10 Ağustos 2007

Domatesli Bulgur Köftesi-Patlıcan Paçası-Chasee Cake ve Tiramisu

Selam Arkadaşlar!
Aslında bu yaptıklarımızı geçen hafta yayımlayacaktım ama hafta sonu dostlarımız gelince, Sevincimin doğum günü kutlaması söz konusu olunca bu yazı ertelendi!
Miraç Kandili'niz mübarek olsun!
Dün çok keyifli bir kaç saat geçirdim çünküü Hanife ile görüştük! Sabah buluştuk! Canım arkadaşım benim,
benimle buluşmak için kahvaltı etmeden sokağa çıkmış. Hanife, kahvaltısını ben de ona kahveyle eşlik ettim. Ne güzel sohbet ettik, zamanın nasıl geçtiğini anlamadım. Birlikte kitapçıları dolaştık, kitap baktık. Arkadaşım kitap aldı, ben kendi payıma aradığımı bulamadım, arıyorum hala, bulacağım inşallah! Tanıştığımıza, görüştüğümüze çok çok sevindim. Kendi payıma çok mutlu oldum. Arkadaşım, sayılı günlerine, onca yoğunluğuna rağmen bana vakit ayırdı.
Sizi daha fazla bekletmeden tariflere geçiyorum! Söz veriyorum bir daha ki yazımda aldığım dergileri ve kitapları paylaşacağım sizlerle!
Domatesli Bulgur Köftesi ve Limonlu Baked Chasee Cake tarifleri Chef's Dergisi Ağustos sayısından.Ben, bu dergiyi yeni keşfettim ve geç te olsa keşfetmiş olmama çok sevindim.İki ayda bir çıkıyor yalnızca 1 Ytl. Çok çok güzel bir dergi, yalnızca tariflere değil yemek kültürüne de yer veriyor!


Domatesli Bulgur Köftesi

Malzemeler:

1 su bardağı ince köftelik bulgur

½ su bardağı ılık su

200 gr yağsız dana kıyması (biz hindi eti kullandık her zamanki gibi)

1 yumurta

1 tatlı kaşığı kimyon

Tuz, karabiber

Sos İçin:

4-5 domates

6-7 diş sarımsak

1 kahve fincanı zeytinyağı

1/2 demet maydanoz

Tuz

Yapılışı:

1- Bulgur derince bir kaba alınıp yarım su bardağı su ile ıslatılır. Kıyma, yumurta, tuz, karabiber ve kimyon bulgura eklenip yoğrulur. Üzeri örtülüp 15 dk. dinlendirilir.

2- Domatesler soyulup küçük küçük doğranır. Sarımsaklar incecik kıyılır. Karışım bir sos tavasına alınır. Zeytinyağı ve tuz ilave edilip sos kıvamını alana dek orta ateşte pişirilir. Arada bir karıştırılır. Maydanozlar kıyılır.

3- Bir tencerede bol miktarda su kaynatılır, 1 tatlı kaşığı tuz eklenir. Köfte harcı bir kez daha yoğrulup minik parçalar kopartılır ve misket iriliğinde köfteler yapılır. Her birinin ortası parmağımızın ucuyla hafifçe bastırılarak çukurlaştırılır. Köfteler kaynar suya birkaç parti halinde atılarak haşlanır. Köfteler pişince süzerek alınır, domates sosuna eklenir. Kıyılmış maydanoz da eklenerek hepsi karıştırılır. Sıcak olarak servis yapılır.


(Biz ertesi gün çay saatinde annemle soğuk olarak yedik, bu şekilde yemekten de çok zevk aldık)

Afiyetle Yenir!


Patlıcan Paçası (Bu tarif te rahmetli Tuğrul Şavkay'ın Hürriyet Pazar yazılarından)

1- 1,5 kg küçük patlıcan sapı kalmak koşuluyla tamamen soyulur. Ortasından dörde bölünüp limonlu ve unlu suya atılarak bir müddet bekletilir. Daha sonra sıkılır ve tepsiye dizilir.

2- Yarım limon tuza batırılarak tepside dizili bulunan patlıcanlara masaj yapılır. Böylece patlıcanların kararması önlenir.

3- Zeytinyağı, domates, suyu, tuz, toz şeker ve su ilave edilerek tepsinin üzeri ışık almayacak şekilde yağlı kağıt ile kapatılır. Su ilave dilerek 50 dk. kadar pişirilir. Diğer tarafta 2 baş sarımsak havanda dövülür, 2 fincan sirke ile karıştırıldıktan sonra patlıcanlar üzerinde gezdirilerek dökülür.

Tepside bulunan patlıcanların her biri için iki adet kesme şeker atılarak yağlı kağıt tekrar kapatılır ve 15 dk. kadar pişirilmeye devam edilir.

Soğuduktan sonra servis tabağına konularak buzdolabına yerleştirilir.

