26 Ağustos 2013

TİRAMİSU





Sevgili dostlarım yeniden merhaba! Annemin, Aytül ablamın  tirasimularını yedim.  Ama Güldal ablamın  tiramisusunu yemek yeni nasip oldu! Ablalarım ve annem oldukları için söylemiyorum ama üçünün de yaptığı enfesti! İlk fırsatta benim yaptığımı da yemek istediklerini belirttiler! İnşallah yapacağım! Şimdi size tiramisu tarifini vereceğim. Aslında yıllar önce blogumda annemin yaptığı tiramisunun  tarifini yayımlamıştım ama resimler çok bulanık çıkmıştı. O nedenle yeniden  sizlerle paylaşmaya  karar verdim! Çok uzattım evettt, tarifini veriyorummm!
Malzemeler:
1 adet kakaolu  kek tabanı
1 paket labne peyniri
½ kg süt
1 yumurta sarısı
1 çay bardağı toz şeker
1 kupa nescafe (keki  ıslatmak için,  4 kesme şeker ile tatlandırılmış)
3 çorba kaşığı un
Üzeri için kakao
Yapılışı:
Kekin iki ayrı parçası bir kupa nescafe ile eşit miktarda ıslatılır, bir kenarda bekletilir. Ayrı bir kapta yumurta sarısı ile süt çırpılır, tencereye un ve toz şekeri koyup karıştırılır, üzerine yumurta karışımlı süt ilave edilir, ağır ateşte krema pişirilir, inmesine yakın labne ilave edilir, piştikten sonra kremanın bir miktarı kekin arasına geri kalanı kekin üzerine yayılır. Biraz soğuduktan sonra kakao serpilir.
Not: 1-Servise sunmadan bir gün öncesinde yayılması tavsiye edilir ( tiramisunun lezzetinin tam olarak oturması için)
2- Damak tadınıza göre  nescafe karışımının içerisine 2 çorba kaşığı baileys  ya da 1 çorba kaşığı konyak konulabilir.
Afiyetle yenir!
Yeniden buluşuncaya dek dostça kalın!

Hiç yorum yok: