18 Mayıs 2007

19 Mayıs ve Kurabiye Ye Etkinliği

Dünyanın bana göre, anneme göre en güzel çiçekleri, sacacık, rahatlatıcı, sade, mütevazi bir güzellik! İnsanların, ezdiği, çiğnediği, önemsemediği bir güzellik! Annem topladı bu çiçekleri!
Geçen sene, annemi papatya toplarken gören kadınlar sormuşlar, kaynatıp çay gibi içmek için mi topluyormuş yoksa saçlarımızın rengini açmak için mi? O kadar garipsiyoruz ki biz de, sırf sevdiği, beğendiği, aşık olduğu için çiçek toplayamaz mı insan? Aşk, yalnızca insanın insana karşı hissettiği duygu değildir ki, insan Allah'a, doğaya, annesine, kedisine, ablasına, tüm güzelliklere aşık olabilir!
Hepimizin 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlu olsun! Kurabiye ye etkinliği de biz katılanlara hayırlı olsun, okuyucu arkadaşlarımıza da tabii ki!Dün, benim için çok mutluluk verici günlerden biriydi! Okuldan eve bunalarak geldim, bir-iki iki yudum birşeyler atıştırdıktan, bir bardak olsun çay içebilmek adına soğuk su kattığım çayımı içebildikten sonra evvelki yıl aynı okulda görev yaptığım öğretmen arkadaşlarla buluştuk. Ne zamandır arayıp özlediğimi söylediğim, onlar da görüşmeyi çok arzu ettikleri halde üzücü olaylar yaşandığı, engeller çıktığı için görüşemiyorduk bir türlü nihayet şeytanın bacağını kırabildik. Gırgır şamata, dertleşme derken zamanın nasıl geçtiğini anlamadık bile! Sonra bana yakın oturan Nazmiye Hoca ile Muhammed Hoca'nın işleri olduğu için vedalaştık, Özlem ile yeni tanıdığım halde çok sevdiğim Elif'i evime davet ettim! Sohbet, dedikodu, kahve keyfi, fal faslı derken bir saat kalmaya niyetli olan arkadaşlarımla doya doya üç saat geçirmişiz! Nazmiye Hoca'nın kalbimde ayrı bir yeri vardır, o abla gibidir, Özlem ile Selda'yı kardeşlerim gibi severim!
Seldacığım, bir buçuk yıldır Aydın'da annesinin yanında, dilerim işlerini yoluna koyar da en kısa zamanda aramıza katılır! Dün, onu yad ettik! İnşallah, yaşadığın sıkıntılı günlerin, zorlukların üstesinden gelebilirsin sevgili arkadaşım, kardeşim benim, her şey gönlünce olsun!
Özlem çok açık sözlü, çok çok konuşkan, zaman zaman söz almakta zorluk yaşadığın, o denli konuşmayı çok seven bir arkadaştır ama dün işin ilginci benim de çenem fazlasıyla düştü! Kendisine bunu söylediğimde "üzüm üzüme baka baka kararır" yorumunu yaptı! Deli dolu gibi görünür ama çok mantıklıdır, olaylara bakış açısı dar değildir! Özlemim, Allah, senin de gönlüne göre verir inşallah! insanın, güven duyabildiği, nazının geçtiği dostlarının olması ne kadar güzel bir duygu değil mi? Nazının geçtiği dost derken aslında onun hatırnazlığını anlatmak istiyorsun, hatırını kırmayışını!Elif'i ikinci kez görüyorum, az konuşuyor ama dün onu daha çok tanıma fırsatı buldum, mantıklı, hissettiklerini, yaşadıklarını inkar etmeyen çok çok tatlı bir kız o da! Güven verici ki ben kolay kolay güvenemem insanlara, sezgi bu olsa gerek! Dilerim, Allah, onun da gönlüne göre verir! Keşke etkinlik kurabiyemi önceden yapmış olabilseydim de dostlarıma ikram edebilseydim!Yapardım yapmasına ama bu hafta üç gün boyunca rahatsızlık yaşadım, bilgisayarın ayarları şaşırdı, çok bunaldım, her şey üst üste geldi kısacası! İnsanda bir şey yapacak ne hal ne de istek kalıyor haliyle! Neyse ben yeniden bir araya geldiğimizde ikram etmek üzere buzluğa kaldırırım, ikram etmeden önce de fırında ısıttım mı tamamdır!

