1 Kasım 2015

Sakızlı-Lorlu Kurabiye


Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Ben ve Misi iyiyiz. Misi canı istedikçe koşturuyor, oyun oynuyoruz. Bugün oyumuzu kullandık, hayırlı uğurlu olsun!
Ben bugün sakızlı-lorlu kurabiye yaptım, tadı çok güzel oldu.Ev sahibime de bu güzelim kurabiyelerden verdim.  Özellikle kahvenin yanına çok yakışır.
Tarifi veriyorum.

Malzemeler
1/4 su bard. zeytinyağı
250 gr tatlı lor peyniri
1 su bard. toz şeker
2 yumurta (birinin beyazı ayrılacak)
1/4 limonun suyu
1 çay kaşığı karbonat
2 su bard. un (yaklaşık)
2 küçük parça damla sakızı
1 kase susam

Yapılışı: 
1- Zeytinyağını, loru, şekeri ve yumurtaları yoğurma kabınıza alıp karıştırın.
2-Karbonatı limon suyunda eritin. Un ile birlikte karışımınıza ekleyin, hepsini iyice yoğurun.
3- Damla sakızını havanda toz haline getirin, hamura ekleyin, bir kez daha yoğurun.
4-Tepsinize yağlı kağıt koyun. Fırını 180 C'ye getirin.
5- Hamurdan parçalar koparıp yuvarlayın. Hafif çırptığınız yumurta akına ve susama batırın, tepsiye dizin.
6- Tepsiyi fırına koyun, 30-35 dk. pişirin. Piştiğinde oldukça yumuşak olacak. O nedenle tepsiden
almak ve servis etmek için soğumasını bekleyin.
Afiyetle yiyin!
Dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle, dostça kalın!










Hiç yorum yok: