEKSEL TATLILAR ETKİNLİĞİ!

Selammm, 15 günlük bir aradan sonra yeniden buluşabildik! İş yoğunluğu, tatil, halsizlik, kırıklık, soğuk algınlığı derken buluşmamız epey ertelendi! Bugün, Sevgili Arkadaşım, komşum

  • Saliha
  • 'nın düzenlemiş olduğu eğlenceli etkinlik nedeniyle buradayız. Salihacığım, çok güzel ve keyifli bir etkinlik olacak, ellerine sağlık!

    Annemle ben, yaklaşık bir ay önce ne yapacağımıza karar vermiştik, malzemeler temin edildi. Anniş, Cuma günü etkinlik için kararlaştırdığımız Künefe'yi yaptı! Ben de ancak bugün yazıp yayımlayabiliyorum.
    Tarife geçiyorummm!

    Künefe

    Malzemeler:

    500 gr tel kadayıf

    300 gr dil peyniri ya da mozzarella

    125 gr Becel margarin

    Şerbet için:

    3 su bardağı toz şeker

    4 bardak su

    2 tatlı kaşığı limon suyu

    Yapılışı:

    Kadayıf, bir tepsiye alınır. Eritilmiş margarinin yarısı ile kadayıf hafifçe harmanlanır. Birbirine yapışık olan kısımları açılır. Yarısı tepsiye yerleştirilir, üstü bastırılır. Üzerine bolca rendelenmiş peynir serpiştirilir. Kalan kadayıf üstüne yerleştirilir. Yeniden sıkıca bastırılır. Üstüne kalan margarin kaşıkla dökülür.
    Orta ısılı fırında yaklaşık 35-40 dk. pişirilir.
    Fırından çıkarılınca önceden pişirilip soğutulmuş olan şerbet üzerine dökülür.

    Afiyetle yenir!


    En kısa zamanda buluşmak üzere hoşçakalın. Bir daha ki buluşmamızda sıcacık, taptaze kitaplarımı ve Burçiş usulü kurabiyeyi sizlerle paylaşacağım!
    Sevgiyle Kalın!


















































    8 yorum:

    Melek* dedi ki...

    resimle yorum arası çok boşluk var hatırlatma:)) künefeyi acaba birgün bende yapıcakmıyım çok merak ediyorum.annişinin ellerine sağlık

    NiNo dedi ki...

    canim ellerine saglik nefis olmus

    Mutfak Havlusu dedi ki...

    künefe mmm ne nefis bir tattır yaaa:)
    anneciğininde seninde ellerine sağlık,nefis bir lezzeti bizlere sunduğunuz içinde çok teşekkürler.

    uygarimizlahayat dedi ki...

    Burçakçığım künefe harika, annenin ve senin ellerine sağlık.Künefeye bayılırımmmmmmmm, üzerine birde dondurma olsa ohhh ohh, inan canım çekti :((( sevgiler canım...

    Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

    Burçakcım çok ara verdin ama:( Özledik:( Kadayıf süper gözüküyor. Ellerine sağlık! Tatlıların başında gelir kadayıf benim için:) Kitap önerilerini heyecanla bekliyorum. Kocaman öptüm canım:) Bu arada yeni etkinlik yok mu;)

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Merhaba Sevgili melek, bence de mesafe fazla olmuş.Ben de fark ettim.
    Yazıda çok değişiklik yapınca oldu herhalde!
    Bir gün canın isterse sen de yaparsın eminim! Teşekkür ederim! Sevgiler!

    Ninocuğum, çok çok teşekkür ederim canım! Kocaman sevgiler sana!

    Sevgili Mutfak havlusu,güzel yorumların için çok çok teşekkür ederim! Sevgiyle kal!

    Şerifeciğim, tatlım merhaba! Sıcacık yorumun için çok çok teşekkür ederim! Haydi gel sana dondurmalı künefe ikram edeyim! Antep fıstıklı dondurma mı istersin yoksa kaymaklı mı? Öpüyorum seni!

    Seblacığım, canım, şükür kavuşturana!Bence de çok ara verdim. Sağol tatlım benim!Ben de çok özledim arkadaşlarımı, dostlarımı! Gel, bir de bizden kadayıf, künefe ye, ne dersin tatlım? Gelir misin? Gelirsen çok sevinirim!Etkinlik Mart sonu, Nisan başı gibi başlar herhalde!
    Çok öpüyorum seni!

    Adsız dedi ki...

    cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Sevgili Kızılcıkşurubu, güzel yorumunuz için çok çok teşekkürler!
    Sevgiler!