22 Ekim 2006

İyi Bayramlar- Gözlerin İstanbul Oluyor Birden


Bu sevimli karakteri ilk yazımda da kullandım, çok sevdim, zaman zaman kullanacağım, mutluluk mutfakta değil mi gerçekten de, yoğun bir günün ardından kendinize zaman
ayırdığınız bir 15 dakika ya da yarım saatte bir kahve hazırlamak, kokusunu içinize çekerek içmek, yanında kaçamak bir lezzete yer verebilmek! İşte mutluluk bu, kendine zaman ayırmak bir fincan kahve eşliğinde!


(Annemin nefis aşuresi)
Sevgili Arkadaşlar, iki gündür mutfaktayım, yarın da mutfağa gireceğim!
Size söz veriyorum ki en kısa sürede yaptıklarımı sizlerle buluşacağız! Yarın, en geç
Salı günü görüşmek dileğiyle! Hepinizin ailelerinizle sağlıklı, mutlu, keyifli Ramazan Bayramı geçirmeniz dileğiyle!
Bu arada annem uzun bir süre sıkıntı çektikten sonra nihayet emekli olabildi, Cuma günü altı aylık birkmiş parasını aldı, aynı gün emekli olduktan sonra sözünü verdiği aşureyi yaptı. Annem yaptı diye yazmıyorum, söylemiyorum, ben annemle ablamın aşuresinden başkasını pek yemem! Sonuçte Güldalım da annemin tarifiyle yapıyor!
En kısa zamanda anneciğimin nefis aşuresinin tarifini sizlerle paylaşacağım, bu aralar çok yoğun ve yorgun olduğu için üstüne varamıyorum!
Vedalaşma vakti geldi, şimdilik hoşçakalın (ben şimdiden bir sonraki buluşma yazımı yazacağım)diyorum ve sizleri Yavuz Bülent Bakiler'in çok beğendiğim "Gözlerin İstanbul Oluyor Birden" adlı şiiriyle başbaşa bırakıyorum!
Sevgiyle Kalın!

Not: Yaptıklarımın resimlerini çektim, bilgisayarıma kaydettim. Yarın da resim çekeceğim, hepsine yazılarımda yer vereceğim!
Yatmadan önce bu ayki Lezzet Dergisi'nde tarifini gördüğüm Ramazan Pidesi'ni yapacağım. Gözyaşı Çetesi bu akşam çok geç bir saatte yayınlanacağı için bitişi 02.00'ı bulur. Ben de o saatlerde hamuru mayalarım, sabaha kadar hamur dinlenir, kalkar kalkmaz ilk işim pideyi pişirmek olur, ablamlar ve komşular ekmek yapmama alıştılar, değişiklik olsun istiyorum! Ne dersiniz?

Gözlerin İstanbul Oluyor Birden

Seninle bir yağmur başlıyor iplik iplik,
Bir güzellik doğuyor yüregime şiirden.
Martılar konuyor omuzlarıma,
Gözlerin İstanbul oluyor birden.
Akşamlardan, gecelerden, senden uzağım
Şiirlerim rüzgardır uzak dağlardan esen
Durgun sular gibi azalacağım
Bir gün, birdenbire çıkıp gelmesen.
Şarkılarla geleceksin, duygulu, ince
Yalnız gözlerime bak diyeceksin.
Ellerim usulca ellerine değince
Kaybolup gideceksin
Bir elim seni çizecek bütün pencerelere
Bir elim seni silecek.
Kalbim: Ebemkuşağı; günde bin kere
Senin için yeni baştan can kesilecek.
Ne güzel seni bulmak bütün yüzlerde
Sonra seni kaybetmek hemen her yerde
Ne güzel bineceğim vapurları kaçırmak
Yapayalnız kalmak iskelelerde.
Seninle bir yagmur başlıyor iplik iplik,
Bir güzellik doğuyor yüreğime şiirden.
Martılar konuyor omuzlarıma,
Gözlerin İstanbul oluyor birden.

Yavuz Bülent Bakiler

4 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
senin ve sevdiklerinin bayramını kutlarım, herşeyin gönlünce olması dileğiyle..
Bir de değinmeden geçemeyeceğim. Yazılarına güzel şiirler ve yazılar ekliyorsun ya çok hoşüma gidiyor. Şiir seven biri olarak sık sık görmekten mutlu olurum..
sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, çok çok teşekkür ederim, sağol! Sana da ailenle birlikte sağlıklı, mutlu ve keyifli bir bayram dilerim!
Şiirlere yer verişimi beğenmen çok çok hoşuma gitti, bundan sonra her yazımda şiire yer vereceğim!
Sevgilerimle!

Adsız dedi ki...

burçak merhaba blogları hergün karıştırırken sizler hakkında fikirlerim oluşuyor bazılarını kendime çok yakın buluyorum.sibel ve sen de onlardansın.gözyaşı çetesine resmen kıydılar bu dizi için herkes birşeyler yazsın istiyorum.tıpkı hırsız ve polis dizisi gibi.dizi bitmesine rağmen belki devamını çektirmeyi başarabiliriz diye düşünüyorum.sevgiyle kalın

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Merhaba, adını açıklamak istemeyen arkadaşım, öncelikle yazdığın güzel düşüncelerin ve güzel yazıların için çok çok teşekkür ederim! Çok çok mutlu oldum inan bana!
Gözyaşı Çetesi için ben de çok çok üzüldüm, özellikle bir yazı yazmak farz oldu. Sevgilerimle!