Kurabiye ye etkinliğini düzenleyen komşum yemek şenliği Sevgili Hülya'ya teşekkür ederim, ellerine sağlık!
Ben, etkinliğe tarifini Meralcim'den aldığım Gaziantep'in İçli Kurabiyesi ile katılıyorum. Gaziantepliler, düğünlerde ikram etmek üzere yaparlarmış bu kurabiyeyi. Aslında üstü beyazken fırından alınmalı ama benimki biraz kızardı. Fırından çıkarıp resimlerini çeker çekmez üst kat komşumuz, arkadaşım Dilek'e götürdüm, oğlu Berke, tadına baktı, çok beğendi, benden söylemesi! Sahi, bugün de Dilek'teydik annişimle, güzel kısırlar yapmış, kurabiyeler pişirmiş, sohbet ettik, çayımızı içtik. Ben, çok şanslıyım, iki gündür sevdiğim dostlarımla birlikteyim.

Artık, kurabiye tarifimize geçelim mi?

İçli Kurabiye

Malzemeler:

2 su bardağı margarin ya da tereyağ,

2 su bardağı pudra şekeri,

Aldığı kadar un (hamur kulak memesi yumuşaklığında olacak)

Antep Fıstığı tozu ya da file fıstık.


Yapılışı:

1- Şekerle yağ kar haline dek çırpılır.

2- Karışıma un eklenir, yedirilir.

3- Hamur, iyice yoğrulduktan sonra içli köfte gibi oyulur, içine Antep Fıstığı tozu konur (ben

file fıstık ekledim).

4- Kurabiyeler orta derece ısıdaki fırında pişirilir, üstü kızarmadan fırından alınır.

Not: Üstünün beyaz kalmasına dikkat edilir.

Kurabiye bir de şu şekilde yapılabilir:

Hamur, fırın tepsisine döşenip üstüne fıstık tozu ya da file fıstık konulabilir. Üstü hamurla kapatılır. Pişirilmeden önce baklava dilimi biçiminde kesilir, fırına sürülür.

Afiyetle Yenir!

Ekmek, maya, simit çalışmalarıma yeniden yer vereceğim! En kısa zamanda yeniden görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın!















9 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
nasıl severim papatyaları bilsen. bayılırım. sanki yaşama sevincimin kaynağı ya da umutlarım gizlendiği yer. hayatımda çok hoş anlamları vardı bende. içimi açtın canım teşekkürler.
kurabiyelerin de çok güzel ellerine sağlık.
sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba Burçak, nefis kurabiyeler. Yaşasın kurabiye etkinliği .. :)))

Bu sırada hepimizin genciz değil mi gençlik bayramımız kutlu olsun.. :)

En sevdiğim çiçektir papatya... Bayılırım ...

Sımmsıcak sevgilerimle...

Yelda Özyurt dedi ki...

Cok guzel olmuslar, ellerine saglık...

Adsız dedi ki...

Burçak ellerine sağlık çok güzel bir kurabiye, etkinlikte bol şanslar, sevgiler..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevdacığım,seninle ortak yönlerimiz çoğaldıkça çok çok seviniyorum! Kim kayıtsız kalabilir ki doğanın bize sunduğu en güzel armağanlardan birine? Bir demet papatya da benden sana armağan olsun benim canım arkadaşım! Kurabiyelerimi beğenmene çok sevindim!Biraz karanlık çıkmış resim, değil mi? Son anda çekildi bu! Sevgiler canım!

