15 Ekim 2007

Ye#27 Ve KARADENİZ YEMEKLERİ



Selam, işte yine çok güzel bir etkinlik nedeniyle buluşuyoruz. Sevgili
  • Yeşim
  • 'e, çok güzel bir etkinlik hazırladığı için teşekkür ediyorum.Eline sağlık Yeşimciğim, "Yöresel Mutfak" fikri çok güzel bir çalışma, bakalım ne güzel tarifler öğreneceğiz, merak ediyorum şimdiden!Balıklı tarifler, en çok bu bölgeden çıkıyor,değil mi ama?
    Ben, önceden hazırlık yaptım,daha önce de sitemde tarifine yer verdiğim Defne Koryürek usulü mısır Ekmeğ yaptım, başarılı sonuç aldım. Bayram Arifesi de Laz Böreği hazırladım, şerbeti çok sulu oldu, sonuç hiç te iç açıcı değildi, hüsrana uğrayarak yalnızca Mısır Ekmeği ile etkinliğe katılma kararı aldım.
    Etkinliğin, hepimize hayırlı olması dileğiyle! Tarife geçiyorum.



    Defne Koryürek Usulü Mısır Ekmeği

    Malzemeler:

    100 gr mısır unu,

    100 gr un,

    100 mlt süt,

    1 koca paket kabartma tozu (kendi ifadesi),

    1 kahve kaşığı şeker,

    Biraz tuz (bir çimdik, şekerden daha az olacak),

    100 gr tereyağı (ben Mavi-Yeşil Light margarin kullandım),

    1 yumurta,

    Yapılışı:

    Yağı fırında eritiyoruz, böylece mısır ekmeği kızarıyor, bu arada diğer malzemeleri başka bir kapta karıştırıyoruz, yağımız eriyince karışımı yağın içine döküp 170 C'de 40 dakika süreyle pişiriyoruz, yumuşacık ve çok çok lezzetli oluyor, afiyetle yiyoruz.

    Yeniden buluşana dek sevgiyle kalın!

    15 yorum:

    Adsız dedi ki...

    canım benim kıyamam emeğin hep boşa gitmiş ama bu ekmekler de çok güzel görünüyor
    ellerine sağlık ve katılımın için çok teşekkür ediyorum
    kocaman sevgilerr

    Adsız dedi ki...
    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
    aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

    Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar. Ben mısır ekmeğini çok severim. Ayrıca laz böreğine üzüldüm. Onunda tadına doyum olmaz fakat yapmak ta cesaret ister baya meşakkatli bir börektir, yapılırken yardım etmiştim. Sevgiler..

    Adsız dedi ki...

    slm

    yanındaki zeytinle birlikte harika görünmüş...ellerine sağlık....

    NiNo dedi ki...

    ellerine saglik enfes gorunuyor

    Adsız dedi ki...

    elinize saglık ekmek nefis olmuşş..

    sevdamavisi dedi ki...

    Burçakcığım,
    ellerine sağlık güzel olmuş ekmeklerin. etkinliğe yetişemedim ama sizlerin tarifi ile gözüm şenlendi. öpüyorum canım. sevgiler

    Adsız dedi ki...

    Mısır ekmeğini görünce karadenizli olarak canım çekti.kolay bir tarife benziyor sadece pişen kabın ölçülerinden emin olmak istiyorum yazarsanız sevinirim.ayrıca kitap ve kahve resmine bayıldım.buna sıcak,temiz ve ışıklı bir oda ilavesiyle işte hayatın güzelliği budur derim.hoşçakalın

    MİNELİ dedi ki...

    Merhaba sevgili arkadaşım ellerine sağlık bence ekmek çok güzel olmuş.Sevgilerimle.

    Yaren dedi ki...

    Harika görünüyor.Misir ekmegi cok doyurucu özelligi var.Ellerine saglik.

    ceyt dedi ki...

    ellerine sağlık burçak çok güzel görünüyorlar.en kısa zamanda denemeye çalışıcam.
    sevgiler

    MMO dedi ki...

    Merhaba,
    Ekmeklerin çok güzel görünüyor. :)
    Benimki biraz kaskatı olduğu için senin tarifi not ettim bir yerlere :)
    Ellerine sağlık
    Sevgiler :)

    bir demet feslegen dedi ki...

    Merhaba
    Etkinlikten yeni haberim oldu, katılmak isterim ama bugün son gün sanırım. Eğer mümkünse bilgilerimi mail ile göndereceğim, haber verebilirseniz çok sevinirim
    Sevgiler

    aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

    Ellerine sağlık çok nefis olmuş.Sevgiler..

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Sevgili Yeşimciğim, asıl bu güzel ve yüreğimi hafifleten mesajın için ben çok teşekkür ederim!
    Böylesine güzel bir etkinlik düzenlediğini için bir kez daha ellerine sağlık!
    Burçiş'ten sıcacık sevgiler!

    Aslıcığım, ekmeklerimi beğenmene s,çok sevindim! Ama daha çok Laz Böreği'nde usta omlana sevindim, misafir ol gel bana, birlikte yapalım Laz Böreği, ne dersin?:))
    Sevgiyle kal canım!

    Sevgili Disal, güzel yorumun için çok çok teşekkür ederim! Sevgiler!

    Sevgili Nino, çok çok teşekkür ederim! İnsan yaptıklarının beğenilmesi kadar mutlu, motive eden başka bir şey daha var mıdır?

    Sevgili hünerlieller, çok çok teşekkür ederim!

    Sevdam, çok çok teşekkür ederim tatlım!Sevgiyle kal tatlım! Başka etkinliklerde buluşmak dileğiyle!
    Çok öpüyorum!

    Sevgili Hayzer, güzel, sıcacık yorumlarınız, önerileriniz için çok çok teşekkür ederim!
    Defne Koryürek'in de pişirdiği kabın ölçüsünü verdiğini hatırlamıyorum ama 26 cm'lik bie kelepçeli kalıp pişirmek
    için ideal olmalı! Ben, etkinlik için biçim değişikliğine gittim!
    Sevgiler!

    Sevgili Mineli, çok çok teşekkür ederim! Sen, ne kadar sıcacık bir arkadaşsın! Sevgiyle kal!

    Yarenciğim, güzel yorumun içinm çok çok teşekkürler! Gerçekten de çok doyurucu bir ekmek!
    Sevgiler!

    Sevgili ceyt, çok çok teşekkür ederim!Beğenmene çok sevindim,dilerim ekmeği yapınca tadını da beğenirsin! Sevgiler!

    Sevgili Tombuk, neler yazmışsın sen öyle! Gerçi, Defne Koryürek'in tarifi görene dek ben de bir çok denememde istemediğim sonuçlar elde ettim! İnan bana, Defne Koryürek usulü Mısır Ekmeği2nin lezzeti, kıvamı garanti! Sevgiler!

    Sevgili Eda, evet, etkinliğin son günü ama bu katılmana engel değil!
    Çok sevindim! Sevgiler!

    Aslıcığım, çok teşekkür ederim tatlım! Sevgiyle kal!