14 Ekim 2007

Nane Ferahlığında, Çikolata Tadında, Ekmek Kokusu Eşliğinde Bir Bayram!



GÜNEŞİN OLSUN GÖNLÜNDE

Güneşin olsun gönlünde

Kar bile yağsa, ya da fırtına olsa

Gök bulutlarla ve dünya kavgayla dolsa

Güneşin olsun gönlünde

O zaman gelsin ne gelirse

Doldurur ışıklarla en karanlık gününü

Bir şarkın olsun dudaklarında

Sevinçli ezgilerle

Seni günlük tasalar bunalıma boğsa bile

Bir şarkın olsun dudaklarında

O zaman gelsin ne gelirse

Yardım eder savuşturmaya en yalnız gününü.

Başkaları için de bir diyeceğin olsun

Tasada ve bunalımda

Ve kendi ruhunu şenlendirecek her şeyi

Söyle onlara da, bir şarkın olsun dudaklarında.

Yitirme sakın yürekliliğini

Güneşin olsun gönlünde

Ve her şey iyi olacak.

Cesar Flaischlen

Merhaba Arkadaşlar, biliyorum bayram yazısı için bu kez geç kaldım! Ama bir sorun bakalım niye? Bayram için hazırtladığım baklava'yı, Pissaladiere'yi yeniden yapmak durumunda kaldım (kazaya kurban gittiler), lezzetleri yerindeydi ama görünümleri çok hoşuma gitmedi.Haliyle keyfim kaçtı.
Ben de
  • Burcu
  • 'nun Chef's Dergisi'nde yer alan tarifinden yola çıkarak hazırladığım çikolatayı,nane çayı keyfimi, Sevgili Komşum
  • Binnur
  • 'un yazmış olduğu "Taze Ekmekler Sıcak Öyküler" adlı kitabını sizlerle paylaşmaya karar verdim!



    Gerçi, kitabın çıktığını hepimiz biliyoruz. Almaya niyetliydim, kaç tane D&R, Migros gezdiğimi bir bilseniz! Dün nihayet bulabildim, alabildim. Ekmekleri gibi sohbeti de sıcacık. Bilgilendirici, keyifli, müthiş bir kitap. Ki elimde Dilistan Çilingiroğlu Chipman'ın da "Ekmek bir Tutkudur" adlı kitabı var. Buna rağmen gözümü kırpmadan aldım çünkü daha önce göz atmıştım ve hepsinden önemlisi ekmek makinesindeki ilk ekmek denememi de pratik tarifinden dolayı Binnur'un sitesindeki ekmek tariflerinden birini alarak yapmıştım, sonuç tatmin ediciydi tabii ki de! Her eve lazım bir kitap.
    Sevgili Binnur, böylesi güzel bir kitap hazırladığın için tebrikler, bizlere kazandırdığın için de çok çok teşekkürler! Bu arada ben bayramın ilk günü ekmeğimi makinemde Söke Un'un çok tahıllı ekmek harcına bolca ceviz koyarak yaptım.

    Gelelim Pastacı Burcu'nun tarifi Truff tarifine! Gerçi benimkiler boyut olarak çikolataya benzedi ama hiç te fena görünmüyor değil mi? Bizim lezzet eleştirmenleri (ablamlar ve yeğenlerim oluyorlar)bayıldıklarını söylediler, beni gaza getirdiler, bıkana kadar bayramlarda değişik çeşitlerde, lezzetlerde çikolatalar yaparım artık!

    Truff Tarifi (Burcu,pasta yapımında kullanmış truffları)

    Malzemeler:

    200 ml süt kreması (1 küçük kutu)

    500 gr Bitter kuvertür

    Bir de üzeri için kakao ya da toz çikolata (ben, yengemin getirdiği toz çikolatayı kullanıyorum, birinci paketi hala bitiremedim),

    Yapılışı: Süt kremasını ocağa koyun, kaynama noktasına gelince ocaktan alıp içine doğranmış bitter çikolatayı ekleyip karıştırarak eritin ve katılaşana dek buzdolabında bekletin.

    Katılaşınca dolaptan çıkarın. Küçük parçalar koparıp avuç içinde yuvarlayın ve top top yapıp kakaoya bulayın.

    Benim notum: Serin bir yerde muhafaza edin, buzdolabında çok sertleşiyor. (Bu arada bir dahaki bayram için yeni çikolata tarifleri buldum, oleyy)!

    Dün, evde oturmaktan çok sıkıldım, yürüyüş yaptım, kendime bir fincan kahve ve bir dilim chessecake ısmarlama kararı aldım. Tchibo'ya girdim, oradaki kaliteli ürünlere bayılıyorum. 15 günde bir tema yeniliyorlar. Dolayısıyla her 15 günde bir farklı ürünlerle karşılaşıyorsunuz.Çok güzel bir nane çayı çıkarmışlar.



    Nane kokusu yoğun ama hafif bir içimi var. Dayanamayıp aldım ki ben nane limondan nefret ederim, bende ters tepki yaratır çünkü! Akşam denedim, bugün içtim, misafirime ikram ettim. Aldığıma hiç te pişman olmadım, çok güzel bir tadı var, kesinlikle içmenizi öneririm!


    (Çayın rengi limon dilimi ile birazcık değişti tabii)

    Cafe Latte ve Frambuazlı Cheseecake ısmarladım, kallavi bir fincanla kahvemi getirmezler mi, iki kişilik neredeyse! Mağazadan sorumlu bayan ile çok güzel sohbet ettik, Süreyya Hanım, çok kültürlü,engin yaşam bilgisine sahip, çok zarif bir hanım!
    Hatta çıkmadan önce bana aromatik kahve bile tattırdı! Starbuks'ın, Gloria Jeans'ın kahveleri ile aynı lezzette bence, en kısa zamanda evime alacağım! Sizlere de denemenizi öneririm!
    Kahve ve bitki çayları çeşitlerini mutlaka denemenizi öneririm,her zevke göre çeşit var!
    Arkadaşlar, bitmekte olan Ramazan Bayramı'nızı kutluyor, şeker tadında geçmesini diliyorum!
    Yeniden buluşana dek sevgiyle kalın!

    2 yorum:

    Hesna dedi ki...

    Sevgili Burçak Merhaba
    Senin, annenin,ablanın ve yeğenlerinin bayramını kutluyorum canım.
    Sayfana yine çok güzel benimde çok sevdiğim şiirinle başlamışsın.Ne kadar umut dolu değilmi.
    Canım öpüyorum seni.

    Sevgiler
    Hesna

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canım benim,bayramımızı kutladığın için çok çok teşekkürler. Teşekkür edişimin asıl nedeni önem verdiklerimin bayramını da unutmadan kutluyor oluşun! çok incesin tatlım!
    Ben de bu şiiri çok çok seviyorum, gerçekten de güneş olmadığında, hava pusluyken insanın içinde güneş olması çok önemli! Gerçi ilerleyen yaşla birlikte insan, güneş olmamasına üzülüyor ama önemli olanın yürekteki güneş olduğunu anımsayınca neşelenmeyi başarıyor!
    Öpüyorum tatlım, sevgiyle kal!