28 Eylül 2008

Bayram Şekerimiz


Bayram şekerimiz nasıl, pek bi şeker değil mi maaşallah!

Cimcime'nin hastalığı süresince çok üzülmüştüm. Çarşamba akşamı doktoruna götürdüğümde,Bülent Bey,kızımın karaciğer yetmezliğine bağlı olarak hepatite yakalandığını, her şeye hazır olmam gerektiğini belirttiğinde yine inanamadım. Kahroldum. Kızımla vedalaştım ve çıktım. Onu, tedavi için kliniğe bırakıp ta olabilecek her şeyi öğrendiğimde her an, her gün bin defa öldüm!
Perşembe günü durumunu öğrendim, Cuma günü ziyare gitmeye niyetlendim. Öldüğünü öğrendim. Benim için asıl yas süreci o zaman başladı.
Ertesi günü, direncim düştü, bağışıklık sistemim çöktü,soğuk algınlığına yakalandım.
Halsizlik, çöküntü, içimde kocaman bir boşluk duygusu! Evime bile dönmek istemedim. Aytül'de kalmak istiyorum. Bu arada Cimcime'nin gömüldüğü yeri de öğrenmek, kızımı ziyaret etmek istiyorum.
Aytül, manevi desteğe gereksinimim olduğunu anlayınca kliniğe giderken bana eşlik etti.
Bülent Bey, benim halimi gördü, teselli etmeye çalıştı, başarılı oldu! Candan ilgilendi.
Yeniden kedi almak istediğimi belirttim, ne zaman almanın uygun olduğunu sorduğumda hemen alabileceğimi belirtti. Aytül'ü de bu konuda ikna etti.
Çünkü Bülent Bey'e göre evde kedi, köpek besleyen insanlar biricik dostları öldüğünde kocaman bir boşluk duygusuna kapılırlar,yokluğunda çok acı çekerlermiş. Bu yüzden hemen yeniden bir bebiş almak gerekirmiş!


Bülent Bey, "yukarıya çık, seç, beğendiğini al" dedi. Aytül de seçimimde yardımcı oldu! Doktorumuz, Aytül'ün seçtiği kedinin çok iyi huylu olduğunu söyledi, kişiliği muhteşemmiş, çok uysal, usluymuş! Ben de çok sevdim. Ben, yine beyaz ama masmavi gözlü bir kedi beğenmiştim, mantarı varmış, doktorumuz, bulaşacağı için vermedi.
Bebişimiz, yıkandı, önlem amaçlı iğnesi yapıldı. Biraz bakıma muhtaçmış, önemli bir sorunu yok, Bülent Bey, tedavisini yapmış, ev ortamı iyi geldi bile. Cimcime'nin ruhu da huzura kavuşurmuş böylece. Doktorumuz, bunu söyleyerek içimi rahatlattı!
Çökmüş bir halde kliniğe gitmiştim, Bülent Bey sayesinde gözlerim ışıldayarak çıktım. Bülent Bey de çok mutlu oldu Aytül de!
Bülent Bey'e, minnettarım! O, bence dünyanın en iyi veteriner hekimi, dostu! Bana o kadar çok destek oldu ki anlatamam! Allah ondan yüz bin defa razı olsun!
Bir kez daha "Allah,onu, ailesine, hastalarına, dostlarına bağışlasın" diye dua etmekten kendimi alamıyorum doğrusu!
Bir insanın, dostuna, doktoruna koşulsuz, en ufak şüphe taşımadan güvenmesi muhteşem bir şey! Dilerim herkes bu ayrıcalığı yaşar!
Aytül de, bir jest yaptı, oğluşumuzun kumunu ve doktorumuzun önerdiği mamayı aldı.
Onun da manevi desteği büyük, annemi ikna etti. Dün,kedişimle birlikte Aytül'e gittik, birlikte kaldık. "Miii miii" diye sesler çıkarıyor! Gece hep mırladı, birlikte yattık. Bir ara, şu kedinin bir düğmesi olsa da basıp mırlamasını kessem diye düşünmedim değil hani! Hatta dayanamayıp içimden "kapan düğme kapan" diye diledim. Hah, dedim tamam kedinin adı Düğme olsun, Aytül beğenmedi.
Gece gezinti yapmış beyefendi. Bağırmış, Aytül'ü uyandırmış, ben, uzun saatler uykusuz kalınca sızıp kalmışım! Bir bebeğe sahip olmak dünyanın en güzel şeyi! Büyüse de hep bebek olarak kalıyor!Şu anda da kucağımda uyuyor! Pek bi şeker!
Hani her çocuğun kişiliği farklıdır ya Cimcime'nin de,Yumak'ın da kişiliği birbirinden çok farklı. Cimcime'yi asla unutmayacağım! Onun yeri ayrı. Yumak'ın yeri ayrı (adını annem koydu).