Afiyetle Yenir!

Limonlu Baked Chaseecake

Taban hamuru (Crumble) İçin:Malzemeler

75 gr tereyağı ya da margarin,

75 gr toz şeker,100 gr un,

50 gr toz badem,

Dolgu Malzemesi:

250-300 gr labne peyniri (ben, yengemin getirdiği son kutu Maskarpone’yi kullandım)

100 gr toz şeker

100 gr süt kreması (krema yerine süzme yoğurt kullandım hem hafif oldu hem de lezzetinden hiç bir şey yitirmedi bize göre. Yalnızca biraz sert bir kıvamı var, karar verdim bir daha ki sefere krema ile deneyeceğim)

2 yumurta

1 çorba kaşığı nişasta

2 çorba kaşığı un

1 paket vanilya

1 limonun rendelenmiş kabuğu

2 yumurtanın beyazı

50 gr toz şeker

Tarifte dilersek soğuduktan sonra üzerini bir kat limonlu jöle ya da limonlu krema ile kaplayabileceğimiz belirtiliyor. (Ben 1 limonun suyu ve suyla tart jölesini kullandım. Sonuçtan memnun kaldık).

Ayrıca chaseecake’imizi buzdolabında muhafaza etmemiz öneriliyor. Ben, uzun süreli saklamak için derin dondurucuda tutuyorum. Bu durumda servisten en az 1 saat kadar önce oda sıcaklığına çıkarmak gerekiyor.

Yapılışı:

1- Taban hamurunu hazırlamak için oda sıcaklığında yumuşatılmış tereyağı, toz şeker, un ve toz badem elimizle bir kapta karıştırılır. Karışım ufalanmış hamur kırıntıları halini alınca 22-24 cm çapında ve 6-7 cm yüksekliğinde kelepçeli kalıbın ya da çemberin tabanına bastırılarak yayılır.

2- Labne peyniri, toz şeker ve krema bir kapta mikser ile çırpılır. Yumurtalar ilave edilip karıştırarak yedirilir. Nişasta, un, vanilya ve limon kabuğu rendesi peynirli karışma eklenir, çırparak yedirilir.

İki yumurta beyazı ile 50 gr toz şeker bir kaba alınıp mikserle kar haline gelene dek çırpılır. Yavaşça hazırlanan karşıma eklenir ve bir spatul ya da tahta kaşıkla

karıştırarak yedirilir.

3- Hazırlanan peynirli karışım taban hamurunun üzerine boşaltılır. Önceden 100 C’ye ayarlanıp ısıtılmış fırında 120 dk (2 saat kadar) pişirilir. Soğuyana dek oda sıcaklığında bekletilir sonra buzdolabına konur.

Afiyetle Yenir!

Tiramisu (Sofra Dergisi'nin önceki aylardaki birinde yer alan tariften esinlenilerek uyarlanmıştır)

½ paket savoyer bisküvisi,

1 paket labne peyniri,

2- 3 çorba kaşığı toz şeker,

½ fincan sıcak su ile hazırlanmış nescafe,

15-20 adet vişne,

Toz çikolata ya da kakao,

Yapılışı:

1- Savoyer bisküvileri kadehe konmadan önce ikiye bölünür, nescafeli karışım ile ıslatılır.

2- Rondoda çırpılan labne peyniri, şeker karışımının yarısı bisküvilerin üzerine dökülür.

3- çekirdekleri çıkarılan vişnelerin bir kısmı kremanın üzerine konur. Yeniden ıslatılmış bisküvi, krema konur.

4- Üzerine toz çikolata ya da kakao serpilir. Geri kalan vişneler sapları ile birlikte kadehin en üstüne konur. Tiramisumuz buzdolabında soğutulur.

En sonunda da afiyetle yenir!

Burçak ta ciddi ciddi sitesinin adını Tiramisulu- Chaseecake’li mutfaklar olarak koymayı düşünür!

En kısa zamanda görüşmek üzere hoşçakalın!

































2 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

canım,
ne güzl lezzetlerle buluşturdun bizi ellerine sağlık. hepsi de çok güzel görünüyor. Hanife ile güzel bir gün geçirmenize çok sevindim. Benim de yanımda Hanife'nin özel bir yeri vardır. canım yakında bir iş gezisi için Edirne'ye gitmem gerekiyor ayarlayabilirsem sana da uğrayacağım. görüşmeyi çok isterim umarım bir aksilik olmaz. sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, yaptıklarımı beğenmene çok sevindim. Çok sağol!
Hanife, gerçekten çok tatlı,yazılarından tanıdığımız gibi!
Sen de öylesin zaten eminim bundan!
Edirne'ye gelecek olmana çok sevindim, uçuyorummm! Ne güzel arkadaşımla görüşüp konuşacağız!
Sevinçle ve mutlulukla öpüyorum!
Sana mail ile ev ve cep telefonumu vereceğim tatlım!