6 Ağustos 2007

Bir Dilim Pissaladiere Lütfen!

Selam Arkadaşlar!
Cumartesi günü Sevincim, Ceylanım ve Meralim bizdelerdi! Ceylanım, iş çıkışı bize katıldı, çaya yetişti. Kahve, çay sofrası eşliğinde ettiğimiz sohbet çok keyif vericiydi. Sevincimin, doğum gününü de kutladık, ablacıma pasta yaptım. Sevindi. Tarifine daha sonraki yazımda yer vereceğim. Bir kaç gün önce de deneme olarak yapmıştım, acemilik giderdim, tarifle birlikte onun resmine de yer vereceğim. Bu kez yaptığım Chasee cake'nin resmi hiç güzel çıkmadı, içime sinmedi. Bu yüzden resmine yer vermedim.

Bir de çok özel konuklarım için yeni öğrendiğim, pratik bulduğum bir tarif denedim. İşte bu tarifi paylaşmak istiyorum sizlerle! Gerçekten de çok pratik ve lezzetli. Deneyin pişman olmayacaksınız, hamuru da çok güzel, yumuşacık. Hani yarım saat önceden misafir geleceğini haber alırsınız da ne yapacağınıza karar veremediğiniz Pizza ile kiş arası bir tarif bu! Tarif Maison Française Dergisi'nin Ağustos sayısında verdiği Yaz Sofraları ve Menüleri ekinden.


Pissaladiere (6 kişilik)

Provence mutfağının domates, ançüez gibi malzemelerle hazırlanan tuzlu lezzetiymiş, ben domates kullanarak yaptım.

Malzemeler:

300 gr un

50 gr tereyağı

50 gr zeytinyağı

6 ançüez

1 yumurta

Biraz süt

1 paket maya

1 kg beyaz soğan

15 siyah zeytin

tuz

Ya da ançüez yerine domates kullanabilirsiniz, o zaman soğan miktarını azaltırsınız.

Yapılışı:

Mayayı ılık suda sulandırın (ben Dr. Oetker maya kullandığım için ayrıca suda mayalandırmadım).

Bir çanakta un, tuz, yumurta, tereyağı, zeytinyağı ve mayayı karıştırın.

İyice yumuşak bir hamur elde etmek için biraz süt ilave edin. Hamuru bir bezle sarıp ılık bir ortamda bekletin. Bu arada küp halinde doğranmış soğanları zeytinyağıyla bir tavada orta ateşte kırk beş dakika süreyle pişirin ve soğumaya bırakın. (Ben 3 büyük boy soğanı halka halka kestim, tavada biraz yağ ile öldürdüm, üzerine yine halka halka doğradığım domatesleri ilave ettim, domatesler de suyunu çekince ocaktan aldım, soğumaya bıraktım).

Ançüezleri ekleyin, hamurun üzerini hazırladığınız karışımla donatın. Üstüne siyah zeytinleri ve biraz daha ançüez ilave edin. (Ben, domates ve soğan karışımının üzerine siyah zeytin koydum, karabiber serptim ve fırına koydum).

Fırında 220 C'de 1 saat süreyle pişirin.

Bu tarif için yaratıcılığımızı konuşturup değişik malzemeler de kullanabiliriz.

Afiyet Olsun!

Ben, bu aralar ne yapıyorum, kitap okuyorum, son aldığım dergileri büyük bir keyifle gözden geçiriyorum, içim açılıyor, iştahım kabarıyor. Cimcime'ye zaman ayırıyorum, bol bol oyun oynuyoruz. Vee, Hatırla Sevgili'nin tekrar bölümlerini annem birlikte büyük bir keyifle, hüzünle, seyrediyoruz. Seyrettiğimiz diğer diziyle çakıştıkları için kaçırdığımız sahneler oluyordu. Şimdi her şey yerli yerine oturuyor! Allah, herkese Rüya gibi bir evlat versin! Bayılıyorum konuşmalarına!
Okuduğum kitapları, aldığım dergileri ilk fırsatta sizlerle paylaşacağım! Söz veriyorum ve izninizi istiyorum!
En kısa zamanda buluşmak dileğiyle hoşçakalın! Sağlıkla, sevgiyle, keyifle kalın!

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Öncelikle ablanın doğum günü kutlu olsun kocaman sevgiler ona
öğlen oluyor ve benim karnım bu güzellikleri gördükçe iyice zil çalıyorr
resmi çirkin çıksın ne var senin elin değmiş ya yeter
kitap önerilerini bekliyorum merakla

GANNE dedi ki...

Burçak ellerine sağlık,gerçekten çok iştah açıcı gözüküyor. Denenecekler listesine ekledim bile. :) Diger tarifleri de bekliyoruz.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Canım Burçak, pek severim ançüezli tarifleri.

Ellerine sağlık...

Dostlarla edilen sohbetin yerini hiçbirşey tutmuyor değil mi ...

Sıcacık sevgiler...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Yeşimciğim, hemen bir dilim sana da vereyim! Çok sağol! Manevi ablama temennilerini ileteceğim! Kitap önerilerim de en kısa zamanda geliyor!
Sevgiyle Kal!

Ganneciğim, seni çok özledim, ziyaret edemedim bir türlü! Beğenmene çok sevindim! Bakalım sen hangi malzemeleri kullanacaksın, çok merak ediyorum! Diğer tarifler de en geç Cumartesi gelir!
Sıcacık sevgiler sana!

Zerrinciğim, çok sağol! Sen de ançüezli dene bakalım beğenecek misin? Evet, gerçekten de dostlarla paylaşınca çok güzel oluyor her şey! Hayırsızlığıma kızma ne olur!
En kısa zamanda bir bilgisayar almam lazım ama yine öncelik listesinde başka şeyler var, alınca paylaşırım sizlerle! Beni hoş gör emi? Uğrayacağım sana benim sevgili arkadaşım! Sana da sıcacık sevgiler!

Yasemin dedi ki...

selam burcak tart nefis gorunuyor! ellerine saglik!! bu arada hediyeleri begendigine cok sevindim gule gule kullan :) iyi gunlerde :)

Tijen dedi ki...

Ellerine sağlık Burçak'cığım!
Canım pizza istedi şimdi birden. Umarım her şey gönlüncedir.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Merhaba Yaseminciğim, hediyelerimi gerçekten çok beğendim. Sitemizde açıklanmasını sabıersızlıkla bekliyorum. O ufaklıklarla şirin sürprizler yapmalıyım mutlaka!
Karşındaki insanın zevklerine, beğenilerine hitap etmeye eğilimli olman çok çok güzel! Çok ince ruhlu olduğun belli! Karşındaki insanları mutlu etmeyi, sürprizler yapmayı, sevindirmeyi seviyorsun!Dilerim bu karşılıklıdır! Tartımı beğenmene çok sevindim!
Sıcacık sevgiler!

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Tijenciğim merhaba! Pizzamı beğenmen beni çok çok mutlu etti! Hemen sana bir dilim ikram ediyorum! Her şey gönlümce! Dilerim senin için de öyledir! Sevgiyle kal!