Zerrinciğim, kurabiyelerimi beğenmene çok çok sevindim, sıcacık yorumun için çok çok teşekkürler! Ayrıca papatyaların da ortak zevkimiz olmasına sevindim. Bu etkinlikler sayesinde yeni arkadaşlıklar kuruluyor, dostluklar pekişiyor, güzel sunumlar içimizi açıyor, nefis lezzetler tarif dağacığımızı geliştiriyor değil mi?
Ben, 35,5 yaşındayım, 36 olmayı şiddetle reddediyorum! Önemli olan hissettğimiz yaş değil mi ama? Bazen 18 bazen 60-70 oluyoruz, bazen de 5, değişiyor işte!
Gençlik Bayramı'nı yeniden kutlarım, sevgiyle kal! Benden de sana sıcacık sevgiler!

Sevgili Yelda, sıcak mesajın için çok çok teşekkür ederim! Beğenmene çok sevindim! Sevgiyle kal!

Ebrucuğum, çok çok teşekkürler!
Sana da iyi şanslar, mermer desenli kurabiyen çok nefis görünüyor, ellerine sağlık sevgili en iyi blog aday adayı sahibi komşum! Seni en kısa zamanda yemek yapan komşular başlıklı linkime ekleyeceğim! Sevgiyle kal!

butterfly dedi ki...

Selamlar Burçak,
Etkinlik sayesinde blogunu tanıdım. İyi ki etkinlikler var da bizleri bilmediğimiz harika bloglara taşıyor.
Kurabiyen çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
Sevgiler:)..
aslı

GANNE dedi ki...

Sevgili Burçak,
iade-i ziyarete geldim. Baktım senin blogunda çok güzelmiş. Sıcak ve içten duygularını ne güzel anlatmışsın öyle. Papatyaları ben de çok severim. Ne güzle dostalrınla sohbet muhabbet etmişsin. İnsan çok özlüyor böyle güzle sohbetleri. Biz de hep dostlaırmla buluşmak için çok çaba sarfediyoruz. Bazen de olmuyor. Kısmet. Herkese uygun olan gunu ve saati ayarlamak cok zor. Karar aldık her fırsatta kim geliryorsa bulusuyoruz. Kadro tamam olsun diye bekleyince görüşülmüyor.:) Amma uzun yazdım. Çok hoşuma gitti yazdıkların. Seni tanıdığıma çok memnun oldum. Bundan sonra sık sık ziyarete gelirim.
Kurabiyelerinde nefis görünüyor. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle..

Hesna dedi ki...

Burçak'çığım Merhaba
Sayfanı açıp papatyaları görünce nasıl hoşuma gitti bilemezsin. Benimde en sevdiğim çiçektir. Evlenirken bile düğünümde papatya istemiştim.
Kurabiyelerinde yine nefis olmuşlar eline sağlık canım.

Sevgiler
Hesna

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Teşekkürler Sevgili Butterfly, iyi ki sizler gibi çok değerli komşularım var, çok çok sağol! Sevgiler! Senin siten de çok çok güzel, ellerine sağlık!

Sevgili Ganne, gerçekten de çok sıcacık olduğu anlaşılıyor! İnsan için en önemli zenginlik sağlığı, ailesi ve dostları! Hatta bence ilkinin yerinde olması diğer iki zenginliğe sahip olmasına bağlı, değil mi ama?
Sıcacık yorumun için çok çok teşekkür eder, sitenin takipçisi olacağım sözünü vererek sevgiyle kalmanı dilerim!
Hesnacığım, sen ne burcundansın,
ben çoook merak eder oldum! Biliyorum her şey burçlara bağlı değil ama bu kadar mı ortak zevk olur, inanamıyorum yani! İnsanın kardeşiyle bile zevkleri bu kadar çok uymuyor! Sana da bir demet papatya gönderiyorum ve öpüyorum!
Sevgiyle kal benimn canım arkadaşım!