19 Ağustos 2007

Dondurmalı Pasta ve Kahve Eşliğinde Kitap-Dergi Keyfi


Merhaba, isteğim dışında yine buluşmamız gecikti değil mi? Nedeni bilgisayarım her zamanki gibi! Bir adım ileri, iki adım geri atarak sahibini çıldırtmayı başarıyor!
Kaç zamandır aldığım kitapları ve dergileri paylaşmaya niyetleniyordum ya işte bugün bilgisayarım buna fırsat vermişken değerlendireyim dedim!
Bir de kitaplarımızın eşlikçisi olarak Dondurmalı Pasta yaptım. Tarif Sofra Özel Dondurmalı Tatlılar Dergisi'nden (hafta sonu Sabah'ın verdiği eklerden). Cuma günü misafirimiz vardı, Ayşenur abla gelmişti, ona özel hazırlandı, sizlerle de paylaşıyorum, dileyen bir porsiyon alabilir, afiyet olsun şimdiden!
Kitaplara göz atarken serinlememiz için tarife geçiyorum!

Mado Dondurmalı Pasta (6 kişilik)

Malzemeler:

1 adet hazır pandispanya keki
(ben pandispanyayı kendim yaptım, yemekbiz grubundan Sivel karakuş adlı arkadaşım Melek Keki tarifi sorduğumda bu tarifi vermişti. Bu pandispanya tarifini Angel Cake'ye benzediğini yani yağsız olduğunu belirtmişti. Nasıl yapıldığına gelince 1 yumurta, 1 kahve fincanı un, bir kahve fincanı toz şeker.
Ölçüler istenildiği gibi katlanabiliyor.
Yumurtanın sarısı ve beyazı ayrı ayrı çırpılıp karıştırılıyor. Kekunla yapılınca harika sonuç alınıyormuş, ben normal un kullandım, ölçüleri iki kat arttırdım. Sonuçtan çok memnun kaldım, bu tarifi verdiği için Sibel Karakuş'a buradan bir kez daha teşekkür etmek istiyorum).

250 gr krem şanti

250 gr istenilen çeşitte Mado dondurma (ben Dr. Oetker'in vanilyalı dondurmasının kullandım, içine de meyve şekerlemesi koydum)

150 gr istediğiniz çeşitte Mado dondurma sosu (ben kullanmadım)
Şerbet için:

100 gr su,

100 gr toz şeker

Yapılışı:

Öncelikle şerbet için su ve şekeri karıştırıp kaynatın. Kaynamaya başladıktan sonra 10 dk. daha ocakta tutun. Şerbeti soğumaya bırakın. Pansispanya kekini, taban ıayrılabilir bir kek kalıbına uygun olarak ortadan ikiye kesin. İkiye kestiğiniz pandispanyayı hazırladığınız şerbetle hafifçe ısaltın. Islatılan kekin ilk katına krem şanti sürün ve ikinci katı üstüne kapatın. İkinci kat pandispanyanın üzerini de krem şanti ile kaplayın. Kerem şanti ile süsleyip istediğiniz Mado dondurma sosunu gezdirin.
Bütün bu işlemler tamamlandıktan sonra pastanın en üst katını istenilen çeşitte Mado dondurma ile kaplayın.

Ben, tek kişilik yapmak istediğim için çember kalıplar kullandım. Pandispanyayı çember kalıp yardımıyla altıya böldüm. Her birini çember kalıba yerleştirdim. Pandispanyayı şerbetle ıslattım. Krem şanti sürdüm, şerbetle ıslatılmış diğer pandispanyayı üzerine koydum, krem şanti kullandım yine! Üç porsiyonluk pastam oldu bu şekilde. Buzlukta dinlendirdim.
Sonra çember kalıplardan çıkartıp hepsinin kenarlarına krem şanti sürdüm, sıvadım. Sonra da daha önceden hazırlamış olduğum, dondurduğum dondurmayla üstlerini kapladım. Servise hazır hazır geldiler!

Aşçının Notu: Krem şantiye, şerbete hiç gerek yok aslında! Yani dileyen bu şekilde hazırlayabilir tabii! Ama pandispanya şerbet yerine soğuk süt ya da ılık, az şekerli ya da şekersiz nescafeli suyla ıslatılabilir. Pastada yalnızca dondurma kullanılabilir. Örneğin çikolatalı, karamelli, fıstıklı, tutti fruttili! Ya da dövme sakızlı dondurma ile müthişşş olur! Dilediğiniz şekilde, dilediğiniz çeşitle deneyebilirsiniz!

Afiyet Olsun!

Evet efendim, serinletici pastamızı da yapıp kahve eşliğinde yerken artık kitap-dergi keyfimizi de beraberinde yapabiliriz değil mi?