Not: Cimcime'yi ziyaret edemedim, yerini gösterecek kişi yoktu, başka zaman artık!

8 yorum:

Eya dedi ki...

Sevgili Burcak...öncelikle basin sagolsun.Ne olursa olsun bir can giden, birde düsünüyorum da bu varliklar etrafimizda karsiliksiz bir sevgiyle dolanir dururlar ve bizi sadece severler.Baska zararli duygulardan uzak, belkide bizleri onlara bagimli kilan budur.Ama yeni kedin icin de cok sevindim.Cok iyi yapmisin, evdeki boslugu birlikte atlatabilirsiniz.Hayat devam ediyor, tüm güzelliler sizinle olsun,mutlu paylasimlar,mutlu bayramlar,sevgiler
zehra

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Cnm yaa şimdi okudum yazını daha evveli de varmış inan öyle güzel ifade etmişsin ki duygularını kedilere yaklaşamama rağmen tüylerim diken diken oldu. Heralde senin içinde hissettiklerin beni çok etkiledi. İnan çok üzüldüm.Benim de kuşum vardı anlıyorum seni ama ben senin kadar cesaretli olamadım. Aynı üzüntüyü tekrar yaşama korkusuyla alamadım başka bir kuş.Aslında senin yaptığın doğru. Yeni bir hayata yoldaş olmak gibi bir şey.Yeni bebeğinle sana uzun muhabbetler diliyorum.sevgiler....

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Zehracığım, çok çok teşekkür ederim.
Gerçekten beni çok iyi anlamışsın!
Evet, o karşılıksız seven yavruların tek isteği ilgi,sevgi.Ve onların tek dünyası biziz! Manevi desteğin için çok çok teşekkür ederim!
Canım, güzellikler sizin de peşinizi bırakmasın! Sizlere de iyi bayramlar! Kucak dolusu sevgiler!

Aslıcığım, canım benim, güzel düşüncelerin için çok çok teşekkür ederim!Canım, inan benim de çocukken kuşum vardı. Bir gün uçarken balkondan çıkmış, yönünü tayin edemeyip uzaklara gitmiş.
Bir hafta Nazlım aradım, bulamadım ve bir daha kuş almamaya yemin ettim. Yani kuşta ben de aynı cesareti gösteremedim.
Evet, çok güzel ifade etmişsin, yoldaş olmak gibi bir şey bu!
Temennin için çok teşekkür ederim!
Sıcacık sevgiler sana!

Adsız dedi ki...

Kediniz için çok üzüldüm...Hayvanları özellikle kedileri çok severim anneannemin van kedisi vardı..

alzaimer olduğunda sadece kedisini hatırladı pisi pisi diye dolanıp dururdu...:(

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Başın sağolsun canım! Neler hissettiğini anlayabiliyorum. Biz de 5 sene önce muhabbet kuşumuzu kaybetmiştik. Hala rüyalarıma girer! Yumak çok tatlıymış! Bayıldım! MAşallah!

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Rumma çok çok teşekkür ederim! Siz de hem anneannenizi hem de onun kedisini yitirmişsiniz anladığım kadarıyla! Başınız sağolsun!

Seblacığım, çok çok teşekkür ederim tatlım!
Senin de başın sağolsun! Benim papağanım kaybolduğunda yeniden kuş alabilecek kadar güçlü değildim. Çok çok narinler, hemen hastalanıyorlar!
Yumak'ımı sevmen beni çok mutlu etti! ;)))
Çok öptüm canım!

Hanife dedi ki...

Guzelim benim,
Basin sagolsun.. Inan cok uuzldum. Okuyunca inanamadim..
Asagidaki fotosun bakip duruyorum.. Kiyamam ben sana..
Ne zordur bilirim. Ben aylarca aglamistim ardindan:(
Opuyorum seni, sabir diliyorum..
Yumak umarim yerini tez zamanda doldurur..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım Hamifeciğim,senin böylesine üzücü bir kayıp yaşadığın aklımdan çıkmış!
Yaşayan bilir değil mi? Çok çok teşekkür ederim bir tanem! Hepsinin yeri ayrı ama evet boşluğu doldurdu!
Hani bir anne için bütün çocuklarının yeri ayrıdır ya işte öyle! Hepsini aynı şekilde seversin ama özellikleri farklıdır! Bu çok minik daha, zorla sevdiriyor kendini
Hanifeciğim! Hep boynumda, kulağımda, saçımda, ensemde!
Tam bir aşk böcüğü!
Oğluşum ve ben, seni ve Ege'yi çok öpüyoruz!