26 Mart 2008

LİNZER KURABİYELERİMİZ VE KİTAPLARIMIZ!

Selam, buluşmamız yine biraz gecikti, biliyorum! Bazen, yoğunluk, sevdiğin konularda bile isteksizlik yaşıyor insan! Bir de malum bizim tatlı ev cadısı küsmesin, darılmasın diye kendimi alıkoydum bilgisayar başında oturup yazı yazmaktan! Yaranabildim mi elbette hayır! Sonuçta kuması bilgisayarın karşısına kuruldun mu küsüyor, uyuyor!

Neyse biz yeniden buluştuk ya! Şimdi Linzer Kurabiye tarifini verelim. Sonra da güzel kitaplarımıza göz atalım!
Bu tarif nereden bulduğumu anımsamıyorum! Teatime (Sevgili Mine'den) aldığım tariften farklı!


Linzer Kurabiye

100 gr margarin

1 yumurta

150 gr toz şeker (dilerseniz şeker miktarını daha da azaltabilirsiniz)

bir çimdik tuz

1/2 limon kabuğu rendesi

1/2 kahve kaşığı tarçın

1/2 çay kaşığı karanfil tozu

200 gr iri parçalanmış fındık ya da badem

200 gr un+ kulak memesi yumuşaklığına gelecek miktarda un

100 gr kadar böğürtlen ya da ahududu, portakal reçeli

Hazırlanışı:

1- Oda ısısında ılınmış margarin, yumurta ve şeker mikserle çırpılır.

2- Elenmiş un, fındık, tarçın ve karanfil tozu ayrı bir kapta karıştırılır, yavaş yavaş margarinli karışıma eklenir. Biraz mikserle çırptıktan sonra elle yoğrulur.

3- Kurabiye yapabilmek için hamuru kulak memesi kıvamına getirecek kadar elenmiş un ekliyoruz.
Ben, bazen sabırsızlanıp tüm malzemeleri aynı anda ekliyorum, unu da göz kararı koyuyorum. Hamurun kıvamını kontrol ediyorum!

4- Hamurumuzu dilediğimiz kaıplarla şekillendiriyoruz, fırına atıyoruz. Orta sıcaklıktaki ısıda 35-40 dk. kadar pişiriyoruz. Fırınımız huyuna suyuna, ayarına göre hareket ediyoruz, kurabiyelerimizi konrol ediyoruz! Üzerleri kızarmadan fırından alıyoruz. Ilınmasını bekliyoruz.

5- Ilınan kurabiyelerimizi üst üste koyuyoruz, üstteki kurabiyenin ortasına ahududu, frambuaz ya da portakal reçellerinden dilediğimizi koyuyoruz. Erik ya da kuşburnu marmeladı da bu kurabiyeye gider. Kurabiyelerimizin üzerlerine pudra şekeri serpiyoruz!
Çay, bitki çayı ama en iyisi kahve eşliğinde afiyetle yiyoruz!
Şunu da belirtmek isterim ki artık biz Linzer Turta ve dşğer kurabiyeleri sevmiyoruz bir tek Linzer kurabiye ile İçli kurabiyeyi severek yiyoruz! Un kurabiyesi benim için bir süredir tarihe karışmış durumda! Uzunca bir süre de böyle devam edecek gibi görünüyor! Biz bunları çok sevdik!

Elimize bir fincan çayımız ya da kahvemizi alıp kitaplarımıza göz atalım mı?


Sevgili komşumuz, dostumuz Tijen'in (http://mutfaktazen.blogspot.com) kitapları hakkında güvenilirliği, derin araştırmalar üzerine yazıldığı, sağlıklı tariflerin, önerilerin yer aldığı biricik kaynaklar olduğu dışında bir yorum yapmaya gerek yok sanırım! Diyette olduğum bu zamanlarda ve sağlıklı beslenmeye çalıştığımız her zaman başvurulacak mükemmel kaynak kitaplar! Bizlerle sohbet eder gibi sıcacık yazmış! Ellerine sağlık Tijenciğim!

Sevgili Tijen, bildiğim kadarıyla iki kitabın da çevirisini yapmış! Çok ta güzel olmuş! Yine son derece bilgilendirici kaynaklara imza atmış! "Bana Ne Yediğini Söyle" sağlık ağırlıklı bir kitap! Çok çok güzel öneriler yer alıyor!

"Erkeklerin iyileşmesi Yeryüzünü de iyileştirecektir" kitabı da çok çok güzel, elime aldığımda bırakamıyorum! Bir tek kadın-erkek, sevgili, karı-koca ilişkisi olarak düşünmeyin kurduğumuz tüm ilişkiler için öneriler var kitapta! En son bağımlılık bölümünü bitirdim.
Bugün, burada sizlerle paylaştığım tüm kitaplarla alıp okumanızı şiddetle öneriyorum!
İlk fırsatta diğer kitapları paylaşmak üzere şimdilik sevgiyle kalın!































































7 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
gözüm yollarda kalmıştı hoş geldin. Ne zaman yazacaksın diye dört gözle bekliyordum. canım özlemişim seni. çok güzel kitaplar da paylaşmışsın ne güzel. ah keşke kahvelerimizi alıp yanında da güzel kurabiyelerin sohbetimize eşlik etse. ne güzel olurdu...

ceyt dedi ki...

merhaba arkadaşım, kurabiyeler nefiss görünüyor.böyle meyveli kurabiyeleri çok seviyorum.miss gibi koktu sanki.ellerine sağlık tatlım.kitap önerilerin için de teşekkürler.ben bir kitap kurdu olaraktan merak ettim doğrusu.
öpüyorum güzel bir hafta sonu dilerim canım..
sevgiler

Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

Linzer kurabiyeler süper görünüyor.Yemek kitaplarınından yemek yapmayı çok severim ben. Tavsiyelerin içn teşekkürler.

Yaren dedi ki...

Kurabiyler nefiss ,cok sevdim .Ellerine saglik canim.Kitaplarda cok güzeldir mutlaka,kitaplar zaman daha cok ayirmamiz lazim aslinda.Bu konuda cok mahcubum:(Her nedense erteliyorum hep.SEvgiyle kal canim.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevdacığım, dilerim ki en kısa zamanda kahve keyfi yaparız,kurabiye
lerimizden atıştırırız, kitaplardan, yaşamdan, her şeyden söz ederiz!
O günü iple çekiyorum tatlım!

Ceyt, canım merhaba! Sıcacık yorumun için çok teşekkür ederim!
Kitap kurdu arkadaşıma sımsıcak sevgiler!

Canayım, kurabiyelerden dilediğimn kadar aldın değil mi?
inşallah bir gün yolun düşer de ben
senin için de yaparım!Kocaman sevgiler sana!

Yarenciğim, güzel yorumun için çok teşekkür ederim! Tatlım, hepimiz zamandan çalarak kitap okumaya çalışıyoruz! Hiç mahçup olma, acısını çıkarırsın en kısa zamanda!
Sana da sıcacık sevgiler!

Tijen dedi ki...

Burçak'cığım,
Çok zarifsin, çok teşekkürler. Sayfanda böyle çarşaf çarşaf kitaplarımı görünce utandım iyi mi? Sevenlerin, sürpriz yapanların çok olsun. Çok sağol!

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Tijenciğim,sıcacık yorumun, güzel dileklerin için ben çok teşekkür ederim tatlım! Sıcacık sevgiler sana!