30 Mart 2008

HAYDİ KIZLAR DİYETE!

Zayıflamak isteyen hanımlar için

Sevgili komşum, arkadaşım
  • Yaren
  • 'in, sevgili Ayşe, Dilek ve Aynur ile elele verip hazırladıkları etkinlik için mutfağa girildi, sağlıklı, hafif, düşük kalorili yiyecekler hazırlandı. Ki zaten biz de diyetteyiz! Çok güzel bir zamanlama oldu! Diyetimizde desteklendiğimizi duyumsadık.
    Annem, Ispanaklı Salata'yı ve pazarda dolaşırken tezgahta görünce sevinçten çıldırıp aldığımız Deniz Börülcesi Salatasını yaptı. Annişle bugün, börülceleri ayıkladık. Bundan sonra her hafta bir demet deniz börülcesi alma kararı verdim.
    Ben de Elma Tatlısı hazırladım. Yapımı o kadar kolay ki!
    Ben, başta Yaren'im olmak üzere etkinliği düzenleyen diğer arkadaşlara da böyle güzel, destekleyici, keyif verici bir etkinlik düzenledikleri için teşekkür ediyorum! Ve deee tariflere geçiyorumm!

    Ispanak Salatası

    Malzemeler:

    500 gr ıspanak,

    1 orta boy havuç,

    1 limonun suyu

    Sızma yağ

    Tuz

    Yapılışı:

    Ispanaklar, ayıklanır, yıkanır, doğranır. Küp küp kesilmiş havuçla birlikte tencereye konur, hiç su koymadan biraz tuz ilavesiyle haşlanır. Soğumaya bırakılır. Ilınınca limon suyu, sızma yağ eklenir (ik çorba kaşığı kadar).
    İstenirse limon yerine sarımsaklı yoğurt ile de servis yapılabilir. O zaman da sızma yağ yoğurdun üzerine gezdirilir.
    Afiyetle Yenir!

    Sıra en sevdiğim tarife geldi, nefis bir tadı var! Şiddetle öneririm!

    Deniz Börülcesi Salatası

    Malzemeler:

    2 demet deniz börülcesi

    sızma yağ

    sarımsak

    1 limonun suyu

    Not: Deniz börülcesi haşlanırken de servis edilirken de tuz kullanılmaz çünkü kendiliğinden tuzludur.

    Yapılışı:

    Deniz börülcesi yıkanır, bir tencereye alınır. Üzerini geçmeyecek kadar su konur, haşlanır.
    Sudan alınır, soğumaya bırakılır. İki parmağınızın ucuyla tutup diğer elimizin parmağıyla deniz börülcesini tutup çekersek saplarından ayırıp ayıklamış oluruz.
    Ayıklanmış börülceleri kapalı bir kapta servis yapana dek buzdolabında muhafaza edebiliriz.
    Servis yapılacağı zaman dört-beş diş rendelenmiş sarımsak, bir limonun suyu ve iki çorba kaşığı sızma yağı eklenip karıştırılır.
    Ya da arzu eden sarımsaklı yoğurt ta kullanabilir.
    Afiyetle yenir!

    Gelelim en hafif, en masum, en düşük kalorili tatlımıza! Taylan Kümeli en çok meyveli tatlıları sonra da sütlü tatlıları öneriyor!
    Ama gerçekten de elma kendiliğinden tatlı olduğu için şeker eklemek gerekmiyor.

    Elma Tatlısı:

    Malzemeler:

    2 tane orta boy elma,

    1/2 çay bardağı su

    Biraz tarçın

    İsteğe göre biraz kuru üzüm

    Yapılışı:

    Elmalar soyulur, ikiye bölünür, çekirdekleri çıkarılır.
    Orta boy bir tencerede yarım çay bardağı su ile birlikte kısık ateşte 10- 15 dk. bir tarafı 10-15 dk. da diğer tarafı yumuşayacak şekilde pişirilir. Bir taraf yumuşayınca çevirip diğer tarafı pişiriyoruz. Elmaları biraz soğuyunca tencereden servis tabağına doğru güzel bir yolculuğa çıkartıyoruz! Soğumaya bırakıyoruz. Servis yaparken tarçın serpebiliriz, kuru üzüm koyabiliriz. Dilerseniz süzme yoğurt, krema ya da bir top vanilyalı dondurma ile servis edebilirsiniz!
    Biz, Taylan Kümeli'nin biz okuyucularına zaman zaman izin verdiği vanilyalı dondurmayı kullanmayı tercih ettik. Bir bardak süte eş kalori, minerallere sahipmiş. Yani şimdi bir dek karamelli ya da antep fıstıklı dondurmalara göre vanilyalı ve meyveli dondurmalar daha düşük kaloriye sahipler. Dolayısıyla daha hafifler!

    Yine de diyet zamanı dışında arada bir canımızın çok çektiği çeşitlerden yemeliyiz bence! Nefsimiz körelsin, değil mi ama?
    En kısa zamanda görüşmek üzere sevgiyle kalın!





















    9 yorum:

    sevdamavisi dedi ki...

    Canım ,
    ellerine sağlık tabi annenin de. ben de bayılırım deniz börülcesine. yoğurtlu da zeytinyağlı da yerim. mmmmmmm. tatlın da çok hoş. öptüm canım.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Sevdam, çok teşekkür ederim!Ama en çok annemin eline sağlık!
    Deniz börülcesinin çıktığını görünce
    sevinçten takla atacak hale geldim.
    pazara çıkmayı pek sevmeyen bem artık her hafta deniz börülcesi uğruna pazarın müdavimi olacağım.
    Ben de çok öpüyorum tatlım!

    Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

    Gerçekten çok güzeller! Ben deniz börülcesine bayılırım:)) Annenin de senin de ellerinize sağlık! Kocaman öptüm:)

    Yaren dedi ki...

    Canim tariflerini aldik,hepside bir birinden lezzetli canim.Ellerine saglik.Destegin icinde ayrica tesekürler.Sayfanda sunum sekil cok hos olmus.Sevgiyle kal canim,güzel bir hafta diliyorum.

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Seblacığım, çok sağol, tatlım! Ben de değil yedikçe karşımda gördükçe bile mest oluyorum!
    Seni çok öpüyorum!

    Yarenciğim, güzel yorumların için çok çok teşekkür ederim! Senin de ellrine sağlık, böyle güzel bir etkinlik düzenlediğiniz için asıl bizler çok teşekkür ederiz sana ve arkadaşlarına!Sana da keyifli haftalar diliyorum!Sevgiyle kal canım!

    uygarimizlahayat dedi ki...

    Burçakcım ellerine sağlık, diyet tariflerin harikaaaa olmuş, anneninde ellerine sağlık, atmış olduğun maile cevap yazdım ve çok sevindim öpüyorum seni kendine iyi bak, görüşmek dileğiyle...

    Hesna dedi ki...

    Burçakçığım Merhaba
    Her ikiside çok güzel görünüyor. Deniz börülcesini ben hiç denemedim daha. Ama bu kadar sözden sonra kesin deneyeceğim.
    Canım etkinlik konusundaki mailini aldım katılmayı çok isterdim ama işlerin yoğunluğundan dolayı hiçbirşeye fırsat bulamıyorum. Canım davetin için teşekkür ediyorum.
    Annene selamlar

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Şerifeciğim, beğendiğin için çok sevindim tatlım! Çok çok teşekükr ederim! Anneme ilettim bile! Bu arada iletini de aldım!Keyifli bir etkinlik olması dileğiyle!
    Kocaman sevgiler sana canım!

    Hesnam, deniz börülcesini otu kökü seven bir insanın sevmemesi mümkün değil ki zaten senin seveceğine eminim!
    Etkinliğe katılman beni çok mutlu ederdi ne yapalım başka baharlara!
    Anneme selamın iletildi!
    Seni çok öpüyorum!

    Adsız dedi ki...

    canım eline sağlık hafif ve leziz
    sevgilerrr