20 Eylül 2008

Yeniden Kitap Keyfi


Merhaba, uzunca bir süredir okuduğum ya da okumaya niyetlendiğim kitapları sizlerle
paylaşmadığımı fark ettim! Veee, gelelim Orhan pamuk'un son ve enfes kitabı Masumiyet Müzesi'ne!
Kitap, yeni çıktığı sırada NTV'de Banu Güven, Orhan Pamuk ile röportaj yaptı. Kitaptan alıntılar yapıldı. Orhan Pamuk'un, konuşmalarına, kitabın konusuna bayıldım, bu kitabı mutlaka almalıyım dedim.Aytülüm,okumamız için ikimize aldı! Orhan Pamuk, çok çok kültürlü, çok iyi bir gözlemci,muhteşem bir dünya insanı bence! Yani evrensel bir yazar!
Kitap, hepimizin yüreğine seslenen bir tümce ile başlıyor, ve bizi alıp bambaşka bir yolculuğa çıkarıyor! Sürükleyici ve çok çok etkileyici!
"Hayatımın en mutlu an'ıymış, bilmiyordum."
Orhan Pamuk, Cihangir'de bir yer almış, Masumiyet Müzesi çalışmalarına da başlamış. Böyle bir müze olacak. Araştırmış, bir sürü eşya da biriktirmiş.
Kitapta Masumiyet Müzesi'nin haritası yer alıyor, giriş için de bilet var, kapıdaki görevli meraklı Masumiyet Müzesi okuyucusunun biletini özel damga ile damgalayacak. Ve okuyucuyu içeriye alacak. Bu bilet yalnızca bir okuyucu için.

Uzunca bir süre elime kitap alamadım, içsel yolculuk, kendini keşfetme çalışmaları ile haşır neşirdim çünkü! Yolculuk ve keşif süreci sona ermedi, o, yaşam boyu sürer de bitirmeye niyetlenip te bitiremediğim kitabımı elime aldım. Okudum ve bitirebildim nihayet!
Hem de bunu Üstün Dökmen'in "Yaşama Yerleşmek" adlı enfes kitabına yaptım, bu kalleşliği hiç te hak etmedi doğrusu! Ayıp bana, hımmmm!"Yaşama Yerleşmek" kitabı da Üstün Hoca'nın Küçük Şeyler Programı'nda ele aldığı konulardan oluşuyor. Programda yer almayan konular da var elbette! Küçük Şeyler kitapları serisinin üçüncüsü.
Her eve lazım. Hoca, o kadar esprili ki, o kadar kırmadan, gülümseterek düşündürüyor ki! Modern çağın Nasreddin Hoca'sı!


Sonrasında ise hızımı alamayıp ikinci kitaba başladım. Büyü Dükkanı, üçüncü kez alıp ikinci kez okuduğum bir kitap (neden mi, okumaları için sevdiğim dostlarıma veriyorum, geri gelmiyor da ondan). Nefis bir psikodrama kitabı. Öyle güzel, öyle etkileyici ve düşündürücü öyküler var ki anlatamam. Kendinize, yaşadıklarınıza yöneliyorsunuz!
Büyü Dükkanı'nda, istediğiniz her şeyi alabiliyorsunuz ama sıkı bir pazarlık sonucunda! Tabi bazen düşündüğünüzün dışındaki değeri de alıp çıkmış olabilirsiniz!
Örneğin, bir genç kız önce büyük bir aşk yaşama isteğini dile getirdi. Yaşlı satıcı istediği aşk karşılığında genç kızdan tutkularını istedi. Genç kız, daha pazarlığın başında iyi bir aşık bulmak istediğini belirtti. Ve tutkularını vermeyi kabullenmişken yaşlı satıcı, genç kıza, aslında korkuları olduğunu belirtti. Genç kız aydınlanmış olarak korkularını büyü dükkanına bıraktı ve oradan çıktı!
Bu kitap tam bir başucu kitabı, hemen bir solukta bitirmek istemiyor insan, sindire sindire, tadına vara vara okumak gerektiğini düşünüyor!
Yani neymiş, Burçiş, şu anda "Masumiyet Müzesi'ni okuyormuş.
Üç kitabı da şiddetle okumanızı, evinizin bir baş köşesine koymanızı öneririm. Bana göre olmazsa olmazlardan hepsi de!
Yeniden buluşuncaya dek keyifli bir haftasonu tatili dileğiyle!

5 yorum:

Saliha dedi ki...

ÜSTÜN DÖKMENIN BU KITABINI ALMAMISTIM AMA ALACAGIM...DIGER KITAPLARI COOK ENFES CUNKU..

Cafe Gusto dedi ki...

Burçakcığım asla bilinçli birşey değil nasıl silinmiş bilmiyorum birkaç tane sildiğim oldu doğru ama sen onlardan değilsin.Şu aralar çok kimseyi ziyaret etmediğimden senin olmadığını farketmemişim hemen ekliyorum sakın sakın aklına birşey gelmesin seni ve etkinliklerini hiç kaçırmazken nasıl silerim..
Kkadından Kentler kitabını şiddetle tavsiye ediyorum..sevgiler......

Hansa dedi ki...

blogunuzun çok cazip bi adı var bayıldım blogunuzda çok şık sevgiler...

Adsız dedi ki...

Burçincim, "Masumiyet Müzesi" şu an elimde ve bitmesin diye yavaş yavaş okuyorum. Sindire sindire, nasıl bir anlatım, nasıl bir aşk öyle. Neyse yorumlar kitap bittikten sonra :) "Büyü Dükkani" da listemdeki çokmerak ettiğim bir kitap. Paylaşımın için çok teşekkürler.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Salihacığım, seni burada görmek ne kadar güzel bir duygu!
Evet canım,sana katılıyorum!Üstün Dökmen'in bütün kitapları çok çok güzel, şiir kitapları da buna dahil!
Sıcacık sevgiler!

Serpilm, merhaba canım! Tamam tatlım,inan,o içten, sıcacık satırları okuyunca yüreğime su serpildi!
Sana katılıyorum. Kadından Kentler kitabını ben de okudummm, çok çok güzel! Bayıldım! İlkay'ımın hediyesi!
Sımsıcacık sevgiler!

Sevgili Hansa, bloguma uğradığınız, beğendiğiniz için çok teşekkürler! Güzel yorumunuz beni çok mutlu etti! Blogunuzu,en kısa zamanda ben de ziyaret edeceğim!
Sevgiyle kalın!

Özlemciğim, aynı şekilde! Nedense bu tür özel kitapları hızlı hızlı okursam geçiştirmiş olurum, tadına varamam gibi geliyor,içime sinmi-yor!Büyü Dükkanı'na bayılacağına inanıyorum!
İyi ki seni tanımışım! Ne çok ortak yönümüz varmış! Bunların farkına varmak beni çok mutlu ediyor!
Kucak dolusu sevgiler!