Maeve Binchy'nin kitaplarını biz kadınlar hepimiz biliriz değil mi? Aşk, macera, çekilen acılar, yaşanılan hüzünler, sevinçler! Ama ne olursa olsun kahramanlar ümitlerini yitirmezler, coşkularını korurlar, ayakta kalmaya çalışırlar! Giderek güçlenirler! Konu ne olursa olsun fark etmez! Mücadelecilik, iyimserlik kahramanların yanlarından ayırmadıkları iksir gibidir (bu ifadeyi ben buldum, ben buldum, çok tuttum)!
Maece Binchy'nin kitaplarının koleksiyonerliğini yaptığımdan da yapacağımdan da emin olabilirsiniz! İnsanda bir müptelalık oluşuyor adeta!

Her Zaman ve Daima'da Maeve Binchy kitapları tadında, sıcacık bir roman! Üç arkadaşın birbirinden hayallerine ulaşmak isterken yaşadıkları anlatılıyor. Hiç bir şey planladıkları gibi gitmiyor. Bu bana daha önce bir yerde okuduğum çok güzel bir özlü sözü anımsattı:
"Hayat, siz başka planlar yaparken başınıza gelenlerdir (yaşadığınız şeylerdir şeklinde bir ifadeyle geçen haftalarda okumuştum).
Tüm kalpleriyle istedikleri şeyler riske giriyor. Kitapta çok güzel, etkileyici bir mesaj da veriliyor: "Uzak hayaller peşinde koşanlar önce ellerindekinin değerini bilmeli."

Gülünün Solduğu Akşam'ı 12-13 yıl önce okumuştum, yeniden okuyacaklarım listesinde! Çok hüzünlü bir konusu var. Dar ağacına asılan, ülkelerini seven üç fidandan, Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan, Hüseyin İnan, yaşadıkları anlatılıyor.
İlk fırsatta da Nihat Behram'ın Darağacında Üç Fidan kitabını alıp okuyacağım. İnsanlar geçmişi, yapılan yanlışları pırıl pırıl, yurdunu seven insanları unutmamalı.
Malum Hatırla Sevgili dizisi bize etkili bir biçimde geçmişimizi anımsatıyor. Hatırla Sevgili dizisi'nden konu açılmışken Adnan Menderes'in yaşadıklarını anlatan Şevket Süreyya Aydemir'in "Menderes'in Dramı" adlı kitap ta okunacaklar arasında!

Osman Aysu kitapları daha önce hiç almamıştım, okumamıştım. Geçen sene Murat Birsel Ntv'deki Tv Programı'na Osman Aysu'yu davet etmiş, kendisiyle keyifli bir söyleşi yapmıştı.
Müthiş bir insan, dolu dolu! Derya gibi ifadesi vardır ya, boşuna denmiyor!
Yazarın kurguları müthiş, çok zekice. Uzun Gece de sizi gerilim ve korku dolu satler bekliyor!

Mutfaklarımızın vazgeçilmez eşlikçisidir yemek dergileri değil mi? Bu özelliklerini de hiç bir zaman yitirecekmiş gibi görünmüyorlar doğrusu! Donduırmalı tarifler, müthiş sunumlar, erikli şeftalili yapılası tariflerle yine mutfak dolaplarımızın, raflarımızın baş köşesinde yer alacaklar!

Miss Çilek'in Sofra'daki sunumlarına, paylaştığı tariflere, sayfa tasarımına, dekoratif önerilerine bayılmamak mümkün değil! Çilek'in müptelasıyım! İnsanın böyle bir komşusu olduğu için gurur duymaması mümkün değil! Verdiği dekoratif öneriler çok çok pratik!


Geçtiğimiz eğitim-öğretim yılında beni Kağıt Vs. dergisiylebu tür konulara ilgi duyan bir velim tanıştırmıştı. Bire kaç etkinli uyguladık. Sevgili annler, 5-6 yaş çocuklarınızla bu etkinlikleri uygulayabilirsiniz ama büyük ihtimalle yardımınıza gereksinim duyacaklardır! Çocuklarınızı sıkılmasından iyidir. Birlikte ortaya güzel ürünler çıkarmak ona değer verdiğinizi anlatmaya yardımcı olur. Daha büyük yaş grubu yardımsız çalışabilir. Derginin en güzel yanlarından biri de her sayısında şablon eki vermesi,resimleri, figürleri kaç kez büyütmek gerektiği de yazıyor.
Yetişkinlere de fikirler veriyor. Kısacası bu konulara ilgi dduyan her yaştaki insanı fena halde cezbediyor. Şiddetle öneririm! Bütün büyük kitapçılarda bulabilirsiniz, iki ayda bir çıkıyor, şimdi
Temmuz sayısı bayilerde, 15 Eylül'de yeni sayısı çıkacak. Geresinim duyacağınız malzemeleri de derginin internet sitesinden sipariş etmek mümkün! İsterseniz dergiyi almadan önce siteyi ziyaret edip fikir edinebilirsiniz. Çok dolu dolu bir dergi. Asla parayı sokağa attığınızı düşünmezsiniz, pişman olmazsınız. Abone olmak ta mümkün. Abone olunduğu takdirde bir sayıya ücretsiz sahip ouyorsunuz. http//www.kagitvs.com


İşte benim vazgeçemediğim dekorasyomn dergilerim. Asla onlarsız yapamam. O kadar güzel fikirler veriyorlar, yol gösteriyorlar ki. Onlara bakmak terapi gibi geliyor insana. Yeni fikirler edinmek müthiş. İnsan kendi evime sahip olup dilediği gibi döşemek istiyor.




İnsanın kitaba, dergiye verdiği paraya acıması mümkün mü? Biliyorum sizler için de bu mümkün değil!

Evim, Ev-Bahçe dergileri çok uygun fiyatta, her bütçeye uygun dekorasyon önerileri var. Çok pratik fikirler yer alıyor. Soframızı süslemek için aklımıza gelmeyen, kolaylıkla uygulayabileceğimiz yapıyoruz ya da yapmayı öğreniyoruz.
Ev-Bahçe dergisiyle, bugüne dek tanımadığım çiçekleri tanıyorum, bakımlarını öğreniyorum. Bu da beni çok mutlu ediyor. Güzel bahçeleri görüp içimin açıldığını duyumsuyorum.

Kitaptan, dergiden vazgeçilemeyen bir evin kedisinin de bundan etkilenmemesi düşünülemez.
Ben, yıllar Pedagojik Formasyon Serttifikası almak için kursa giderken Cimcime sırf benim yanımda olabilmek için çalıştığım program kağıtlarının üzerinde yatardı, uyuya kalırdı yavrum benim. Hala gazetenin (buna izin vermiyoruz) kağıdın, derginin üzerinde yatmayı çok sever.
Eveeet, söz verdiğim gibi kiatplarımı-dergilerimi sizlerle paylaştım. Hem de bir aksilik olmadı. Bugünkü buluşmamızı Özdemir Asaf'tan Bildiğim adlı şiirle noktalayalım mı?
Yarın ki 25. yemek etkinliğinde Kahvaltılık yiyeceklerde buluşmak üzere hoşçakalın! Etkinlik hepimize hayırlı olsun!

Bildiğim

Sana bakmaktan
Onu göremiyorum.
Bilmiyorum bunda ne var..

Bunu ben anlamam,
Bir o var,
O anlar.

Özdemir Asaf














































































3 yorum:

Hesna dedi ki...

Burçakcığım Merhaba
Nasılsın canım, gördüğüm kadarıyla herşey yolunda gidiyor.
Bende tatilden yeni döndüm, sayfana baktımda birbirinden güzel yiyecekleri, kitap tanıtımlarını ve şiirlerini gördüm. Yazılarını okumak her zamanki gibi yine çok keyif verici.
Canım görüşmek üzere...
Sevgiler
Hesna

Adsız dedi ki...

Burçak
senin sayfanı gezerken hep kendimi görüyorum o kadar çok benzeyen şey var ki nerdeyese hep aynı kitaplar aynı okuma yeme biçimi
öyle anlar oluyor ki kelimelerin kifayetsz kaldığı anlardayım
herşeyi söylemek mümkün
epiyce yaklaşmışım duyuyorum görüyorum ama anlatamıyorum
çok keyif alıyorum iyi ki tanışmışız güzel komşum herşey için kocaman bir teşekkür ve kucak dolusu sevgilerrr

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Hesnacığım, sana kavuşmak ne kadar güzel bir duygu!Tatil yapmış olmana senin adına çok sevindim. Kendi adıma da sevgili arkadaşımın tatilden dönmesine çok çok sevindim. Yaptıklarımı, paylaştıklarımı beğenmen beni çok çok mutlu etti canım! Çok sağol, benimn için de senin yazılarını okumak çok keyif verici ama bizi çoook özlettin!
Bundan böyle sık görüşecek olmamıza çok seviniyorum.
En kısa zamanda görüşmek dileğiyle, sevgiyle kal tatlım! Çok öpüyorum!
Evine hoş geldin arkadaşım!

Ben de senin siteni gezdiğimde aynı duygulara kapıldım inan ki! Demek ki bu duygu da karşılıklı! Canım, seninle tanıştığım için ben de çok seviniyorum. Siteni en kısa zamanda ziyaret edeceğim tatlım! Biraz ihmal ettim bu aralar, bilgisayarım beni çok üzdü son zamanlarda. İnan bana bilgisayarımın 10 saat boyunca bir iş halledebilmek için açık olduğu gün en son dündü.
Güzel düşüncelerin ve Orhan Veli'nin "Anlatamıyorum" şiiri için çok teşekkür ederim. Ben de bu şiiri çok severim!Al sana bir ortak nokta daha! Sevgiyle kal tatlım! Görüşmek üzere, hoşçakal, öptüm seni!